eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedaz/kupno RTV z drugiej reki, a rekojmia/gwarancja › Re: Sprzedaz/kupno RTV z drugiej reki, a rekojmia/gwarancja
  • Data: 2016-10-20 15:50:12
    Temat: Re: Sprzedaz/kupno RTV z drugiej reki, a rekojmia/gwarancja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 20-10-16 o 10:14, szerszen pisze:

    >> Faktycznie paragon (niespersonalizowany) może być, ale myślę o
    >> sytuacji, gdy jest faktura na osobę fizyczną (konsumenta
    >> nieprzedsiębiorcę).
    > Co do spersonalizowanych faktur to trudno powiedzieć, ale sporo
    > wiekszych producentów w ogóle nie wymaga w przypadku naprawy
    > paragonu/faktury, dla nich liczy się numer seryjny i zapis w systemie
    > kiedy sprzęt został sprzedany.
    >
    O ile roszczenie z tytułu niezgodności towaru z umową wynikające z
    ustawy jest stosunkiem prawnym łączącym nabywcę (konsumenta) ze
    sprzedawcą i do jego przekazania kolejnemu nabywcy rzeczy konieczna
    byłaby zgoda sprzedawcy jako dłużnika. O tyle umowa gwarancji jest umową
    powiązaną z rzeczą. Producent (gwarant) gwarantuje sprawne działanie
    rzeczy i nie ma większego znaczenia, czy naprawy żąda nabywca, czy inna
    osobą, w której dyspozycji pozostaje rzecz.

    Z punktu widzenia żądającego naprawy jedynym istotnym elementem
    pozostaje wykazanie, że rzecz jest jeszcze w okresie gwarancji. Dawniej
    datę wpisywano po prostu w kartę gwarancyjną. Teraz stosuje się różne
    systemy (paragon, rachunek, system teleinformatyczny), ale zawsze o to
    samo właśnie chodzi.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1