  • 1. Data: 2007-04-15 22:20:38
    Temat: Znaki poziome kontra znaki pionowe.
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Witam serdecznie.

    Wracalem dzis z dalekiej polnocy i moj wzrok przykula pewna kombinacja
    znakow. Na znaku pionowym widnial "pas do jazdy prosto"; na jezdni
    namalowane "pas do skretu w prawo". Co powinien zrobic kierowca jadacy tym
    pasem? Skrecic czy prosto pojechac?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 2. Data: 2007-04-15 22:59:22
    Temat: Re: Znaki poziome kontra znaki pionowe.
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Jasko Bartnik wrote:

> [...]
    > znakow. Na znaku pionowym widnial "pas do jazdy prosto"; na jezdni
    > namalowane "pas do skretu w prawo". Co powinien zrobic kierowca jadacy

    Pionowe maja wyzszy priorytet nad poziomymi. Tak mnie uczono dobrych
    pare lat temu. Jednakze, konkretnej podstawy prawnej podac nie umiem.

    Jacek

  • 3. Data: 2007-04-15 23:10:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

> [...]
    > "pas do skretu w prawo". Co powinien zrobic kierowca jadacy tym pasem?

    Zachować szczególną ostrożność i jechać w jakim bądź kierunku. Z przyzwoitości
    później bodaj faks wysłać do zarządcy drogi albo właściwej terenowo Komendy
    Policji, by zwrócić uwagę na tę nieprawidłowość.

  • 4. Data: 2007-04-16 00:28:58
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> wrote in message
> [...]
    > znakow. Na znaku pionowym widnial "pas do jazdy prosto"; na jezdni
    > namalowane "pas do skretu w prawo". Co powinien zrobic kierowca jadacy tym

    To zależy gdzie chciał jechać.

  • 5. Data: 2007-04-16 03:09:48
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Zachować szczególną ostrożność i jechać w jakim bądź kierunku. Z
    > przyzwoitości

    Należy pojechać prosto tak jak pokazuje znak pionowy.
    --
    Maluch

  • 6. Data: 2007-04-16 03:09:48
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

  • 7. Data: 2007-04-16 03:34:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maluch napisał(a):

    > Należy pojechać prosto tak jak pokazuje znak pionowy.

    A podstawą prawną jest...?

  • 8. Data: 2007-04-16 06:10:18
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    wiadomości news:8f7bf4-v1l.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > A podstawą prawną jest...?

    Rozp. dot. znaków par.2.1
    --
    Maluch

  • 9. Data: 2007-04-16 08:51:21
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 16-04-2007 o 08:10:18 Maluch <n...@m...pl> napisał(a):

    > Rozp. dot. znaków par.2.1

    Jest tez par. 87.:
    1. Znaki:
    2) P-8b "strzałka kierunkowa do skręcania"
    oznaczają, że jazda z pasa ruchu, na którym są umieszczone, jest dozwolona
    tylko w kierunkach wskazanych strzałką kierunkową;

    To by oznaczalo, ze ruch prosto jest niedozwolony (w omawianym przypadku).

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 10. Data: 2007-04-16 09:55:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maluch napisał(a):

    > w wiadomości news:8f7bf4-v1l.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Rozp. dot. znaków par.2.1

    Ale to tylko precyzuje "zakres działania" i usytuowanie znaków
    pionowych. Nie "wyłącza" znaków poziomych.