  • 1. Data: 2003-07-22 21:50:16
    Temat: Sprawa rozwodowa. Co knuje pan?
    Od: j...@u...wp.pl (Jacek Grotnik)

    Witam.

    No to rozwod. Pan jest wojskowym, zostawil pania, dwojke doroslych
    dzieci, mieszkanie sluzbowe i odszedl. Bez dopelnienia zadnych
    formalnosci. Pani wystapila o alimenty, by stanowily czesc funduszy
    potrzebnych na utrzymanie mieszkania. Pan w odpowiedzi wynajal
    adwokata i wystapil o rozwod, proponujac pani rozwod bez orzekania o
    winie. Pani musi na pismie odpowiedziec na propozycje pana, a
    odpowiadajac chcialaby wiedziec co tez stoi za ta propozycja. Czy
    slusznie weszy podstep.

    Pytania:

    1. Dlaczego adwokat pana wylaczyl z postepowania rozwodowego temat
    sluzbowego mieszkania wojskowego, ktorego glownym najemca jest pan?

    2. Jakie konsekwencje - chodzi o mieszkanie slubowe wojskowe - beda w
    zwiazku z tym po rozwodzie?

    3. Czy rozwod bez orzekania o winie zagwarantuje pani alimenty
    przyznane na nia w zwiazku z pogorszona sytuacja materialna po
    odejsciu pana? Adwokat pana jako jeden punkt podaje, ze powód poniesie
    koszty rozwodu i zgadza sie na zachownie alimentow. Czy sytuacja moze
    sie zmienic po rozwodzie?

    4. Czy w odpowiedzi na pozew lepiej napisac wszystko na dany temat i
    wiecej, czy zostawic sobie jakiegos asa w rekaiwe na kolejne roprawy i
    ewentualne odwolania? Jesli nie napisze sie wszystkiego - czy bedzie
    okazja do uszczegolowienia informacji np. podczas rozpraw?

    Bardzo dziekuje za wszelkie sugestie i domysly pomocne w rozwiklaniu
    prawdziwych zamierzen pana i jego adwokata.

    Bardzo przepraszam za prawdopodobnie niepelne informacje, ale to
    sprawa z drugiej reki. Ja osobiscie nie znam wszystkich jej
    szczegolow, ale oczywiscie przedstawie Wasze pytania zainteresowanej
    osobie i dam odpowiedzi. Jakkolwiek bardzo zalezy mi na wyjasnieniu
    prawdopodobnych zamierzen pana.

    Dziekuje raz jeszcze i pozdrawiam.

    ---
    Jacek Grotnik
    jgrotnik@usun_to.wp.pl

  • 2. Data: 2003-07-22 23:07:17
    Temat: Re: Sprawa rozwodowa. Co knuje pan?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | 1. Dlaczego adwokat pana wylaczyl z postepowania rozwodowego temat
    | sluzbowego mieszkania wojskowego, ktorego glownym najemca jest pan?

    Bo mieszkanie należy do wojska, więc trudno by było przedmiotem sporu
    pomiędzy małżonkami.

    | 2. Jakie konsekwencje - chodzi o mieszkanie slubowe wojskowe - beda w
    | zwiazku z tym po rozwodzie?

    Nie będziesz osobą upoważnioną do zamieszkiwania w nim.

> [...]
    | odejsciu pana? Adwokat pana jako jeden punkt podaje, ze powód poniesie
    | koszty rozwodu i zgadza sie na zachownie alimentow. Czy sytuacja moze

    Tak. Wyrokiem sądu.

> [...]
    | ewentualne odwolania? Jesli nie napisze sie wszystkiego - czy bedzie
    | okazja do uszczegolowienia informacji np. podczas rozpraw?

    To zależy, co to jest wszystko.

  • 3. Data: 2003-07-23 06:36:03
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    > Tak. Wyrokiem sądu.

    Z tego co wiem, to tylko alimenty dla dziecka, poniewaz jak sama nazwa
    wskazuje "bez orzekania o winie"
    a zeby wysadzic alimenty musimy udowodnic wine.
    Poniesienie kosztow przez powoda jest jego dzentelmenskim gestem.
    Jesli chodzi o alimenty to po rozwodzie i nigdy sie nie zmieni patrz wyzej -
    jesli byl rozwod bez orzekania .
    pozdrawiam Piotr
    ps. juz przez to przeszedlem wiec pytajcie jesi cos macie

  • 4. Data: 2003-07-23 23:22:44
    Od: j...@u...wp.pl (Jacek Grotnik)

    Jeszcze mialbym kilka pytan:

    1. Czy slub pana z inna pania moze miec konsekwencje takie jak np.
    wygasniecie zobowiazan (alimenty, zapewnienie dachu nad glowa) wobec
    bylej malzonki.

    2. Rozumiem, ze jesli pani chce miec gdzie mieszkac, nie powinna sie
    godzic pod zadnym pozorem na 'orzekanie bez winy'?

    ---
    Jacek Grotnik
    jgrotnik@usun_to.wp.pl

  • 5. Data: 2003-07-24 00:25:22
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    > 1. Czy slub pana z inna pania moze miec konsekwencje takie jak np.
    > wygasniecie zobowiazan (alimenty, zapewnienie dachu nad glowa) wobec
    > bylej malzonki.

    To nie ma znaczenia.

    > 2. Rozumiem, ze jesli pani chce miec gdzie mieszkac, nie powinna sie
    > godzic pod zadnym pozorem na 'orzekanie bez winy'?

    W zasadzie tak, ale powinna zrobic sobie rachunek sumienia, w ktorym
    przypadku wiecej straci, jesli sie zgodzi bez orzekania, wtedy rozejda sie i
    po klopocie, a jesli nie, to wtedy zacznie sie prawdziwa WOJNA

    typu wyciaganie wszystkich brudow, proba udowodnienia Jej winy itp. itd... a
    mieszkanie ja bym juz sie rozgladal za wynajeciem innego
    Piotr