  • 11. Data: 2007-04-16 15:31:55
    Temat: Re: Sprzedaz towarow pod wlasna marka
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    pluton dość niespodziewanie napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Mam takie pytanie: czy jakies paragrafy
    > prawa gospodarczego zabraniaja mi sprzedawac cudzy towar
    > z moim znakiem towarowym ?

    > usuwam wszelkie metki i przyszywam wlasne o nazwie
    > 'Juzek Bluzek - Najlepsze koszule po tej stronie ulicy'.

    Tak, naruszasz prawa do znaku towarowego. Prawo uprawnionego do znaku nie
    obejmuje tylko nakładania znaku ale również nadzór nad związkiem towaru i
    znaku, w szczególności prawo do decydowania o naruszeniu integralności
    towaru i znaku. Komentatorzy (np. prof. Promińska) wyraźnie twierdzą, ze
    uprawnienie do nakładania znaku na towar oznacza również uprawnienie do
    decydowania o jego usuwaniu.
    Ponadto, nie ulega wątpliwości, że Twoje zachowanie polegające na nakładaniu
    swojego znaku na towar z którego usunąłeś wcześniej cudzy znak z pewnością
    naruszałoby również chociażby Art 10 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej
    konkurencji.

    Prawem autorskim do projektu koszuli mniej bym się tu przejmował -
    znakomitej większości koszul nie da się uznać za utwór ;)

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: Rumpel.Roman
    C Hollywood Homicide

  • 12. Data: 2007-04-16 15:43:47
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Komentatorzy (np. prof. Promińska) wyraźnie twierdzą, ze
    ciach

    A czy sędzia ma obowiązek brac pod uwagę zdanie komentatorów, czy ma je
    głęboko gdzieś...

    Pozdrawiam Przemek

  • 13. Data: 2007-04-16 16:12:06
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Przemek Lipski dość niespodziewanie napisał(a):
> [...]
    > ciach
    >
    > A czy sędzia ma obowiązek brac pod uwagę zdanie komentatorów, czy ma

    Wiesz, na czymś się ci sędziowie jednak w wyrokach opierać muszą. Do wyboru
    nają dwa źródła: orzecznictwo i doktrynę. Stanowisko doktryny podałem.
    Orzecznictwa co do samego usuwania znaku raczej jest mało, o ile w ogóle
    można coś znaleźć. Pozostają poglądy sędziego, które ( dobry sędzia)
    wyrabiać sobie będzie w oparciu o doktrynę.