  • 1. Data: 2004-05-31 09:42:02
    Temat: Prosze o pomoc - podzial majatku, platnosc
    Od: "Janka" <j...@v...pl>

    Witam bardzo serdecznie i prosze o pomoc.

    Spisalam z mezem umowe majatkowa u notariusza, w ktorej dokonalismy podzialu
    majatku dorobkowego - jestesmy w trakcie rozwodu.
    Dogadalismy wszystkie szczegoly i moj maz zobowiazal sie do splaty na moja
    rzecz okreslonej sumy.

    Niestety jak to w zyciu, umowa umową, a pieniedzy nie otrzymalam.
    Zanim siegne po inne srodki chcialabym dowiedziec sie tutaj co moge zrobic:

    - jest w umowie zapis, ze w razie niesplacenia tej kwoty on podlega egzekucji
    na podstawie kodeksu postepowania cywilnego - jak mam to wyegzekwowac? pozew
    do sadu? do ktorego? czy dysponuje ktos jakims wzorem?
    - od ustalonej daty splaty minely juz 3 miesiace - czy naleza mi sie odsetki z
    tytulu zwloki? w jakiej wysokosci?

    Bardzo prosze o pomoc.
    Do tej pory nie bylo sporow - dogadywalismy sie bez adwokatow - polubownie.
    Teraz widze, ze zaczelo sie komplikowac i zamierzam skorzystac z uslug
    prawnika, ale na razie mnie na to nie stac, a poza tym moze uda mi sie to
    rozwiazac przy Waszej pomocy.

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelkie rady.
    Janka

  • 2. Data: 2004-05-31 13:02:57
    Temat: Re: Prosze o pomoc - podzial majatku, platnosc
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 31 May 2004 11:42:02 +0200, Janka naskrobał(a):

> [...]
    > na podstawie kodeksu postepowania cywilnego - jak mam to wyegzekwowac? pozew
    > do sadu? do ktorego? czy dysponuje ktos jakims wzorem?

    chyba poddaje sie dobrowolnie egzekucji z par 777 kpc jak juz ;). W takim
    razie wystarczy wniosek o nadanie klauzuli wykonalnosci na akt notarialny i
    .... wio do komornika.

    > - od ustalonej daty splaty minely juz 3 miesiace - czy naleza mi sie odsetki z
    > tytulu zwloki? w jakiej wysokosci?

    odsetki ustawowe o ile nie były inne umowne. No i zwrot kosztów
    postępowania sądowego :]

> [...]
    > Teraz widze, ze zaczelo sie komplikowac i zamierzam skorzystac z uslug
    > prawnika, ale na razie mnie na to nie stac, a poza tym moze uda mi sie to

    Proste - do sądu cywilnego (lub okręgowego przy wps powyżej 30 tysiaków)
    właściwego względem zamieszkania pozwanego wysłać wniosek o nadanie
    klauzuli wykonalnosci aktu notarialnego oraz odbycie rozprawy w przypadku
    nieobecności pozwanego + zasądzenie kosztów postępowania na pozwanego oraz
    odsetek ustawowych do dnia zapłaty. W uzasadnieniu brak wpłaty w wymaganym
    terminie i brak odpowiedzi na wezwania do zapłaty + notarialnie podpisane
    przez pozwanego dobrowolne poddanie sie egzekucji z par 777 kpc. Podac
    aresy pozwanego (on) i powoda (ty) i załączyć odpis aktu notarialnego
    (oryginał)oraz określić wartośc przedmiotu sporu (należność główna BEZ
    odsetek). Wszystko w trzech kopiach. Zapłacic opłatę po wezwaniu przez sąd
    (kilkanaście zł). I .. czekać

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl