    From: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Stara gazeta na stronie www
    Date: Mon, 07 Jan 2008 14:28:06 +0100

    Jacek M napisał(a):
    > Czy wystawienie na stronie internetowej starych czasopism, tygodników z
    > lat 80-tych, które mają ponad 20 lat jest zgodne z prawem? Jak jest z
    > prawami autorskimi do takich gazet jeśli wydawnictwo już dawno nie
    > istnieje. Jak i gdzie można znaleźć osobę, firmę która dysponuje prawami?

    Wydawnictwo niekoniecznie musi być właścicielem praw autorskich, żeby
    móc wydrukować tekst: ogólnie nie wiesz, jaką umowę podpisano z autorem.

    > Chciałbym umieścić na stronie internetowej kilka starych gazet w całości
    > ale boję się, że ktoś to wykorzysta i poda mnie do sądu. Chciałbym tego
    > uniknąć. Sądzę, że wiele osób sięgnęłoby do takich gazet z
    > przyjemnością. Ale jeśli to niezgodne z prawem to dam sobie spokój.

    Ogólnie rzecz biorąc: możesz z tym zrobić tylko tyle, co ustawa
    pozwala w ramach dozwolonego użytku. Prawa autorskie wygasają dopiero
    po 70 latach od śmierci autora lub od daty publikacji.

    R.