    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa zamieciona
    Date: Sat, 5 Sep 2020 13:28:24 +0200
    <5f513105$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <9okxr1e44k7l$.3em8ur21foqh$.dlg@40tude.net>
    <5f5143c3$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <5f52346f$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <1blltnh03plyg.e6y4lfodbelt$.dlg@40tude.net>
    <5f526537$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <jccu712m2v48$.1am5gdx4vyr7t$.dlg@40tude.net>
    <5f529125$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <4k4qw3xzl8u1$.1g97fbu87rnq5$.dlg@40tude.net>
    <5f529e8e$0$516$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia Fri, 4 Sep 2020 22:07:41 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > W jakim sensie? To znaczy chciałbyś, by w ustawie było to jako środek
    > przymusu bezpośredniego? A mordercę, to mamy w ramach ŚPB gonić dotąd,
    > mu sił nie starczy i dostanie zawału serca? Weź sobie przeszukaj tę
    > ustawę po słowie "pościg". Zobaczysz, co może policjant podczas pościgu.
    Mącisz wodę, Tomasik. Już ci wspominałem że tu chodzi jedynie po pościg
    samochodem służbowym na bombach za obywatelem który nie zatrzymał się na
    wezwanie do kontroli drogowej. Nie chodzi zaś o "pościg" za mordercą,
    bandytą czy choćby rowerzystą który przejechał na czerwonym.

    > Czyli po prostu nie zrozumiałeś. Spróbuję pomóc. Rzuć okiem na art. 11 i
    > przykładowo pkt 10, czy 11. Albo art. 43 pkt 3.
    Nie ma tam ani słowa o obowiązku ścigania na bombach kierowcy który się
    nie zatrzymał. Co, mam zacytować te artykuły? Tobie zaś zalecam
    przeczytanie art. 7.1 i 7.3.

    > Możesz w kilku słowach napisać, jak sobie wyobrażasz zrobienie czegoś
    > takiego bez pościgu? Będziemy ze szklanej kuli odczytywać, gdzie jest
    > zatrzymywany?
    Mogę. Macie kamery (nawet w waszych samochodach). Ustawiacie jedną na
    poboczu i gdy ktoś się nie zatrzyma, odczytujecie blachy oraz
    przesyłacie do centrum fotkę kierowcy (kłania się filtr polaryzacyjny).
    Ustalacie adres i czekacie na gościa pod domem. A jak z kierunku ruchu
    wynika że gość do domu nie jechał, to zawiadamiacie kolesia w cywilnym
    wozie żeby dyskretnie pojechał za delikwentem i zdjął go po cichu kiedy
    sam się zatrzyma. Efekt jest taki że gość nie ścigany przejedzie po
    pijaku parę km z normalną prędkością czym spowoduje znacznie mniejsze
    zagrożenie niż dwie fury pędzące ponad setkę w centrum miasta czy na
    ruchliwej drodze. A nawet jeśli nie każdego schwytacie to strata
    znacznie mniejsza od katastrofy do której czasem dochodzi.
    A ty jesteś mi winen wyjaśnienie co ma robić kierowca radiowozu kiedy
    już doścignie ściganego i wisi mu na zderzaku przy prędkości ponad
    setkę. Do wyboru:
    a. taranować
    b. czekać aż mu się skończy paliwo
    c. czekać aż wyleci do rowu czy na drzewo (oby nie na przystanek z
    ludźmi)

    > Obawiam się, że złożoność tych zagadnień przerasta Cię. Co proponujesz w
    > zamian? Strzelanie do próbującego podjąć ucieczkę?
    Też mam pewne obawy co do stanu twojego umysłu. A na temat strzelania
    rozmawiamy w innym podwątku i tam nie raczyłeś podjąć polemiki.

    --
    Jacek
    -I hate haters-