  • 1. Data: 2007-04-16 09:58:32
    Temat: Sprzedaz towarow pod wlasna marka
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam takie pytanie: czy jakies paragrafy
    prawa gospodarczego zabraniaja mi sprzedawac cudzy towar
    z moim znakiem towarowym ?

    Nie chodzi mi o zadne oszustwo: nie podrabiam niczyjego
    znaku, nie sprzedaje swojej produkcji pod cudzym znakiem,
    nie udaje, ze sprzedaje markowy towar.

    Chodzi o sytuacje, kiedy np. kupuje w sklepie koszule Wolczanki,
    usuwam wszelkie metki i przyszywam wlasne o nazwie
    'Juzek Bluzek - Najlepsze koszule po tej stronie ulicy'.

    Taki znak towarowy mam zarejestrowany oczywiscie.

    Pytanie jest takie, czy moge to robic bez wiedzy/zgody Wolczanki ?

    Pomijam oczywiscie sensownosc takiego postepowania.
    Chodzi mi tylko o to, czy jakies prawo mi tego zabrania,
    i czy musze miec podpisana umowe z Wolczanka na takie
    postepowanie ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2007-04-16 10:00:51
    Temat: Re: Sprzedaz towarow pod wlasna marka
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    pluton napisał(a):

    > Mam takie pytanie: czy jakies paragrafy
    > prawa gospodarczego zabraniaja mi sprzedawac cudzy towar
    > z moim znakiem towarowym ?

    To zależy jaki to towar i zależy co na to jego rzeczywisty producent.

    > Chodzi o sytuacje, kiedy np. kupuje w sklepie koszule Wolczanki,
    > usuwam wszelkie metki i przyszywam wlasne o nazwie
    > 'Juzek Bluzek - Najlepsze koszule po tej stronie ulicy'.

    Jeżeli bez zgody Wolczanki to Wolczanka jako taka moze Ciebie pozwac np
    o naruszenie ich znaku towarowego.

    > Pytanie jest takie, czy moge to robic bez wiedzy/zgody Wolczanki ?

    Moim zdaniem nie mozesz.

    j.

  • 3. Data: 2007-04-16 10:10:14
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > To zależy jaki to towar i zależy co na to jego rzeczywisty producent.

    Koszula. Wolczanka nic o tym nie wie.

    > Jeżeli bez zgody Wolczanki to Wolczanka jako taka moze Ciebie pozwac np
    > o naruszenie ich znaku towarowego.

    Ale ja nie uzywam ich znaku towarowego! Starannie usuwam go z koszuli,
    tak zeby nikt sie nie domyslil, ze to koszula Wolczanki.

    > Moim zdaniem nie mozesz.

    A jakis paragraf ?

    dzieki
    pozdrawiam
    pluton

  • 4. Data: 2007-04-16 10:25:14
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale ja nie uzywam ich znaku towarowego! Starannie usuwam go z koszuli,
    > tak zeby nikt sie nie domyslil, ze to koszula Wolczanki.

    A przyszlo ci do glowy, ze ta koszula to projekt, dobor materialu,
    wzornictwo? I ze usuwajac znak firmowy nic nie osiagasz bo de facto koszula
    i tak jest identryfikowalna jako wyrob wolczanki?:)

    Angie

  • 5. Data: 2007-04-16 10:33:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    pluton napisał(a):

    > Ale ja nie uzywam ich znaku towarowego! Starannie usuwam go z koszuli,
    > tak zeby nikt sie nie domyslil, ze to koszula Wolczanki.

    Moim zdaniem używasz go poprzez jego usuniecie z oznaczonego tym znakiem
    produktu. Oczywiście Sąd może mieć inne zdanie ale o to już musisz pytać
    Sedziego ;)

    > A jakis paragraf ?

    Prawo Własnosci Przemysłowej :)

    j.

  • 6. Data: 2007-04-16 13:49:28
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > A przyszlo ci do glowy, ze ta koszula to projekt, dobor materialu,
    > wzornictwo? I ze usuwajac znak firmowy nic nie osiagasz bo de facto
    > koszula i tak jest identryfikowalna jako wyrob wolczanki?:)

    Niech sobie bedzie identyfikowalna. 90% czesci mojego komputera IBM
    identyfikuje jako pochodzace z garazu pana Wong na Tajwanie :)

    Jestem tylko ciekaw, czy takie dzialania sa zabronione. Czy np. jakis
    chlopiec na posylki IBMa , kiedy jedzie na Tajwan zaladowac samolot chipami
    robi to tak, ze podjezdza pod garaz, laduje, placi i odlatuje,
    czy najpierw idzie do biura pana Wong podpisac jakas umowe ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 7. Data: 2007-04-16 13:50:04
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    pluton napisał(a):
> [...]
    > Chodzi mi tylko o to, czy jakies prawo mi tego zabrania,
    > i czy musze miec podpisana umowe z Wolczanka na takie

    a to nie podpada pod art 115 ustawy o prawie autorskim? (mam n amysli
    projekt/wykonanie koszuli)

    P.

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)

  • 8. Data: 2007-04-16 13:52:26
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Moim zdaniem używasz go poprzez jego usuniecie z oznaczonego tym znakiem
    > produktu. Oczywiście Sąd może mieć inne zdanie ale o to już musisz pytać
    > Sedziego ;)

    > Prawo Własnosci Przemysłowej :)

    Ale ja nie kradne (chyba) zadnego prawa wlasnosci. Nabywam koszule
    i zastanawiam sie, czy Wolczanka sie ucieszy, ze ma wiekszy zbyt,
    czy np. zabroni mi zakupu, nadruku jakiejs reklamy i rozdawania
    koszul na festynie.

    A jezeli zabroni, to na jakiej podstawie ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 9. Data: 2007-04-16 13:55:28
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > a to nie podpada pod art 115 ustawy o prawie autorskim? (mam n amysli
    > projekt/wykonanie koszuli)

    cos w tym jest... :)

    dzieki
    pozdrawiam
    pluton

  • 10. Data: 2007-04-16 14:21:38
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    pluton napisał(a):

    > A jezeli zabroni, to na jakiej podstawie ?

    Zadzwoń do Wolczanki, popros z działem prawnym i zapytaj ;)

    j.