  • 1. Data: 2007-08-14 20:43:23
    Temat: Sprzedaż komputerów osobistych w Polsce
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Czy sprzedaż komputerów osobistych jest w Polsce legalna?

  • 2. Data: 2007-08-14 21:22:33
    Temat: Re: Sprzedaż komputerów osobistych w Polsce
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy sprzedaż komputerów osobistych jest w Polsce legalna?

    Przeważnie tak, choć oczywiście - jak w każdej sferze działalności
    gospodarczej - zdarzają sie czarne owce działające nielegalnie :-)

    Ale pewnie nie o to Ci chodziło i napiszesz dalej, co też miałeś na myśli.

  • 3. Data: 2007-08-14 21:30:46
    Od: Jacek_P <W...@c...edu.pl>

    Piotr Dembiński <p...@g...pl> napisal:
    > Czy sprzedaż komputerów osobistych jest w Polsce legalna?

    Czyzby cie nekal problem certyfikacji CALOSCI zestawu
    tak debilnie sformulowany w ustawie/zarzadzeniu?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2007-08-15 08:42:55
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Piotr Dembiński napisał(a):
    > Czy sprzedaż komputerów osobistych jest w Polsce legalna?

    Nie, tak samo jak korzystanie z nich. Ergo - piszac tego posta
    popelniles przestepstwo ;P
    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-08-15 09:14:05
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > gospodarczej - zdarzają sie czarne owce działające nielegalnie :-)
    >
    > Ale pewnie nie o to Ci chodziło i napiszesz dalej, co też miałeś

    Chodzi mi o nieszczęsny artykuł 269b Kodeksu Karnego.

  • 6. Data: 2007-08-15 09:14:28
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jacek_P <W...@c...edu.pl> writes:

    > Czyzby cie nekal problem certyfikacji CALOSCI zestawu
    > tak debilnie sformulowany w ustawie/zarzadzeniu?

    Nie, o kryptoanalizę :)

  • 7. Data: 2007-08-15 09:14:55
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    badzio <b...@n...epf.pl> writes:

    > Nie, tak samo jak korzystanie z nich. Ergo - piszac tego posta
    > popelniles przestepstwo ;P

    No właśnie sie zastanawiam, czy nie wiać z kraju ;)

  • 8. Data: 2007-08-15 13:31:08
    Od: "pi@ia" <p...@o...pl>

    Piotr Dembiński pisze:

    > Nie, o kryptoanalizę :)

    Bardzo mnie to ciekawi, czy mógłbyś przytoczyć przepis (nie jestem
    prawnikiem nie mam kodeksu:)

  • 9. Data: 2007-08-15 14:09:00
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "pi@ia" <p...@o...pl> writes:

    > Bardzo mnie to ciekawi, czy mógłbyś przytoczyć przepis (nie jestem
    > prawnikiem nie mam kodeksu:)

    Chodzi o urządzenia przystosowane do łamania szyfrów. Ponoć zakaz
    sprzedaży takich urządzeń wynika z artykułu 269b Kodeksu Karnego.

  • 10. Data: 2007-08-15 15:24:56
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 15 Aug 2007 15:31:08 +0200, pi@ia napisał(a):

    > Bardzo mnie to ciekawi, czy mógłbyś przytoczyć przepis (nie jestem
    > prawnikiem nie mam kodeksu:)

    Tekst ujednolicony jest na stronie ISIP.

    Art. 269b.
    § 1. Kto wytwarza, pozyskuje, zbywa lub udostępnia innym osobom urządzenia
    lub programy komputerowe przystosowane do popełnienia przestępstwa
    określonego
    w art. 165 § 1 pkt 4, art. 267 § 2, art. 268a § 1 albo § 2 w związku z §
    1, art. 269 § 2 albo art. 269a, a także hasła komputerowe, kody dostępu lub
    inne
    dane umożliwiające dostęp do informacji przechowywanych w systemie
    komputerowym lub sieci teleinformatycznej,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    267 § 2 to urządzenia podsłuchowe lub "specjalne" (keyloggery?)
    268 to niszczenie i zmiana danych

    Pozdrawiam,
    Henry