  • 11. Data: 2003-08-05 11:31:44
    Temat: Re: Spadek
    Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl>

    Dziękuję bardzo za odpowiedź.
    Czyli tych troje wnuczków od jednego dziecka babki nieprawnie domaga się
    podziału spadku na 5 równych części.

  • 12. Data: 2003-08-05 13:17:02
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    MariuszR wrote:

    > Sprawa wygląda tak że spadek po babci jest dzielony między trókę
    > dzieci. Dziecko 1 = 1/3
    > Dziecko 2 = 1/3
    > Dziecko 3 = 1/3
    >
    > Jeśli dzieci zmarły to w tym momencie cześć im przypadająca dzielona
    > jest między ich spadkobierców.
    >
    > Wnuczek 1.1 = 1/3 z 1/3 Dziecka 1
    > Wnuczek 1.2 = 1/3 z 1/3 Dziecka 1
    > Wnuczek 1.2 = 1/3 z 1/3 Dziecka 1
    >
    > Wnuczek 2 = calość z 1/3 Dziecka 2
    >
    > Wnuczek 3 = całość z 1/3 Dziecka 3

    Oczywiście pomijając kwestię małżonków zmarłych dzieci

  • 13. Data: 2003-08-06 12:50:19
    Od: "Sekret" <s...@b...pl>

    Użytkownik "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dziękuję bardzo za odpowiedź.
    > Czyli tych troje wnuczków od jednego dziecka babki nieprawnie domaga się
    > podziału spadku na 5 równych części.

    Na pewno nie na 5 równych części!
    Jeśli spadek cały po dziadkach do podziału na troje ich dzieci wynosił 9 tys
    złotych to każdemu z dzieci (spadkobiercy X, Y i Z) przysługuje po 3
    tysiące.
    Jeśli akurat jspadkobierca X ma trójkę swoich dzieci, to każde z tej trójki
    ma sznase dostać 1/3 z 3 tysiecy czyli po 1 tysiącu złotych. Szansę, bo
    jeśli zyje małżonek spadkobiercy X to on dostaję połowę spadku (1/2 z 3.000
    czyli 1500 zł,) a dzieciaki do podziału na równe częsci drugą połowę. Na
    głowę takeigo dzieciaka przypada wtedy po 500 złotych. Niech się tak nie
    awanturują bo głupoty gadają.
    Czy jesteś pewna, że ta ziemia nie ma charakteru rolnego? Jesli tak to
    sprawa jest jeszcze bardziej pop.... :-) Sama to przechodziłam

    M.

  • 14. Data: 2003-08-06 22:03:02
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Sekret napisał(a) Wed, 6 Aug 2003 14:50:19 +0200 na pl.soc.prawo:

    > Czy jesteś pewna, że ta ziemia nie ma charakteru rolnego? Jesli tak to
    > sprawa jest jeszcze bardziej pop.... :-) Sama to przechodziłam

    Mogę prosić coś więcej na ten temat, bo niedawno w wyniku postępowania
    spadkowego stałem się jednym z 4 włascicieli gospodarstwa rolnego i
    niedługo czeka mnie podział tego spadku.

    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498
    www.mariuszr.prv.pl

  • 15. Data: 2003-08-07 08:07:18
    Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > czyli 1500 zł,) a dzieciaki do podziału na równe częsci drugą połowę. Na
    > głowę takeigo dzieciaka przypada wtedy po 500 złotych. Niech się tak nie

    Ale oni na inny podział nie chcą się zgodzić.

    > Czy jesteś pewna, że ta ziemia nie ma charakteru rolnego? Jesli tak to
    > sprawa jest jeszcze bardziej pop.... :-) Sama to przechodziłam

    Jedna działka jest budowlana a druga rolna.

  • 16. Data: 2003-08-07 08:17:57
    Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl>

    A ile czasu trwa postępowanie spadkowe? Chodzi mi o podział ziemi i jak to
    się odbywa? Wszyscy muszą się zgodzić na taki podział, tak??

    Anna Styś

  • 17. Data: 2003-08-07 10:20:57
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Anna Styś napisał(a) Thu, 7 Aug 2003 10:17:57 +0200 na pl.soc.prawo:

    > A ile czasu trwa postępowanie spadkowe? Chodzi mi o podział ziemi i jak to
    > się odbywa? Wszyscy muszą się zgodzić na taki podział, tak??

    Odbywa się to mniej więcej tak:

    1. Piszesz wniosek o stwierdzenie nabycia spadku w drodze dzieczenia
    ustawowego.
    2. Dołanczasz do niego akty zgonu Babci oraz jej dzieci
    Akty urodzeń dzieci babci oraz wnuczków
    (Zakładam że Dziadek również nie żyje, nie wiem jak wygląda sytuacja z
    małżonkami zmarłych dzieci ponieważ oni także powinni być uczestnikami
    postępowania jeśli żyją, jesli nie zyją to też powinnaś dołączyć ich
    akty zgonu), akty ślubu Dzieci.
    3. Składasz wnosek w Sądzie właściwym dla miejsca zamieszkania Babci.

    W moim przypadku rozprawa odbyła się w miesiąc od złożenia wniosku.

    Koszty złożenia wniosku 20 zł.
    Odpisy Aktów Zgonów, Urodzeń itp 15 zł od sztuki.

    --
    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498

  • 18. Data: 2003-08-07 10:49:43
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    MariuszR napisał(a) Thu, 07 Aug 2003 12:20:57 +0200 na pl.soc.prawo:

> [...]

    A zapomnialem o jednym, to co opisałem to tylko stwierdzenie nabycia
    spadku i określenie ile komu się należy bez szczegółów typu że ty
    bierzesz tą działkę a ktoś tam inną. Fizyczny podział masy spadkowej to
    dopiero później i tu mogą się zacząć problemy ale narazie nic na ten
    temat napisać nie mogę bo ta "przyjemność" dopiero mnie czeka.

    --
    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498