  • 1. Data: 2004-10-11 10:27:37
    Temat: Strony pornograficzne w szkole
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    Relacja "Dziennika Zachodniego" z 18 czerwca 2004 r.

    'Matka 11-letniego ucznia Szkoły Podstawowej nr 15 w Katowicach zadzwoniła
    do redakcji DZ z informacją, że na lekcjach informatyki dzieci przeglądają
    strony pornograficzne oraz oglądają filmy pornograficzne pobrane z
    internetu.
    Po kontakcie z gazetą kobieta zadzwoniła na policję.
    Do szkoły wkroczyła policja. Po zbadaniu dysków komputerowych komisarz
    Klaudia Kotula z komendy Miejskiej w Katowicach stwierdziła, że sytuacja
    taka rzeczywiście miała miejsce.
    Dziecko twierdzi, że na ekranach komputerów widziało: "cycki, siusiory i
    dziurki". Ponadto dziecko oglądało sceny brutalnych gwałtów.
    Dyrektorka szkoły Grażyna Trzęsimiech jest zaszokowana. Wszystko wskazuje na
    to, że nauczycielowi i dyrekcji zostaną postawione zarzuty zaniedbania
    obowiązków i rozpowszechniania treści pornograficznych. Czy nastolatki
    szukały treści pornograficznych w internecie?
    Niekoniecznie. Strony pornograficzne wyświetlają się nawet wtedy gdy w
    wyszukiwarce wpiszemy takie niewinne słowa jak lalka, miś, lody. Tylko
    bardzo intensywny nadzór nauczyciela może zapobiec ukazywaniu się na ekranie
    stron pornograficznych.
    Nauczyciel informatyki ze SP nr 15 w Katowicach twierdzi, że nie mógł
    jednocześnie doglądać pracy na 9 stanowiskach komputerowych.
    Czy rodzice zarządają finansowego zadośćuczynienia?"

    Myślicie, że mają szansę? Da się wykazać po pierwsze poważny uszczerbek na
    zdrowiu, a po drugie adekwatny związek przyczynowy między sposobem nadzoru
    nad uczniem, a wyskoczeniem na ekranie komputera strony porno?
    ____________
    Roman

  • 2. Data: 2004-10-11 10:41:13
    Temat: Re: Strony pornograficzne w szkole
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Czy rodzice zarządają finansowego zadośćuczynienia?"
    >
    > Myślicie, że mają szansę? Da się wykazać po pierwsze poważny uszczerbek

    ta jasne, 11 letni dzieciak mowi widzialem dziurke i siusiaka...
    nie wiem jak u Was ale ja w tym wieku nieco inaczej to nazywalem. :-)

    P.

  • 3. Data: 2004-10-11 11:07:30
    Od: "MFY" <m...@o...pl>

    > ta jasne, 11 letni dzieciak mowi widzialem dziurke i siusiaka...
    > nie wiem jak u Was ale ja w tym wieku nieco inaczej to nazywalem. :-)

    Ta, może tak powiedzieć, gdy chce udawać niewiniątko przed mamusią ;)
    Cały ten artykuł brzmi, jakby to biedne niewinne dzieci były zmuszane do
    patrzenia na porno a prawda jest taka, że sami tego szukają - w szkole bo
    zawsze raźniej z kolegami i jest w razie czego na kogo zwalic winę (na
    szkołe w tym wypadku). W domu się tak nie da.
    To 11-latki, a nie 3-latki. O dużo "zdolniejsze" niż co niektórym rodzicom
    może się wydawać ;)

  • 4. Data: 2004-10-11 11:55:19
    Od: misman <z...@g...bet.cy.rot13>

    On Mon, 11 Oct 2004 13:07:30 +0200, MFY wrote:

    A szkoda niektórym kasy na specjalne programy służące do kontroli
    zawardości... CyberSitter czy jakoś tak - i prawdopodobieństwo zostaje
    zredukowane znacznie :)

    --
    Pozdrawia m.

  • 5. Data: 2004-10-11 11:56:23
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

    > Relacja "Dziennika Zachodniego" z 18 czerwca 2004 r.

    <duze ciach>

> [...]
    > nadzoru
    > nad uczniem, a wyskoczeniem na ekranie komputera strony porno?

    Nie wiem czy mają szanse czy tez nie, ale moim zdaniem żadne odszkodowanie
    im się nie należy... Szkoła ze swojej strony napewno nie propagowała
    pornografii i nie kazała dzieciakom tego oglądać. Z drugiej strony,
    wykładowca, czy admin szkolny nie jest wstanie zablokować wszystkich
    takich stron, czy tez monitorować non-stop każdy komputer... Pojawienia
    sie strony porno na ekranie, tak naprawde nie mozna powstrzymac poniewaz
    podszywaja sie one pod wszystko co z pornografia zwiazane nie jest. np.
    Link o nazwie sklep z butami prowadzi nas do strony porno - nie da sie
    przed tym nikogo uchronic...

    Maja to na uwadze sąd powinien oddalic wszystkie roszczenia...

    --
    ..::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedziec, ze sie wie, co sie wie i wiedziec, \o o/

  • 6. Data: 2004-10-11 12:21:19
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > My?licie, że maj? szansę? Da się wykazać po pierwsze poważny uszczerbek na
    > zdrowiu, a po drugie adekwatny zwi?zek przyczynowy między sposobem nadzoru
    > nad uczniem, a wyskoczeniem na ekranie komputera strony porno?

    Zartujesz ... w wieku 11-stu lat dzieciak na pewno nie robil tego
    NIESWIADOMIE. Wiedzial dobrze czego szuka i gdzie klikac.

  • 7. Data: 2004-10-11 12:39:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KrzysiekPP wrote:

    > Zartujesz ... w wieku 11-stu lat dzieciak na pewno nie robil tego
    > NIESWIADOMIE. Wiedzial dobrze czego szuka i gdzie klikac.

    Chyba, że była to szkoła specjalna - dla dzieci upośledzonych ;->

  • 8. Data: 2004-10-11 15:16:00
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    [..]
> [...]
    > zdrowiu, a po drugie adekwatny związek przyczynowy między sposobem nadzoru
    > nad uczniem, a wyskoczeniem na ekranie komputera strony porno?

    Ewidentny brak nadzoru nauczyciela.
    Jest całe mnóstwo programów (nawet darmowych), które blokują dostęp do stron
    po słowach kluczowych, adresach www, adresach IP. Można to zrobić na
    serwerze proxy, na końcowej stacji użytkownika, na firewallu itd.)
    Czyli jeżeli mamy link do strony np. www.buty.pl oprogramowanie pozwoli na
    otwarcie tej strony jednak przed wyświetleniem sprawdzi, czy nie zawiera
    tzw. słów kluczowych np. porno, hard itd. jeżeli zawiera to zablokuje dostęp
    do strony. Można instalowac liczniki liczące dostęp do poszczególnych
    adresów i sprawdzać "ręcznie" adresy cieszące się dużą popularnością. Można
    po lekcjach sprawdzać gdzie uczniowe zaglądali (logi, spawdzanie zawartości
    komputera itd.) i blokować stosowne adresy - prowadzić rozmowy ostrzegawcze.
    Nie jest to szczególnie pracochłonne. I niekoniecznie nadzór musi polegać na
    zaglądaniu przez ramię uczniom co robią, czy wydawaniu ogromnych kwot na
    oprogramowanie zabezpieczające. A w opisanym przypadku - jeżeli ogladali
    filmy porno to znaczy, że nauczyciel niczego nie sprawdzał. I albo nie mial
    kwalifikacji albo nie miał chęci. W obu przypadkach nie powinien być
    nauczycielem informatyki. Nie jestem prawnikiem ale informatykiem i z mojego
    punktu widzenia można tak zorganizować pracę w pracowni szkolnej by uczeń
    nie miał minimalny dostęp do stron pornograficznych. I mozna prowadzić
    monitoring co uczeń ogladal i reagowac natychmiast (czyli na następnych
    zajęciach) na ogladanie takich stron.

    Można również zakupić oprogramowanie komercyjne z grupy tzw. Cyber Patrol z
    aktualizowaną listą ston pornograficznych itd.

  • 9. Data: 2004-10-11 16:12:42
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

    > Wiedzial dobrze czego szuka i gdzie klikac.

    Ale z ciebie ignorant...
    Wcale nie musiał wiedziec gdzie go link przeniesie.

  • 10. Data: 2004-10-11 16:16:38
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik SebOLO napisał:
    > Ale z ciebie ignorant...
    > Wcale nie musiał wiedziec gdzie go link przeniesie.

    owszem, ale jak mu się już ta strona otworzyła, to nie zamknął jej tylko
    ją dalej oglądał.. 11-letnie dziecko wie już "co i jak" i nie zaszkodzi
    jego psychice oglądanie "siusiaków i dziurek"..

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl