  • 1. Data: 2004-03-22 14:03:24
    Temat: Sprzedaż kredytu a ochrona danych osobowych.
    Od: "poool" <p...@g...pl>

    Bank Sprzedał mój kredyt, zaciągnięty jeszcze przed ustawą o ochronie
    danych osobowych, i teraz jakaś firma windykacyjna postawiła go w stan
    wymagalności.
    W umowie kredytowej nigdzie nie ma zawartej mojej zgody na sprzedaż kredytu
    i przekazanie moich danycch osobowych.
    Czy takie postępowanie Banku jest zgodne z prawem??

  • 2. Data: 2004-03-22 15:01:11
    Temat: Re: Sprzedaż kredytu a ochrona danych osobowych.
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "poool" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    kredytu
    > i przekazanie moich danycch osobowych.
    > Czy takie postępowanie Banku jest zgodne z prawem??

    Nie jest. Niby art. 509 kc zezwala wierzycielowi bez zgody dłużnika
    przenieść wierzytelność na osobę trzecią, co zgodnie z art. 23 ust. 5
    >ustawy o ochronie danych osobowych, jest "prawnie usprawiedliwionym celem".
    Ale z kolei art. 385 ze zn 1 oraz 386 ze zn. 3 pkt. 5 kc dopuszcza przejecie
    czyichs dlugow (przez trzeci podmiot, np firme windykacyjna) jedynie za
    zgoda dluznika. Byla niedawno rozprawa w Woj. Sadzie Administracyjnym w
    Wawie, ktory to jednoznacznie wyjasnil.

    Mozesz spokojnie czekac, az skieruja do sadu wniosek o nakaz zaplaty i wtedy
    wniesc sprzeciw, wskazujac te argumenty, albo od razu (co lepsze) pisemnie
    zwrocic sie do banku o wyjasnienie, na jakiej podstawie sprzedali dlug.
    Pewnie wskaza 509 kc, to ich zaatakuj powyzsza argumentacja:-)

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 3. Data: 2004-03-22 16:05:44
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Prefix wrote:
> [...]
    > zwrocic sie do banku o wyjasnienie, na jakiej podstawie sprzedali dlug.
    > Pewnie wskaza 509 kc, to ich zaatakuj powyzsza argumentacja:-)

    Trochę ryzykujesz czy sąd ją podzieli...

    KG

  • 4. Data: 2004-03-22 16:25:17
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości
    pisemnie

    > Trochę ryzykujesz czy sąd ją podzieli...
    >
    > KG

    Akurat w tym przypadku nie ma ryzyka, bo jest juz prawomocne orzeczenie...
    wiekszym ryzykiem bylo branie kredytu.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 5. Data: 2004-03-22 19:20:37
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Prefix wrote:
    > Akurat w tym przypadku nie ma ryzyka, bo jest juz prawomocne orzeczenie...

    orzeczenie WSA jest prawomocne?
    zresztą orzeczenie to nie jest w żaden sposób wiążące dla innych sądów...

    KG

  • 6. Data: 2004-03-23 08:58:37
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    > orzeczenie WSA jest prawomocne?
    > zresztą orzeczenie to nie jest w żaden sposób wiążące dla innych sądów...

    jest prawomocne.
    nie jest wiazace, ale daje argument, ktory moze byc uwzgledniony.
    przykro mi, ale sprawie dotyczacej Ciebie nie bylo jeszcze orzeczenia, ktore
    byloby wiazace.
    tak czy inaczej musisz wniesc sprzeciw od nakazu zaplaty, jesli o niego
    wystapia.

    podpowiadam Ci dobre rozwiazanie, malo jeszcze znane, a Ty kaprysisz....
    Wymysl sobie cos lepszego

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 7. Data: 2004-03-23 15:43:28
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Prefix wrote:
    > jest prawomocne.

    chyba jeszcze nie, bo to jakoś niedawno było

    > podpowiadam Ci dobre rozwiazanie, malo jeszcze znane, a Ty kaprysisz....

    na pewno mnie? :)
    a ja mam wątpliwości na które wskazuje

    KG

  • 8. Data: 2004-03-24 10:40:21
    Od: "poool" <p...@g...pl>

    OK. Doszło tu do naruszenia tajemnicy bankowej, czy moge wystąpić o jakieś
    zadośćuczynienie, i czy mam jakieś szanse ??

  • 9. Data: 2004-03-24 18:44:37
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    poool wrote:
    > OK. Doszło tu do naruszenia tajemnicy bankowej, czy moge wystąpić o jakieś
    > zadośćuczynienie, i czy mam jakieś szanse ??

    a może byś najpierw spłacił kredyt?

    KG

  • 10. Data: 2004-03-24 22:18:01
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@g...pl>

    kam <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał(a):

    > a może byś najpierw spłacił kredyt?
    >
    > KG

    Powiedz proszę dlaczego trzeba spłacać kredyty. Tomek