  • 1. Data: 2004-05-31 10:08:09
    Temat: ->JAK odzyskać paszport z depozytu ? PILNE !
    Od: "scipio" <p...@o...pl>

    Witam i mam pytanie :
    Przed rozprawą zastosowany środek zapobiegawczy /zakaz opuszczania kraju i
    zabranie paszportu/
    Na wokandzie wyrok /21.05.2004/ w zawieszeniu . JAK odzyskać paszport
    ?Czekać na pismo z prokuratury o
    odebraniu paszportu czy pisać wniosek o wydanie go ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-05-31 10:28:33
    Temat: Re: ->JAK odzyskać paszport z depozytu ? PILNE !
    Od: "leslaw" <f...@v...pl>

    Użytkownik "scipio" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    jak się uprawomocni to będziesz wtedy mógł

  • 3. Data: 2004-05-31 12:49:33
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "leslaw" <f...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "scipio" <p...@o...pl> napisał w wiadomoœci
    >
    > jak się uprawomocni to będziesz wtedy mógł

    Musi być najpierw wydane postanowienie o uchyleniu środka zapobiegawczego.
    Uprawomocnienie się wyroku nic do tego nie ma.

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-05-31 14:33:48
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Johnson wrote:
    > Musi być najpierw wydane postanowienie o uchyleniu środka zapobiegawczego.
    > Uprawomocnienie się wyroku nic do tego nie ma.

    Czy ja wiem... od kiedy wykonuje się karę w zawieszeniu?

    KG

  • 5. Data: 2004-05-31 21:59:36
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    > Czy ja wiem... od kiedy wykonuje się karę w zawieszeniu?
    >
    > KG

    Nic nie rozumiem z tego co napisałeś ?!
    Zabranie paszportu nie jest karą lecz środkiem zapobiegawczym. Więc czy kara
    taka czy owaka to nie ma wpływu na środek zapobiegawczy w postaci zakazu
    opuszczania kraju i zabrania paszportu.

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-06-01 03:41:18
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Johnson wrote:
> [...]
    > taka czy owaka to nie ma wpływu na środek zapobiegawczy w postaci zakazu

    Środki zapobiegawcze stosuje się do chwili rozpoczęcia wykonywania kary
    (art.249§4 kpk).

    KG

  • 7. Data: 2004-06-01 06:18:10
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    > Środki zapobiegawcze stosuje się do chwili rozpoczęcia wykonywania kary
    > (art.249§4 kpk).
    >
    > KG

    Tak czy inaczej potrzebne jest postanowienie o ich uchyleniu. Nawet o
    charakterze deklaratywnym. Można też uchylić przed uprawomocnieniem się
    wyroku. Zazwyczaj robi się to postanoiwniem po ogłoszeniu orzeczenia I
    instancji.

    --
    JOHNSON :)

  • 8. Data: 2004-06-02 06:23:14
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Johnson wrote:
    > Tak czy inaczej potrzebne jest postanowienie o ich uchyleniu.

    Jakaś podstawa?

    > Nawet o charakterze deklaratywnym.

    Odnoszę wrażenie, że procedura karna takich nie zna...

    > Można też uchylić przed uprawomocnieniem się
    > wyroku. Zazwyczaj robi się to postanoiwniem po ogłoszeniu orzeczenia I
    > instancji.

    Idąc dalej - chcesz powiedzieć, że np. przed przystąpieniem do wykonania
    kary trzeba wydać postanowienie o uchyleniu tymczasowego aresztowania?
    Kto ma to zrobić?

    KG

  • 9. Data: 2004-06-02 06:54:17
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

> [...]
    >
    > Idąc dalej - chcesz powiedzieć, że np. przed przystąpieniem do wykonania
    > kary trzeba wydać postanowienie o uchyleniu tymczasowego aresztowania?

    Generalną podstawa takich postanowień jest art. 253 paragraf 1 kpk.
    Mówiąc o "deklaratywnym" charakterze postanowienia byłem oczywiście
    nieprecyzyjny. Chodzi to, ze w takiej sytuacji sąd nie ma żadnego wyboru i
    musi wydać postanowienie o określonej treści.
    Tymczasowe aresztowanie to trochę inny problem. Poczytaj art. 233-233a
    kkw oraz art. 264 paragraf 2 kpk. Tymczasowe aresztowanie ma w zasadzie
    szczególny charakter, który polega na tym, ze jest ograniczone konkretnym
    terminem. Po jego upływie upada.
    A postanowienia wydaje zawsze sąd.

    --
    JOHNSON :)

  • 10. Data: 2004-06-02 16:59:06
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Johnson wrote:
    > Tymczasowe aresztowanie to trochę inny problem. Poczytaj art. 233-233a
    > kkw

    hmm?

    > oraz art. 264 paragraf 2 kpk. Tymczasowe aresztowanie ma w zasadzie
    > szczególny charakter, który polega na tym, ze jest ograniczone konkretnym
    > terminem. Po jego upływie upada.

    To raczej nie jest odpowiedź na pytanie...

    > A postanowienia wydaje zawsze sąd.

    Wydaje? Jaki?

    KG