  • Data: 2004-07-25 08:20:37
    Temat: Re: Sprzedaż softu OEM
    Od: "user" <a...@n...news> szukaj wiadomości tego autora

    Arek napisał:

    > LITOŚCI!

    A prosiłem żebyś nie krzyczał :-)

    Wprowadzanie do pamięci komputera ustawa wymienia jako jedno
    z pól eksploatacji.

    > LITOŚCI! Sięgnij chociaż do słownika j. polskiego.

    Istnieje część wspólna zakresów znaczeń. Z tego powodu eskploatacja,
    korzystanie, używanie, użytkowanie bywają stosowane zamiennie.
    Czyni to również ustawa oPA (patrz dalej)

    A ja chciałbym wiedzieć tylko dlaczego używanie czegoś *nie może*
    być Twoim zdaniem korzystaniem z tego.

    > Nie mam już sił.

    A krzyczeć masz siły? :-)

    > Zachęcam - najpierw poczytaj o prawach autorskich, potem wrócimy
    > najwyżej do tej rozmowy, jeśli nadal będziesz miał te pytania.
    > W co wątpię.

    Ustawa używa terminu korzystanie i używanie zamiennie:

    Art. 23. 1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie
    korzystać z już rozpowszechnionego utworu w zakresie
    własnego użytku osobistego

    Art. 75. 2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:

    1) sporządzenie kopii zapasowej, jeżeli jest to niezbędne
    do korzystania z programu komputerowego. Jeżeli umowa nie
    stanowi inaczej, kopia ta nie może być używana równocześnie
    z programem komputerowym

    Więc wracamy do rozmowy i powtarzam pytanie:
    Podaj na czym opierasz swoje twierdzenie że używanie programu
    nie jest korzystaniem z niego.

    Nie denerwuj się tak Arku :-)

    Jacek