  • Data: 2004-07-25 13:41:32
    Temat: Re: Sprzedaż softu OEM
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    user rzecze:

    > http://www.vagla.pl/autorskie.htm

    To masz z bardzo starej ustawy.
    W nowej jest zupełnie inaczej:

    Art. 50.

    Odrębne pola eksploatacji stanowią w szczególności:
    1) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzanie
    określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską,
    reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,
    2) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór
    utrwalono - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo
    egzemplarzy,
    3) w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pkt
    2 publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz
    nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki
    sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez
    siebie wybranym.

    > Tak czy inaczej ustawa wymienia te pola *"w szczególności"*,

    > a więc nie wszystkie możliwe, lecz tylko te zakresy które
    > na pewno nimi są.

    > Nie możesz więc twierdzić, że pole w niej nie wymienione nie
    > jest polem eksploatacji.

    W przypadku programu komputerowego mogę ponieważ ustawa w sposób
    WYCZERPUJĄCY - a nie w szczególności przedstawia zakres pól eksploatacji.

    > Nie pamiętasz własnych słów??

    Przecież widać, że napisałem "pozyskiwanie" a nie "wykorzystywanie".

    > :-)))Więc korzystanie z utworu na polach eksploatacji to nie
    korzystanie z
    > utworu??? Oj Arku, zapędziłes się w tzw. kozi róg

    A jednak odwalasz żłobek udając, że nie rozumiesz co się do Ciebie pisze.

    > No ale żegnaj bo szkoda czasu.

    Na takie przedszkole rzeczywiście szkoda czasu.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek