  • 1. Data: 2007-06-03 22:35:12
    Temat: Sprzedaż ziemi mieszkania
    Od: h...@o...pl

    Witam
    Nasunęło mi się takie laicke pytanie
    przy sprzedaży ziemi mieszkania własność zostaje przeniesiona w momencie
    podpisania aktu notarialnego zwykle w biurze notariusza
    a jak wygląda sprawa zapłaty są to duże sumy
    przy zapłacie gotówką niebezpiecznie jest przenosić tak duże sumy zarówno
    przez kupującego jak i sprzedającego
    czek sprzedający nie ma pewności ma pokrycie
    przelew przed podpisaniem lub po podpisaniu aktu notarialnego rodzi pole do
    nadużyć
    jak to wygląda w praktyce przy tak dużych sumach uczciwość jest wystawiana na
    dużą próbę
    proszę o odpowiedź

    pozdrawiam
    henrys

  • 2. Data: 2007-06-04 00:16:32
    Temat: Re: Sprzedaż ziemi mieszkania
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <h...@o...pl> wrote in message
    > jak to wygląda w praktyce przy tak dużych sumach uczciwość jest wystawiana
    > na
    > dużą próbę

    Niestety ciągle jest to neseserek z gotówką.
    Firm ochroniarskich jest od cholery do wynajecia.

  • 3. Data: 2007-06-05 11:47:28
    Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl>

    Użytkownik <h...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nadużyć
    > jak to wygląda w praktyce przy tak dużych sumach uczciwość jest wystawiana

    W akcie notarialnym jest wzmianka w jaki sposób jest finalizowana tranzakcja
    i stwierdzenie że przeniesienie własności następuje po wypływie gotowki np.
    na konto w określonym terminie, nie pamiętam dokładnie jak to jest
    sformułowane.

    Pozdrawiam

    Monika

  • 4. Data: 2007-06-06 04:07:29
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    MONI|<A <moni| napisał(a):
> [...]
    > i stwierdzenie że przeniesienie własności następuje po wypływie gotowki np.
    > na konto w określonym terminie, nie pamiętam dokładnie jak to jest

    niemożliwe

    KG

  • 5. Data: 2007-06-06 07:46:20
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    kam <x#k...@w...pl#x> napisał(a):

> [...]

    TRAN_S_AKCJA, na litość wszystkich ortograficznych bogów.

    > niemożliwe

    Istotnie, niemożliwe, bo przeniesienie własności nie może być warunkowe,
    natomiast można zapisać w akcie, że płatność nastąpi do określonego dnia (
    potem ścigać ofiarę jakby co).

    Jest jednak wygodniejszy sposób (preferowane posiadanie konta w tym samym
    banku przez wszystkie strony umowy): strony umowy podpisują się pod aktem
    (notariusz nie), po czym udają się do banku i dokonują przelewu, otrzymujący
    forsę sprawdza, czy ma ją na koncie, wszyscy wracają do notariusza,
    sprzedający oświadcza, że kasę otrzymał, notariusz podpisuje się pod aktem i
    voila. Robiliśmy tak przy kupnie działki.

    --
    JoP

  • 6. Data: 2007-06-08 15:50:23
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Jolanta Pers napisał(a):
> [...]
    > sprzedający oświadcza, że kasę otrzymał, notariusz podpisuje się pod aktem i
    > voila. Robiliśmy tak przy kupnie działki.

    z dużym naciągnięciem przepisów...

    KG