  • 11. Data: 2014-05-04 10:07:56
    Temat: Re: Stalinowski sąd w Polsce przyklepał dożywocie bez winy
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 03.05.2014 16:45, Marek Dyjor pisze:

    > z prawengo punktu widzenia Pan Trynkiewicz nie jest osadzonym, jest
    > izolowany czasowo w ośrodku leczniczym.
    >
    > ktoś kiedyś popełnił poważny bład zapominając aby wyroki śmierci
    > zamienić na dożywocie.

    A dzisiaj ktoś popełnia błąd nie zauważając że zamykanie człowieka 'po
    uważaniu' do więzienia, nawet luksusowego, to bardzo niebezpieczny
    precedens.

    p. m.

  • 12. Data: 2014-05-04 19:03:20
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 03.05.2014 16:45, Marek Dyjor pisze:
    /.../
    > ktoś kiedyś popełnił poważny bład zapominając aby wyroki śmierci
    > zamienić na dożywocie.

    Adam Michnik

  • 13. Data: 2014-05-04 22:16:28
    Od: Alojzy Bomba <p...@w...pl>

    On 04/05/14 19:03, Smok Eustachy wrote:
    > W dniu 03.05.2014 16:45, Marek Dyjor pisze:
    > /.../
    >
    > Adam Michnik
    Adam Michnik był kiedyś ustawodawcą?

  • 14. Data: 2014-05-05 01:42:17
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-05-04 22:16, Alojzy Bomba pisze:

    > Adam Michnik był kiedyś ustawodawcą?

    A i owszem. Właśnie wtedy
    http://orka.sejm.gov.pl/ArchAll2.nsf/67021600f180f32
    2c125681600312192/193e4762d29d9da8c1256815004dbecc?O
    penDocument

  • 15. Data: 2014-05-05 07:42:19
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2014-05-05 01:42, Maciej Bebenek pisze:

    > A i owszem. Właśnie wtedy
    > http://orka.sejm.gov.pl/ArchAll2.nsf/67021600f180f32
    2c125681600312192/193e4762d29d9da8c1256815004dbecc?O
    penDocument

    Jak się pisze coś na prawnej grupie dyskusyjnej to wypada wiedzieć co to
    jest ustawodawca. Warto też znać trochę historii Polski. W czasie gdy
    zmieniano prawo na korzyść Trynkiewicza to Michnikowi było bliżej do
    celi więziennej niż do Sejmu.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 16. Data: 2014-05-05 09:32:11
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 maja 2014 21:50:07 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > Pytanie jest przewrotne, bo sugeruje, jakoby wyst�powa�a korelacja
    > demokracji i praworz�dno�ci. A to nieprawda.
    > Has�o historyczne: "Sokrates".
    Masz rację, trochę się zagalopowałam. Ale doświadczenia z poprzedniego systemu
    plus UE wyrobiły u mnie przeświadczenie, że demokracja jest związana z
    praworządnością. Domniemywam, że podobnie myśli mnóstwo Polaków.
    > Has�a wsp�czesne: "Janukowicz, Krym".
    No cóż, dla niektórych władza jest związana z bezprawiem.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 17. Data: 2014-05-05 11:40:39
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-05-05 07:42, grzech pisze:

> [...]
    > jest ustawodawca. Warto też znać trochę historii Polski. W czasie gdy
    > zmieniano prawo na korzyść Trynkiewicza to Michnikowi było bliżej do

    a.kim (nie czym) jest wg ciebie ustawodawca
    b. zerknij gdzieś, kiedy ogłoszono amnestię

  • 18. Data: 2014-05-08 11:20:05
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Piotrek wrote:
    > Tym razem to już pewne: Trynkiewicz - człowiek z prawnego
    > punktu widzenia obecnie niewinny - rozpoczyna nową odsiadkę,
    > tym razem dożywotnią i bez popełnienia jakiegokolwiek
    > przestępstwa.

    Ta ISTOTA ma dwa wyjścia:
    a) przemiana osobowości spowodowana długotrwałym cierpieniem (na
    przykład powolna koagulacja rąk w wodorotlenku sodu i
    dwuletnie porażanie prądem przez stopy).
    b) jeśli przemiana osobowości nie nastąpi to dopiero wtedy
    niestety utylizacja,

  • 19. Data: 2014-05-08 16:59:49
    Od: "Fritz" <f...@g...com>

    "Piotrek" <p...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
    ps.com...

> [...]
    > jaki zapadł w jego sprawie - wyrok, który odsiedział w całości,
    > a zatem po odbyciu kary uzyskał pełne prawo do odzyskania
    > wolności aż do chwili popełnienia kolejnego przestępstwa.
    > Gdyby stosować twój tok myślenia, należałoby z marszu
    > usunąć z naszego prawa wszelkie amnestie, apelacje,
    > rewizje wyroków itp. Gdyby Trynkiewicz nie załapał
    > się na amnestię i zginął 25 lat temu, nie płakałbym
    > po nim. Ponieważ jednak się załapał i uczciwie
    > odsiedział swoje, obecna próba poprawiania dawnych
    > decyzji jest niczym innym jak farsą będącą
    > przykładem zakamuflowanego działania prawa wstecz.

    Nie tyle prawa wstecz, co został skazany (bez wyroku) drugi raz za to samo
    przewinienie, a to już jest złamanie prawa człowieka, chronionego konwencją
    europejską...

  • 20. Data: 2014-05-09 12:28:44
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "Fritz" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    Ponieważ jednak się załapał i uczciwie

    > Nie tyle prawa wstecz, co został skazany (bez wyroku) drugi raz za to samo
    > przewinienie, a to już jest złamanie prawa człowieka, chronionego
    > konwencją europejską...

    zaraz, zaraz... skazany był za konkretny czyn, a izolowany jest za to, że ma
    odjebane w czapie i jest niebezpieczny.
    do wariatkowa nie zamyka się za czyny, ale już za potencjalne czyny, choćby
    wobec własnej osoby.
    chce być wolny? może poprosić o kastrację.
    skoro nie prosi, znaczy, że chce jeszcze "użyć", a skoro ma zboczony popęd
    to jak?

    i tyle/

    Aygul