  • 1. Data: 2007-04-16 08:48:34
    Temat: 1/8 majątku zasiedlenie??
    Od: s...@g...com

    Witam
    Bardzo proszę o poradę w opisanej poniżej sprawie.

    Moi rodzice mieli pięcioro dzieci. Cała sprawa zaczęła sie w roku
    1977
    w którym zginął brat osierocając jedno dziecko.
    W ciągu kilku miesięcy (ok. 1978r) moja bratowa wraz z dzieckiem
    wyjechała do Niemiec
    gdzie po kilkunastu latach dostała obywatelstwo, i nie mieszka już w
    Polsce.
    Po śmierci ojca w roku 1982 została założona przeze mnie sprawa
    spadkowa
    na której czworo rodzeństwa i mama przekazali mi swoje udziały w
    majątku.
    Od tej chwili posiadam 7/8 majątku, gdyż 1/8 posiada mój brataniec,
    nie będący obywatelem naszego kraju.
    Zaznaczam że od początku płacę podatki na siebie, oraz utrzymuje cały
    majątek.
    Jakie są drogi aby móc odzyskać tą 1/8 wówczas gdy nie mam kontaktu
    z bratańcem i nie jestem w pełni przekonany że bez problemu będzie
    chciał się zrzec, bądź sprzedać ta część.
    Czy mam czekać na zasiedlenie? a jeśli tak to ile czasu i jakie
    dokumenty oprócz opłacanych podatków mam zbierać? A może jakaś inna
    droga?
    W skład majątku wchodzi budynek mieszkalny wraz z placem oraz 1ha
    gruntów rolnych.
    Bardzo proszę o poradę.

    Pozdrawiam
    Sebastian