  • Data: 2004-07-25 10:45:47
    Temat: Re: Sprzedaż softu OEM
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    user rzecze:
    > A prosiłem żebyś nie krzyczał :-)

    Nie da się nie krzyczeć w takiej sytuacji!
    Bo albo rozmawiamy na pewnym poziomie obycia w temacie, albo ta
    rozmowa w ogóle nie ma sensu.

    > Wprowadzanie do pamięci komputera ustawa wymienia jako jedno
    > z pól eksploatacji.

    Taaa? A możesz mi zacytować konkretny artykuł o tym mówiący?

    > Istnieje część wspólna zakresów znaczeń.

    Taaa... I dlatego trzeba wyczucia by je precyzyjnie i prawidłowo używać
    te słowa.
    Potrafisz określić istotne różnice? Jak nie to Ci pomogę:

    Używanie, użytkowanie to posługiwanie się czymś i klient właśnie
    POSŁUGUJE SIĘ programem.
    Korzystanie - to czerapnie z czegoś korzyści a także posługiwanie się
    czymś czyli KLIENT POSŁUGUJE SIĘ CZYMŚ.
    Eksploatacja to - POZYSKIWANIE (zysków) z CZEGOŚ czyli ktoś wykorzystuje
    UTWÓR, a nie go używa.

    > Z tego powodu eskploatacja, korzystanie, używanie, użytkowanie bywają
    > stosowane zamiennie.

    Nie stosowane zamiennie nigdzie w ustawie.

    > Czyni to również ustawa oPA (patrz dalej)

    Nie czyni, jakoś nie mogę tego dostrzec w Twoim przykładzie.

    > A ja chciałbym wiedzieć tylko dlaczego używanie czegoś *nie może*
    > być Twoim zdaniem korzystaniem z tego.

    Korzystaniem może być. Natomiast nie jest EKSPLOATACJĄ utworu.

    > Ustawa używa terminu korzystanie i używanie zamiennie:
    >
    > Art. 23. 1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie
    > korzystać z już rozpowszechnionego utworu w zakresie
    > własnego użytku osobistego
    >
    > Art. 75. 2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:
    >
    > 1) sporządzenie kopii zapasowej, jeżeli jest to niezbędne
    > do korzystania z programu komputerowego. Jeżeli umowa nie
    > stanowi inaczej, kopia ta nie może być używana równocześnie
    > z programem komputerowym

    Ale nie widzę tu zamiennego stosowania eksploatacji z używaniem.

    > Nie denerwuj się tak Arku :-)

    Nie mogę się nie denerowawać skoro zmuszony jestem do wyjaśniania
    podstaw i to semantycznych :(

    pozdrawiam
    Arek

    --