  • 1. Data: 2004-05-31 09:59:02
    Temat: Spłąta zadłużenia a odsetki
    Od: p...@p...onet.pl

    Czy częściową spąłtęzadłużęnia w pierwszej kolejności można rozliczać w
    odniesieniu do należnych odsetek, pomniejszając należność główną jedynie z
    nadwyżki ?

  • 2. Data: 2004-05-31 10:17:12
    Temat: Re: Spłąta zadłużenia a odsetki
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Oczywiście

  • 3. Data: 2004-05-31 20:40:13
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    > Czy częściową spąłtęzadłużęnia w pierwszej kolejności można rozliczać w
    > odniesieniu do należnych odsetek, pomniejszając należność główną jedynie z
    > nadwyżki ?
    dobra rada jeśli to komornik wciąg ci kasę lub nawet sam płacisz
    podaj zawsze kolejność na co ma iść kasa
    nie daj się robić w ciula
    ty decydujesz co spłacasz (tzn. kolejność najpierw należnoś główna potem
    odsetki)

  • 4. Data: 2004-06-03 13:36:35
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    pablio wrote:
    > ty decydujesz co spłacasz (tzn. kolejność najpierw należnoś główna potem
    > odsetki)

    Na podstawie?

    KG

  • 5. Data: 2004-06-03 19:26:48
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    > Na podstawie?

    kc

    Art. 451. § 1. Dłużnik mający względem tego samego wierzyciela kilka długów
    tego samego rodzaju może przy spełnieniu świadczenia wskazać, który dług
    chce zaspokoić. Jednakże to, co przypada na poczet danego długu, wierzyciel
    może przede wszystkim zaliczyć na związane z tym długiem zaległe należności
    uboczne oraz na zalegające świadczenia główne.

    § 2. Jeżeli dłużnik nie wskazał, który z kilku długów chce zaspokoić, a
    przyjął pokwitowanie, w którym wierzyciel zaliczył otrzymane świadczenie na
    poczet jednego z tych długów, dłużnik nie może już żądać zaliczenia na
    poczet innego długu.

    § 3. W braku oświadczenia dłużnika lub wierzyciela spełnione świadczenie
    zalicza się przede wszystkim na poczet długu wymagalnego, a jeżeli jest
    kilka długów wymagalnych - na poczet najdawniej wymagalnego.

  • 6. Data: 2004-06-03 20:57:11
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    pablio wrote:
> [...]
    > może przede wszystkim zaliczyć na związane z tym długiem zaległe należności
    > uboczne oraz na zalegające świadczenia główne.

    to jeszcze raz zdanie powyżej

    KG

  • 7. Data: 2004-06-11 19:47:59
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    pablio <p...@p...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > odsetki)
    > proponuję wnikliwą analizę art. 451 k.c., dotyczącego zaliczania zapłaty na
    poczet długu
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-06-11 19:50:11
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

  • 9. Data: 2004-06-13 18:36:23
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    > proponuję wnikliwą analizę art. 451 k.c. dotyczącego zaliczania zapłaty na
    > poczet długu
    > pozdrawiam

    rzeczywiście zagalopowałem się
    prezczytam z chęcią i mam nadzieję że nie dam ponownie plamy
    pozdrowka