  • 1. Data: 2004-03-22 21:04:21
    Temat: Sprzedaz wygranej
    Od: "BartekB" <b...@w...xxx>

    Za udzial w pewnym badaniu przewidziane sa nagrody. Organizator
    zamiescil w regulaminie nastepujacy zapis:
    "Laureat nie może nikomu odstąpić nagrody odpłatnie."
    Tu chodzi o sprzedaz nagrody po odebraniu przeze mnie (a tego chyba nie
    moga zabronic), czy o to, ze biore od kogos kase i ten ktos za mnie
    odbiera dla siebie nagrode?
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

  • 2. Data: 2004-03-22 21:17:39
    Temat: Re: Sprzedaz wygranej
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    BartekB wyskrobał(a):
> [...]
    > Tu chodzi o sprzedaz nagrody po odebraniu przeze mnie (a tego chyba nie
    > moga zabronic), czy o to, ze biore od kogos kase i ten ktos za mnie

    Sformułowanie jest nieprecyzyjne. Można je rozumieć na dwa sposoby, które
    podałeś. KC mówi o tym, że nie można w drodze umowy uczynić prawa zbywalnego
    niezbywalnym. Każdy taki zapis jest z mocy prawa nieważny. Tak więc odpada
    nam jedna z ewentualności. Nawet jeżeli autor zapisu miał na myśli zakazanie
    sprzedaży nagrody po jej odebraniu, to zapis taki nie jest wiążący. W
    związku z tym ja bym przyjął, że autorowi chodziło o odstąpienie prawa do
    odbioru nagrody.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-03-22 21:31:36
    Od: "BartekB" <b...@w...xxx>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" napisał
    > Sformułowanie jest nieprecyzyjne. [..] W związku z tym ja bym
    > przyjął, że autorowi chodziło o odstąpienie prawa do odbioru nagrody.

    Dziekuje - ja tez ku temu bym sie sklanial :) Nagrody co prawda jeszcze
    zadnej nie wygralem, ale kto wie... :)
    pzdr.
    B.

    --