    From: Samotnik <s...@s...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawdzanie plecakow w sklepach
    Date: Fri, 11 Jun 2004 23:09:14 +0000 (UTC)

    W artykule <r...@4...net> Sebol napisał(a):
    > Dnia Fri, 11 Jun 2004 21:28:11 +0000 (UTC), Samotnik naskrobał(a):

    > jakiej ustawie?

    Prawo przewozowe.

    Art. 16.

    1. Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd lub
    spełnienie innych określonych przez przewoźnika warunków dostępu do
    środka transportowego, a w razie ich nieustalenia - przez samo
    zajęcie miejsca w środku transportowym.

    Jednym słowem umowę zawierasz kupując bilet lub spełniając inne warunki
    ustalone przez przewoźnika. Jeśli nie masz biletu a warunków nie
    znasz lub ich nie ustalono - przez sam fakt zajęcia miejsca.

    Zresztą o zajęciu miejsca jest też w regulaminie wrocławskiego MZK, na
    który akurat spojrzałem.

    Wiem, że trudno jest Ci zrozumieć, że nie każda umowa wymaga formy
    pisemnej, a oświadczenie woli można składać na różne sposoby, ale
    to już Twój problem. ;) Pamiętaj - nieznajomość prawa szkodzi i nie jest
    żadnym usprawiedliwieniem.

    > par?

    Co 'par'? Regulamin każdego chyba przewoźnika miejskiego. Nie widziałem
    jeszcze takiego, który by nie mówił o zmianie trasy w kierunku
    posterunku policji i opłacie za to. Ponieważ w ww. ustawie czytamy:

    Art. 4.

    Przewoźnik może wydawać regulaminy określające warunki obsługi
    podróżnych, odprawy oraz przewozu osób i rzeczy.

    Zatem jeśli taki regulamin został określony i podany do wiadomości,
    zawierając umowę (o czym wyżej) zgadzasz się z jego warunkami. Dopóki
    nie są one sprzeczne z prawem wyższego rzędu, musisz się do nich
    stosować lub opuścić pojazd. Koniec kropka.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie