  • 1. Data: 2007-04-16 05:48:20
    Temat: czynsz + media , kto ma placic ?
    Od: "[Nikon]" <n...@o...pl>

    Witam ..
    Temat raz juz na grupie byl poruszany , ale okazuje sie ze zakonczenie jest
    inne od planowanego ..
    chodzi tutaj o oplate za mieszkanie (czynsz + media) ...
    pisalem kiedys ze mieszkanie jest zamieszkale przez pana XXX , jednak
    faktura przychodzi na nazwisko glownego najemce mieszkania , pana YYY
    ktos powiedzial ze , nie ma takiej opcji zeby pan XXX płacil faktory pana YY
    teraz mieszkanie jest zadluzone i sad domaga sie zaległych zaplat od osoby m
    ieszkajacej w mieszkaniu ,
    a nie tak jakby na to wskazywala logika,czyli od osoby ktora jest glownym lo
    katorem (na ktora przychodzi faktura).
    czas na sprzeciw dwa tygodnie ... czy jakies odwolanie ma sens ?
    na chlopski rozum to ...
    -zaleglosc powinien zaplacic glowny najemca ,bo na niego przychodzi faktura
    ,
    a dopiero potem sadzic sie z lokatorem zameldowanym i zamieszkujacym owe m
    iszkanie
    o czesciowe pokrycie kosztow..

    pozdrawiam Nikon

  • 2. Data: 2007-04-16 12:38:52
    Temat: Re: czynsz + media , kto ma placic ?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "[Nikon]" <n...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > faktura
    > ,
    > a dopiero potem sadzic sie z lokatorem zameldowanym i zamieszkujacym owe

    Na jakiej podstawie XXX mieszka w mieszkaniu YYY?
    Generalnie za czynsz odpowiadają solidarnie tam mieszkający bez względu na
    właściciela mieszkania i tu sąd ma rację
    No chyba, że XXX ma jakąś umowę najmu z YYY i płacił YYY, wówczas można
    próbować się kłócić.

  • 3. Data: 2007-04-16 16:14:29
    Temat: Odp: czynsz + media , kto ma placic ?
    Od: "[Nikon]" <n...@o...pl>

    Użytkownik witek <w...@g...pl.invalid> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:

    > Na jakiej podstawie XXX mieszka w mieszkaniu YYY?

    na podstawie umowy pisemnej , ktora mowi ze po zaplacie okreslonej kwoty
    glowny najemca przepisuje mieszkanie na lokatora ...
    wplata byla , glowny najemca zniknol ...

    > Generalnie za czynsz odpowiadają solidarnie tam mieszkający bez względu na
    > właściciela mieszkania i tu sąd ma rację

    wnioskuje wiec ze jesli w mieszkaniu przebywal wylacznie sam YYY , to glowny
    najemca nie
    musi placic zaleglosci ?

    PS.dziwi mnie troszke dlaczego "wlasciciel" mieszkania nie jest obciazony
    kosztami , przynajmniej w polowie
    przeciez to na niego faktura przychodzila , powinien byc rowniez zobowiazany
    do splaty ..

    Nikon

  • 4. Data: 2007-04-17 06:28:12
    Temat: Re: Odp: czynsz + media , kto ma placic ?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 16 Apr 2007 18:14:29 +0200, [Nikon] napisał(a):

    > na podstawie umowy pisemnej , ktora mowi ze po zaplacie okreslonej kwoty
    > glowny najemca przepisuje mieszkanie na lokatora ...
    > wplata byla , glowny najemca zniknol ...

    Nadal nieprecyzyjnie. Co to znaczy przepisuje? Co to jest za rodzaj
    mieszkania? Własnościowe, spółdzielcze własnościowe, spółdzielcze
    lokatorskie, kwaterunkowe, .....? Kto jest jego właścicielem? Czy to jest
    umowa sprzedaży? Czego? A może najmu? W tym wypadku czy wynajmujący miał
    prawo zawrzeć taką umowę? Pamiętaj, że podnajem często wymaga zgody
    właściciela.