  • 1. Data: 2004-12-05 21:44:37
    Temat: Metro i bramki w Wawie
    Od: "Gabriel" <G...@w...pl>

    Witam
    ostatnio znajomy miał dosc nieciekawą sytuacje, idac do metra przeskoczył
    przez bramke bo
    nie chciało mu sie wyciagnac biletu, zauwazyła to policja, nastraszyla
    mandatem za 500zł
    skonczyło sie na 50zł. Ostatnio podobnie miałem ja tyle, ze kazali sie
    wrocic i przejsc normalnie.
    Obydwaj mamy karty miejskie.
    Kilkakrotnie czytalem regulamin ktory "wisi" prz bramkach oraz w kolejkach
    jest najklejony i nie
    znalazlem nic o tym, ze jest to zabronione.
    Jak jest w rzeczywistosci, co robic w takiej sytuacji gdy upierdliwy pan z
    PO chce wlepic mandat?

    Pozdrawiam

    Ps. Wiem, ze najlepiej nie skakac, ale jesli nie jest to zabronione, to jest
    dozwolone :)

  • 2. Data: 2004-12-05 21:53:55
    Temat: Re: Metro i bramki w Wawie
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Gabriel wrote:
> [...]
    > znalazlem nic o tym, ze jest to zabronione.
    > Jak jest w rzeczywistosci, co robic w takiej sytuacji gdy upierdliwy pan z

    przyjać mandat i cieszyć się że niski

    regulamin ZTM
    http://www.ztm.waw.pl/regulamin2.php
    § 13
    1. W pojazdach lokalnego transportu zbiorowego, na stacjach metra
    oraz na przystankach pasażerom zabrania się:
    16. przeskakiwania przez bramki metra,

    KG

  • 3. Data: 2004-12-05 22:01:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

> [...]
    > 1. W pojazdach lokalnego transportu zbiorowego, na stacjach metra
    > oraz na przystankach pasażerom zabrania się:

    A jakie jest umocowanie prawne tego 'regulaminu'?

    I co byś powiedział, gdyby w regulaminie napisali, że zabraniają
    wchodzenia ludziom z obfitym zarostem i w okularach? (tak na fali
    'terroryzmu' ;) )

  • 4. Data: 2004-12-05 22:03:01
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik kam napisał:

> [...]
    > 1. W pojazdach lokalnego transportu zbiorowego, na stacjach metra
    > oraz na przystankach pasażerom zabrania się:

    A co ma _POLICJA_PAŃSTWOWA_ do regulaminu miejskiego przedsiębiorstwa
    komunikacyjnego????

    M.

  • 5. Data: 2004-12-05 22:05:13
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Andrzej Lawa wrote:
    > A jakie jest umocowanie prawne tego 'regulaminu'?

    Odpowiedni artykuł prawa przewozowego i uchwała Rady m.st.Warszawy.
    A podstawą mandatu jest przepis kodeksu wykroczeń o naruszaniu wydanych
    na podstawie ustawy przepisów porządkowych.
    W tej chwili nie chce mi się szukać szczegółów :)

    > I co byś powiedział, gdyby w regulaminie napisali, że zabraniają
    > wchodzenia ludziom z obfitym zarostem i w okularach? (tak na fali
    > 'terroryzmu' ;) )

    Zaskarżyłbym w odpowiednim trybie?

    KG

  • 6. Data: 2004-12-05 22:05:42
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Maciej Bebenek wrote:
    > A co ma _POLICJA_PAŃSTWOWA_ do regulaminu miejskiego przedsiębiorstwa
    > komunikacyjnego????

    Ściga wykroczenia.

    KG

  • 7. Data: 2004-12-05 22:17:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cp00fa$16lv$2@news2.ipartners.pl...

    > A jakie jest umocowanie prawne tego 'regulaminu'?

    Co do ważności regulaminu: USTAWA z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo
    przewozowe - art. 4.

    Co do samej kary: USTAWA z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym:
    - art. 2 - stosuje się do metra również;
    - art. 65 - grzywna

  • 8. Data: 2004-12-05 22:22:46
    Od: "Gabriel" <G...@w...pl>

> [...]
    > 1. W pojazdach lokalnego transportu zbiorowego, na stacjach metra
    > oraz na przystankach pasażerom zabrania się:

    Dobrze, ze mnie to nie spotkało :)
    Ale druga sprawa, ze w regulaminie dostepnym przy bramkach nie ma tego.
    Czy kwota mandatu jest zamknieta w jakims przedziale czy to czy dostane 50
    czy 500 zalezy
    od uprzejmosci wlepiajacych?
    Przeciez zaplacenie 500zl za cos tak absurdalnego jest absurdem :)

  • 9. Data: 2004-12-05 22:30:38
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Gabriel wrote:
    > Ale druga sprawa, ze w regulaminie dostepnym przy bramkach nie ma tego.

    Bo to chyba wprowadzono kilka miesięcy temu. OIDP wcześniej nie było. W
    tych nowych wersjach regulaminu (niedawno zmieniali naklejki) powinno
    juz być.

    > Czy kwota mandatu jest zamknieta w jakims przedziale czy to czy dostane 50
    > czy 500 zalezy
    > od uprzejmosci wlepiajacych?

    Może jest w taryfikatorze... art.54 kw.

    KG

  • 10. Data: 2004-12-05 22:36:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

> [...]
    > na podstawie ustawy przepisów porządkowych.
    > W tej chwili nie chce mi się szukać szczegółów :)

    Tyle mi starczy...

    > Zaskarżyłbym w odpowiednim trybie?

    OK, to jak można zaskarżyć ten idiotyzm regulaminu, nakazujący mieć
    ważny bilet po przekroczeniu tej durnej żółtej linii.

    Przecież gdybym np. pomógł komuś załadować się do metra (powiedzmy:
    starszej osobie z bagażami) na którą na stacji docelowej ktoś już czeka
    - więc z nią nie jadę - musiałbym płacić jak za przejazd...