  • 11. Data: 2004-06-11 21:28:11
    Temat: Re: Sprawdzanie plecakow w sklepach
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <1ex3aesw04b76$.12f3c4bptha22.dlg@40tude.net> Sebol napisał(a):

    > a to niby czemu na zapłacić? podpisał umowę usługi? co?

    Podpisać nie, ale zawarł zajmując miejsce w pojeździe. Uprzedzając: tak,
    to jest w ustawie, przeczytaj.

    > Nic nie płaci, dowód osobisty przedstawia sie z przymusu tylko organom, za
    > ich przyjazd nic sie nie płaci ani za dojazd do nich.

    Masz zupełną rację - płaci się nie za dojazd na policję, tylko za
    spowodowanie zmiany trasy pojazdu. Jeśli takich zasad nie akceptujesz -
    idziesz z buta albo jedziesz taryfą.
    --
    Samotnik

  • 12. Data: 2004-06-11 22:11:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004, mayky wrote:

    >+
    >+ > Ochorna ma cię prawo zatrzymać siłą do czasu przyjazdu policji jeżeli
    >+ > będziesz się upierał, że ty już chcesz iść.
    >+
    >+ Na jakiej podstawie prawnej ???
    >+ he ?????
    >+ Nic nie moga

    Hm... na pewno pytałeś googla o "zatrzymanie obywatelskie" ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2004-06-11 22:35:06
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 11 Jun 2004 21:28:11 +0000 (UTC), Samotnik naskrobał(a):

    > Podpisać nie, ale zawarł zajmując miejsce w pojeździe. Uprzedzając: tak,
    > to jest w ustawie, przeczytaj.

    jakiej ustawie?

    > Masz zupełną rację - płaci się nie za dojazd na policję, tylko za
    > spowodowanie zmiany trasy pojazdu. Jeśli takich zasad nie akceptujesz -
    > idziesz z buta albo jedziesz taryfą.

    par?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 14. Data: 2004-06-11 23:09:14
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <r...@4...net> Sebol napisał(a):
    > Dnia Fri, 11 Jun 2004 21:28:11 +0000 (UTC), Samotnik naskrobał(a):

    > jakiej ustawie?

    Prawo przewozowe.

    Art. 16.

    1. Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd lub
    spełnienie innych określonych przez przewoźnika warunków dostępu do
    środka transportowego, a w razie ich nieustalenia - przez samo
    zajęcie miejsca w środku transportowym.

    Jednym słowem umowę zawierasz kupując bilet lub spełniając inne warunki
    ustalone przez przewoźnika. Jeśli nie masz biletu a warunków nie
    znasz lub ich nie ustalono - przez sam fakt zajęcia miejsca.

    Zresztą o zajęciu miejsca jest też w regulaminie wrocławskiego MZK, na
    który akurat spojrzałem.

    Wiem, że trudno jest Ci zrozumieć, że nie każda umowa wymaga formy
    pisemnej, a oświadczenie woli można składać na różne sposoby, ale
    to już Twój problem. ;) Pamiętaj - nieznajomość prawa szkodzi i nie jest
    żadnym usprawiedliwieniem.

    > par?

    Co 'par'? Regulamin każdego chyba przewoźnika miejskiego. Nie widziałem
    jeszcze takiego, który by nie mówił o zmianie trasy w kierunku
    posterunku policji i opłacie za to. Ponieważ w ww. ustawie czytamy:

    Art. 4.

    Przewoźnik może wydawać regulaminy określające warunki obsługi
    podróżnych, odprawy oraz przewozu osób i rzeczy.

    Zatem jeśli taki regulamin został określony i podany do wiadomości,
    zawierając umowę (o czym wyżej) zgadzasz się z jego warunkami. Dopóki
    nie są one sprzeczne z prawem wyższego rzędu, musisz się do nich
    stosować lub opuścić pojazd. Koniec kropka.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 15. Data: 2004-06-11 23:47:54
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>

    Witam

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał":

    > Hm... na pewno pytałeś googla o "zatrzymanie obywatelskie" ? ;)

    Czy mowisz o art. 243 kpk?
    § 1. Każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku przestępstwa lub
    w pościgu podjętym bezpośrednio po popełnieniu przestępstwa, jeżeli
    zachodzi obawa ukrycia się tej osoby lub nie można ustalić jej tożsamości.
    § 2. Osobę ujętą należy niezwłocznie oddać w ręce Policji.

    Chyba w tym konkretnym przypadku nie ma on zastosowania. Nie
    zachodzi bowiem nawet uzasadnione podejrzenie popelnienia przestepstwa.

    (mrk)

    ---
    Marcin R. Kiepas
    m...@i...pl
    **************

  • 16. Data: 2004-06-12 05:53:00
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Sebol wrote:
    > jakiej ustawie?

    prawo przewozowe

    KG

  • 17. Data: 2004-06-12 05:55:24
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Samotnik wrote:
> [...]
    > nie są one sprzeczne z prawem wyższego rzędu, musisz się do nich
    > stosować lub opuścić pojazd. Koniec kropka.

    Akurat co do postanowień nakładających taką opłatę, można by się
    zastanawiać nad klauzulą abuzywną. Szczególnie jeśli praktyka jej
    nakładania jest taka jak opisuje Olo...

    KG

  • 18. Data: 2004-06-12 07:44:48
    Od: "mayky" <m...@c...com.pl>

    > Nie wypowiadaj się o czymś, na czym się nie znasz.

    OK wiec prosze podaj mi podstawe prawa
    na jaka musi powolac sie ochrona aby mnie sila zatrzymac....

    pozdrawiam

    MAYKY

  • 19. Data: 2004-06-12 07:45:47
    Od: "mayky" <m...@c...com.pl>

    Marcin R. Kiepas wrote:

> [...]
    >
    > Chyba w tym konkretnym przypadku nie ma on zastosowania. Nie
    > zachodzi bowiem nawet uzasadnione podejrzenie popelnienia

    Dokladnie to akurat mialem na mysli..

    MAYKY

  • 20. Data: 2004-06-12 07:52:10
    Od: "mayky" <m...@c...com.pl>

    > OK wiec prosze podaj mi podstawe prawa
    > na jaka musi powolac sie ochrona aby mnie sila zatrzymac....

    BO ja akurat znalazlem takie cos

    Art. 36. 1. Pracownik ochrony przy wykonywaniu zadań ochrony osób i mienia w
    granicach chronionych obiektów i obszarów ma prawo do:
    1) ustalania uprawnień do przebywania na obszarach lub w obiektach
    chronionych oraz legitymowania osób, w celu ustalenia ich tożsamości,
    2) wezwania osób do opuszczenia obszaru lub obiektu w przypadku
    stwierdzenia braku uprawnień do przebywania na terenie chronionego obszaru
    lub obiektu albo stwierdzenia zakłócania porządku,
    3) ujęcia osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla
    życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla chronionego mienia, w celu
    niezwłocznego oddania tych osób Policji,
    4) stosowania środków przymusu bezpośredniego, o których mowa w art. 38
    ust. 2, w przypadku zagrożenia dóbr powierzonych ochronie lub odparcia ataku
    na pracownika ochrony,
    5) użycia broni palnej w następujących przypadkach:
    a) w celu odparcia bezpośredniego i bezprawnego zamachu na życie lub zdrowie
    pracownika ochrony albo innej osoby,
    b) przeciwko osobie, która nie zastosowała się do wezwania natychmiastowego
    porzucenia broni lub innego niebezpiecznego narzędzia, którego użycie
    zagrozić może życiu lub zdrowiu pracownika ochrony albo innej osoby,
    c) przeciwko osobie, która usiłuje bezprawnie, przemocą odebrać broń palną
    pracownikowi ochrony,
    d) w celu odparcia gwałtownego bezpośredniego i bezprawnego zamachu na
    ochraniane osoby, wartości pieniężne oraz inne przedmioty wartościowe lub
    niebezpieczne.

    USTAWA
    z dnia 22 sierpnia 1997 r.
    o ochronie osób i mienia
    Dz.U.97.114.740

    ochrona sama nie może np. aresztować, uwięzić np. w jakimś pokoju - musi
    natychmiast wzywać Policję. Tylko Policja ma takie uprawnienia.Te
    uprawnienia służą tylko na obiektch chronionych. Dotyczy to obiektów
    podlegających obowiązkowej ochronie, których spis ma wojewoda.

    Czy w/w dalej funkcjonuje czy zostala zmieniona ????

    pozdrawiam

    MAYKY