eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedaz/kupno RTV z drugiej reki, a rekojmia/gwarancja › Re: Sprzedaz/kupno RTV z drugiej reki, a rekojmia/gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Sprzedaz/kupno RTV z drugiej reki, a rekojmia/gwarancja
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <nu7oq2$dk3$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@t...pl>
    <nu8pnh$eb3$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@t...pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Thu, 20 Oct 2016 15:50:12 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.4.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <2...@t...pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 23
    Message-ID: <5808cba2$0$5150$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.10.254.232
    X-Trace: 1476971426 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5150 83.10.254.232:63524
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:758448
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 20-10-16 o 10:14, szerszen pisze:

    >> Faktycznie paragon (niespersonalizowany) może być, ale myślę o
    >> sytuacji, gdy jest faktura na osobę fizyczną (konsumenta
    >> nieprzedsiębiorcę).
    > Co do spersonalizowanych faktur to trudno powiedzieć, ale sporo
    > wiekszych producentów w ogóle nie wymaga w przypadku naprawy
    > paragonu/faktury, dla nich liczy się numer seryjny i zapis w systemie
    > kiedy sprzęt został sprzedany.
    >
    O ile roszczenie z tytułu niezgodności towaru z umową wynikające z
    ustawy jest stosunkiem prawnym łączącym nabywcę (konsumenta) ze
    sprzedawcą i do jego przekazania kolejnemu nabywcy rzeczy konieczna
    byłaby zgoda sprzedawcy jako dłużnika. O tyle umowa gwarancji jest umową
    powiązaną z rzeczą. Producent (gwarant) gwarantuje sprawne działanie
    rzeczy i nie ma większego znaczenia, czy naprawy żąda nabywca, czy inna
    osobą, w której dyspozycji pozostaje rzecz.

    Z punktu widzenia żądającego naprawy jedynym istotnym elementem
    pozostaje wykazanie, że rzecz jest jeszcze w okresie gwarancji. Dawniej
    datę wpisywano po prostu w kartę gwarancyjną. Teraz stosuje się różne
    systemy (paragon, rachunek, system teleinformatyczny), ale zawsze o to
    samo właśnie chodzi.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1