  • 21. Data: 2014-05-18 17:50:05
    Temat: Re: Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > 1. Sprawdziłem stawki celne na stronie ISZTAR. Wybrałem kod towaru i
    > pokazały mi się takie oto informacje:

    [ciach]

    Bez obrazy, ale masz wiedzę na temat działalności gospodarczej, importu
    i gospodarki na poziomie skromnego liceum. Czyli praktycznie żadną.
    Widać to po pytaniach. I Ty chcesz prowadzić import towarów?...

    Daj sobie spokój jeśli nie znasz podstaw i sam nie umiesz ich znaleźć.
    Nie oczekuj, że ktoś za darmo da Ci super gigantycznego gotowca na tacy.
    Bo, po pierwsze czas i wiedza kosztują, a po drugie przepisy i tak co
    chwilę się zmieniają.

    --
    Krzysztof

  • 22. Data: 2014-05-18 20:30:46
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > Mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie, M. Jeżeli ktoś nie ma wyboru i musi
    > żyć w Polsce, to jakim - w miarę bezpiecznym i legalnym biznesem - może
    > się taki ktoś zająć? Ktoś, kto dopiero zaczyna się interesować tematem i
    > jest tym, jak to określiłeś - żółtodziobem?
    > No bo żyć za coś trzeba.

    na moje oko każdym. Jak jesteś dobry w danej dziedzinie to dasz radę.
    Liczy się punktualność, wysoka jakość, uczciwość. Możesz kłaść kafle
    albo sprzątać mieszkania. Jak będziesz to robił bardzo dobrze to
    będziesz zarabiał dużo kasy.

    Jak nie masz tego genu samodzielności i pomysłowości to idź na etat.
    Prowadzenie firmy to naprawdę ciężka praca. Pracujesz 24h na dobę, nie
    możesz wyłączyć telefonu komórkowego o 15. I tyle. Od pewnej skali
    biznesu robi się łatwiej. Ale jakakolwiek jednoosobowa firma to kłopot.

  • 23. Data: 2014-05-18 20:36:13
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2014-05-18 16:24, kostek78 pisze:
    > Dziękuję za odpowiedź.
    >
    > 1. Sprawdziłem stawki celne na stronie ISZTAR. Wybrałem kod towaru i
    > pokazały mi się takie oto informacje:
    > - Lotnicze zawieszenie taryfowe: 0%
    > - Podatek od towarów i usług (VAT): 8%
    > - Podatek od towarów i usług (VAT): 23%
    > To w końcu, ile importer zapłaci tego cła i podatków?

    im więcej wiesz tym mniej wiesz. Ucz się a za każdą rzeczą o której się
    dowiesz spowoduje, że dowiesz się, że jest 5 innych przepisów, któe
    musisz znać.

    > 2. W ogóle, to na jakiej podstawie importer może stwierdzić, czy
    > zamawiany przez niego towar jest w 100% bezpieczny? Przecież ktoś, kto
    > zastanawia się nad tym, aby zostać drobnym przedsiębiorcą nie ma takiej
    > wiedzy ani kompetencji, aby to jednoznacznie stwierdzić, a konsekwencje
    > mogą być dotkliwe.

    normalnie, zamawiasz parę sztuk, zlecasz badania, uzyskujesz znak CE
    (nie mylić z china exports), zdobywasz certyfikaty, opinie, ekspertyzy.
    Płacisz za to oczywiście ze swoich.

    > 3. A może należy w 100% bazować na oznaczeniach widocznych na pudełku i
    > jeżeli towar sprowadzony z Chin będzie dostarczony z następującymi
    > oznaczeniami: CE, FC, RoHS oraz znak przekreślonego kosza (i te
    > oznaczenia znajdą się na pudełku z towarem), to znaczy, że importer może
    > uznać towar za w pełni bezpieczny, niezagrażąjący zdrowiu, życiu... i
    > Bóg wie czemu jeszcze?

    ale producent może sobie nakleić cokolwiek chce. Przykładem znany znak CE ;)

    > 4. Czy sprzedając towar z takimi oznaczeniami, sprzedawca będzie mógł
    > być w pełni spokojny o to, że absolutnie nikt się do niego nie
    > przyczepi, jeżeli chodzi o te kwestie związane z wprowadzaniem na rynek
    > tylko bezpiecznych towarów?

    u nas nawet jakbyś miał milion papierów i zaświadczeń to nie możesz spać
    spokojnie.

    > 5. A jeżeli import towarów zleca się firmie zewnętrznej, to nie trzeba
    > się już w ogóle martwić o kwestie związane z bezpieczeństwem? W razie
    > czego, to firma zewnętrza w pełni za to odpowiada, dobrze myślę?

    jeżeli nie jesteś importerem to raczej nie choć nie ma tu jednoznacznej
    odpowiedzi

    > 6. Czy importem może oferować sprzęt np. na aukcji Allegro (oczywiście,
    > po zarejestrowaniu działalności gospodarczej) nie mając tego sprzętu na
    > stanie (importer zamawia sprzęt z Chin dopiero, gdy klient kupi)?

    jak się tak umówisz z klientem to chyba możesz

  • 24. Data: 2014-05-18 22:33:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Konfabulator wrote:

    > Właściciel skończy z niespłacalnymi długami, o ile urząd celny nie
    > zapewni mu utrzymania za kratami na koszt państwa. Handel z Chinami w
    > skali mikro mija się z celem, w skali makro bez znajomości specyfiki
    > tego rynku grozi niewypłacalnością już przy drugiej/trzeciej
    > dostawie. To nie oni chcą Ci wysyłać wszystko za darmo, tylko szukają
    > jelenia odbiorcy w Europie na swój chłam i podróbki.

    twój nick "konfabulator" jest bardzo włąściwy...

    choć zmieniłbym go na "pierdolator"

  • 25. Data: 2014-05-18 22:35:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mruk wrote:
    > przykładów legalnie prowadzonych biznesów, które zostały zamknięte
    > jest sporo. przykładów biznesów, które właścicielom wydawało się, że
    > są legalne jest pewnie jeszcze więcej. Dla odmiany tych zamkniętych
    > prowadzonych nielegalnie nie ma aż tyle
    >
    > jak zabierasz się za coś gdzie łapy macza sanepid, uokik i celnicy to
    > nic dobrego z tego nie wychodzi dla żółtodzioba.

    po pierwsze rozdzielczość majątkowa...

    po drugie podarowac wszytsko żonie...

    wtedy możan spokojnie brac sie za biznes... :)

  • 26. Data: 2014-05-18 22:43:49
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    A ja twój na "weź spierdalaj, jak nie masz nic do powiedzenia, a swoje epitety wsadź
    sobie w dupę" :-)

  • 27. Data: 2014-05-18 23:55:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek Dyjor m...@p...onet.pl ...

    > po pierwsze rozdzielczość majątkowa...
    >
    > po drugie podarowac wszytsko żonie...
    >
    > wtedy możan spokojnie brac sie za biznes... :)

    zamienił stryjek... ;-)

  • 28. Data: 2014-05-19 08:13:06
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > po pierwsze rozdzielczość majątkowa...

    rozdzielczość ???????????????????

    ;P

  • 29. Data: 2014-05-19 09:03:38
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu niedziela, 18 maja 2014 17:50:05 UTC+2 użytkownik Krzysztof Jodłowski napisał:
    > [ciach]
    >
    > Bez obrazy, ale masz wiedz� na temat dzia�alno�ci gospodarczej, importu
    > i gospodarki na poziomie skromnego liceum. Czyli praktycznie �adn�.
    > Wida� to po pytaniach. I Ty chcesz prowadzi� import towar�w?...
    >

    > Daj sobie spok�j je�li nie znasz podstaw i sam nie umiesz ich znale��.
    > Nie oczekuj, �e kto� za darmo da Ci super gigantycznego gotowca na tacy.
    > Bo, po pierwsze czas i wiedza kosztujďż˝, a po drugie przepisy i tak co
    > chwilďż˝ siďż˝ zmieniajďż˝.

    Mylisz się.

    Tego gotowca opisanego w punktach na poziomie licealisty
    powinien dostać w swoim urzędzie gdzie rejestruje
    działalność gospodarczą.

    Prowadzenie działalności przez licealistę powinno być tak proste,
    że nie powinno wymagać żadnych kursów, dopiero gdy firma zaczyna
    mieć duże przychody prowadzenie biznesu może być bardziej skomplikowane
    (księgowość bilansowa), ale nie muszą jeśli politykom zależy na rozwoju gospodarki.

    W zdrowym państwie księgowość jest tylko dla biznesu a nie dla polityków.

    Andrzej.

  • 30. Data: 2014-05-19 16:39:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-05-19 09:03, n...@t...net.pl pisze: