  • 1. Data: 2004-12-05 22:18:57
    Temat: Spółka cywilna czy jawna ?
    Od: "Don" <s...@3...net>

    Cześć,

    Prowadzę firmę, mam swoją działalność gosporadrczą ( biuro tłumaczen. ) i
    ostatnio sie niekorzystnie rozwiodłem ( z mojej winy i żona bedzie będzie
    żadać alimentów na siebie ) wiec postanowilem zalozyc społkę z 2, 3
    zaufanymi ludzmi - tak aby dochód firmy "korzystnie dla mnie" się rozłożył
    na 3, 4 osoby.
    Jakie są wasze doświadcznia umowami spółek, podziałem dochodu no i czy
    cywilna czy jawna ?

  • 2. Data: 2004-12-06 08:26:03
    Temat: Re: Spółka cywilna czy jawna ?
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Don pisze:

> [...]
    > na 3, 4 osoby.
    > Jakie są wasze doświadcznia umowami spółek, podziałem dochodu no i czy

    zapytaj ma pl.soc.bezprawie

    nie da sie tak zgodnei zprawem "rozlozyc dochodu",
    b bylo to dla ciebie korzystne..

    no chyba, ze jest dla ciebie korzstne, by ktos inny mial dochod.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-12-06 10:59:50
    Od: "Don" <s...@3...net>

    hehe, może się dobrze nie wyraziłem:

    Wiem że dochód każdy wykazuje osobno w spółce ( i o to chodzi ). Mnie
    badziej chodziło o praktyczną różnicę pomiędzy jawną a cywilną.

  • 4. Data: 2004-12-06 12:15:57
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Wiem że dochód każdy wykazuje osobno w spółce ( i o to chodzi ). Mnie
    > badziej chodziło o praktyczną różnicę pomiędzy jawną a cywilną.

    jawna jest odpowiednikiem cywilnej stosowana do wiekszych przedsiewziec.
    Nie wiem jak z spolka cywilna ale w Spolka jawna ma prawo do zatrzymania
    czesci dochodu
    z przeznaczeniem na kapital obrotowy i inwestycje. ( w spolce cywilnej tak
    sie nie da
    bowiem jest to spolka ktora nie posiada wlasnego majatku)

    I jeszcze np rozniaca taka ze spolka cywilna nie ma prawa do wlasnej nazwy
    chyba ze
    wszyscy wwspolnicy w swoim zgloszeniu podadza te sama nazwe. W nazwie
    spolki
    jawnej musza byc nazwiska wspolnikow + spolka jawna.

    KOlejna roznica to taka ze spolki osobowe ( a do nich nalezy spolka jawna)
    posiadaja tzw ulomna osobowosc prawna. Moga we wlasnym imieniu nabywac
    prawa
    (nieruchomosc, prawa rzeczowe, zaciagac zobowiazania)

    W spolce jawnej osoba przystepujaca do spolki odpowiada za zobowiazania
    spolki powstale przed dniem
    jej przystapienia .

    No to narazie tyle.

    P.

  • 5. Data: 2004-12-07 11:24:57
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 5 Dec 2004 23:18:57 +0100, Don naskrobał(a):

> [...]
    > na 3, 4 osoby.
    > Jakie są wasze doświadcznia umowami spółek, podziałem dochodu no i czy

    Róznice subtelne - to twoich potrzeb lepiej się nadaje zoo która posiada
    pełną osobowość prawną.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org