  • 1. Data: 2006-07-30 09:21:23
    Temat: Stowarzyszenie, sieć osiedlowa, promocja DSL tp plus 24.
    Od: Jakub Kuźma <a...@s...ce>

    Witam!

    Na początku zaznaczę, że przeglądałem archiwum grupy, ale nie znalazłem
    konkretnej odpowiedzi na moje pytania (ale z tego co widzę, to temat
    jest dość popularny). Może udałoby się zgromadzić wszelkie informacje
    dotyczące tej kwestii w jednym temacie :-).
    Przechodząc do sedna sprawy - Telekomunikacja Polska od marca br ma w
    ofercie promocję "DSL tp plus 24". Oczywiście nie może być zbyt pięknie,
    więc monopolista zawarł w regulaminie promocji punkt 11 o treści:

    11. Abonent korzystający z usługi dostęp do Internetu DSL tp w ramach
    Promocji nie może udostępniać tej usługi innym podmiotom pod
    jakimkolwiek tytułem prawnym lub świadczyć z jej wykorzystaniem usług
    telekomunikacyjnych.

    W następnym punkcie zawarta jest informacja, że w razie
    nieprzestrzegania punktu 11 nakładana jest kara około 5000 zł i
    następuje rozwiązanie umowy z winy Abonenta (koszt około 600 zł).
    Niejakim "obejściem" tego punktu byłoby założenie łącza na wspólnotę
    mieszkaniową (zaproponowała mi to pani na infolinii DSL tp). Jako, że
    może być to ciężkie w realizacji (dużo osób starszych, które nie chcą
    słyszeć o "internetach") innym sposobem byłoby założenie stowarzyszenia,
    które dostarczałoby internet swoim członkom. W związku z powyższym, czy
    w świetle prawa takie rozwiązanie nie jest łamaniem ww. punktu tego
    regulaminu? Miałoby to być stowarzyszenie non-profit, które pobiera
    opłaty członkowskie jedynie na realizację celu - dostarczenia internetu
    (i oczywiście jakieś sprawy konserwacyjne związane z utrzymaniem sieci).
    Jakie są koszty założenia takiego stowarzyszenia, ile to trwa, jakie
    muszą zostać spełnione warunki (ile osób jest potrzebnych)?

    Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam - Jakub Kuźma.

    --
    j i d : k u b a @ d z i a b o n g . b e g g : 5 1 5 7 4 6 0
    m a i l : q o o b a a ( n a ) o 2 ( k r o p k a ) p l

  • 2. Data: 2006-07-30 09:50:24
    Od: Jakub Kuźma <a...@s...ce>

    Zamieściłem trochę leciwą sygnaturkę, więc dla formalności:

    --
    m a i l / j i d: q o o b a a ( n a ) g m a i l ( k r o p k a ) c o m

  • 3. Data: 2006-07-30 14:59:34
    Od: Jakub Kuźma <a...@s...ce>

    Jeśli chodzi o sprawy związane z rejestracją stowarzyszenia, to
    znalazłem już większość interesujących mnie informacji. W dalszym ciągu
    nie wiem niestety czy takie rozwiązanie jest w sensie prawnym zgodne z
    regulaminem promocji.

    Pozdrawiam.

    --
    m a i l / j i d: q o o b a a ( n a ) g m a i l ( k r o p k a ) c o m

  • 4. Data: 2006-07-30 15:11:07
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Beniamin napisał(a):
    > Natomiast ze wspólnotą to dobry pomysł.

    a wspólnota nie udostępnia innym podmiotom?

    KG

  • 5. Data: 2006-07-30 15:15:21
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Jakub Kuźma napisał(a):
    [..]
> [...]
    > słyszeć o "internetach") innym sposobem byłoby założenie stowarzyszenia,
    > które dostarczałoby internet swoim członkom.

    Przecież z regulaminu wynika, że sygnału nie wolno udostępniać innym
    podmiotom, niezależnie od tego czy płatnie, czy nie i czy robi to
    stowarzyszenie, firma, czy osoba prywatna. Sttowarzyszenie udostępniając
    internet swoim członkom łamie ten punkt.

  • 6. Data: 2006-07-30 15:24:18
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    kam napisał(a):

    > a wspólnota nie udostępnia innym podmiotom?

    Moim zdaniem też udostępnia. Ale skoro w TP sami tak proponują, to nic
    tylko nagrać rozmowę i podpisywać umowę.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 7. Data: 2006-07-30 16:30:35
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem też udostępnia. Ale skoro w TP sami tak proponują, to nic tylko
    > nagrać rozmowę i podpisywać umowę.

    A później przyjdzie kara. Przecież to jest polityka TP

  • 8. Data: 2006-07-31 13:07:06
    Od: "Piotr Żebrowski" <p...@o...pl>

    Jakub Kuźma <a...@s...ce> zechciał[a] wyrazić opinię:
> [...]
    > dość popularny). Może udałoby się zgromadzić wszelkie informacje dotyczące

    IMO nie ma sensu oszczedzac na czyms takim jak łącze i szukac promocji dsl
    bo jak podzielicie koszty to co .. po 2 zł bedziecie palcic? a jak przyjdzie
    kara to co bedzie?

    normalne łacze podzielone na kilka osob daje przyzwoite koszty po co lamac
    regulaminy

  • 9. Data: 2006-07-31 16:43:14
    Od: Jakub Kuźma <a...@s...ce>

    Piotr Żebrowski napisał(a):

    > normalne łacze podzielone na kilka osob daje przyzwoite koszty po co lamac
    > regulaminy

    Zgadzam się z Tobą oczywiście - koszty miesięczne nie są wiele wyższe.
    Kłopot polega na tym, że wyższa jest także opłata instalacyjna (o 500
    zł), co dla wielu ludzi jest większą barierą. Mam obecnie 5 osób do
    podłączenia do sieci, opłata miesięczna za DSL 500 wynosi około 220 zł
    brutto, czyli ~45 zł na osobę (co jest ceną porównywalną z cenami
    oferowanymi przez innych ISP). Podział kosztów instalacji łącza daje
    kwotę rzędu 200 zł (co jest dość sporą kwotą), do opłaty instalacyjnej
    dochodzi jeszcze koszt kabli i switcha, w związku z tym w sumie wyniesie
    to pewnie około 250 zł.
    Gdy w 2003 roku próbowałem utworzyć taką sieć doszedłem do wniosku, że
    jest jeszcze za wcześnie - internet jest drogi i przedsięwzięcie ma małe
    szanse na realizację, warto więc poczekać. Po 3 latach próbuję wrócić do
    tematu i przykre jest to, że dochodzę do wniosku, że na rynku usług
    internetowych w moim mieście praktycznie *nic* się nie zmieniło.
    Prywatni dostawcy oferują łącza o słabej jakości (zwykle są to łącza DSL
    z tp podzielone na kilkaset osób), telewizja kablowa Vectra oferuje
    łącza o dość przyzwoitej jakości ale w cenie, która jest zdecydowanie za
    wysoka jak na kieszeń przeciętnego Polaka (75 zł za najtańszy pakiet lub
    59 zł przy zamówieniu dowolnego pakietu telewizji kablowej - wychodzi na
    to samo). W ofercie Telekomunikacji Polskiej pojawiło się kilka nowych
    prędkości łącz DSL, ale ceny/prędkości najtańszych łącz utrzymują się na
    tym samym poziomie.
    W 2003 roku postanowiłem poczekać, z nadzieją, że będzie się to
    stopniowo zmieniać po wejściu do UE. Teraz obserwując tempo zmian (a
    raczej ich brak) wątpie, że jeszcze kiedykolwiek powrócę do tego tematu.

    --
    m a i l / j i d: q o o b a a ( n a ) g m a i l ( k r o p k a ) c o m

  • 10. Data: 2006-07-31 16:52:21
    Od: Jakub Kuźma <a...@s...ce>

    Beniamin napisał(a):
> [...]
    > stowarzyszenie, firma, czy osoba prywatna. Sttowarzyszenie udostępniając
    > internet swoim członkom łamie ten punkt.

    Tak z ciekawości zapytam - jeśli wezmę takie łączę na osobę prawną (np.
    Stowarzyszenie Internautów), to kto będzie mógł z niego korzystać skoro
    nie jego członkowie? Jeśli wezmę łączę na firmę, to moim zdaniem może z
    niego korzystać każda osoba w sieci firmowej (niezależnie od tego, czy
    jest to jedno biuro, czy zespół kilkunastu budynków). Chyba, że źle myślę...

    --
    m a i l / j i d: q o o b a a ( n a ) g m a i l ( k r o p k a ) c o m