    From: Jakub Kuźma <a...@s...ce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Stowarzyszenie, sieć osiedlowa, promocja DSL tp plus 24.
    Date: Sun, 30 Jul 2006 11:21:23 +0200

    Witam!

    Na początku zaznaczę, że przeglądałem archiwum grupy, ale nie znalazłem
    konkretnej odpowiedzi na moje pytania (ale z tego co widzę, to temat
    jest dość popularny). Może udałoby się zgromadzić wszelkie informacje
    dotyczące tej kwestii w jednym temacie :-).
    Przechodząc do sedna sprawy - Telekomunikacja Polska od marca br ma w
    ofercie promocję "DSL tp plus 24". Oczywiście nie może być zbyt pięknie,
    więc monopolista zawarł w regulaminie promocji punkt 11 o treści:

    11. Abonent korzystający z usługi dostęp do Internetu DSL tp w ramach
    Promocji nie może udostępniać tej usługi innym podmiotom pod
    jakimkolwiek tytułem prawnym lub świadczyć z jej wykorzystaniem usług
    telekomunikacyjnych.

    W następnym punkcie zawarta jest informacja, że w razie
    nieprzestrzegania punktu 11 nakładana jest kara około 5000 zł i
    następuje rozwiązanie umowy z winy Abonenta (koszt około 600 zł).
    Niejakim "obejściem" tego punktu byłoby założenie łącza na wspólnotę
    mieszkaniową (zaproponowała mi to pani na infolinii DSL tp). Jako, że
    może być to ciężkie w realizacji (dużo osób starszych, które nie chcą
    słyszeć o "internetach") innym sposobem byłoby założenie stowarzyszenia,
    które dostarczałoby internet swoim członkom. W związku z powyższym, czy
    w świetle prawa takie rozwiązanie nie jest łamaniem ww. punktu tego
    regulaminu? Miałoby to być stowarzyszenie non-profit, które pobiera
    opłaty członkowskie jedynie na realizację celu - dostarczenia internetu
    (i oczywiście jakieś sprawy konserwacyjne związane z utrzymaniem sieci).
    Jakie są koszty założenia takiego stowarzyszenia, ile to trwa, jakie
    muszą zostać spełnione warunki (ile osób jest potrzebnych)?

    Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam - Jakub Kuźma.

    --
    j i d : k u b a @ d z i a b o n g . b e g g : 5 1 5 7 4 6 0
    m a i l : q o o b a a ( n a ) o 2 ( k r o p k a ) p l