    From: "Sekret" <s...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spadek
    Date: Wed, 6 Aug 2003 14:50:19 +0200

    Użytkownik "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bgo47e$dp$1@news.onet.pl...
    > Dziękuję bardzo za odpowiedź.
    > Czyli tych troje wnuczków od jednego dziecka babki nieprawnie domaga się
    > podziału spadku na 5 równych części.

    Na pewno nie na 5 równych części!
    Jeśli spadek cały po dziadkach do podziału na troje ich dzieci wynosił 9 tys
    złotych to każdemu z dzieci (spadkobiercy X, Y i Z) przysługuje po 3
    tysiące.
    Jeśli akurat jspadkobierca X ma trójkę swoich dzieci, to każde z tej trójki
    ma sznase dostać 1/3 z 3 tysiecy czyli po 1 tysiącu złotych. Szansę, bo
    jeśli zyje małżonek spadkobiercy X to on dostaję połowę spadku (1/2 z 3.000
    czyli 1500 zł,) a dzieciaki do podziału na równe częsci drugą połowę. Na
    głowę takeigo dzieciaka przypada wtedy po 500 złotych. Niech się tak nie
    awanturują bo głupoty gadają.
    Czy jesteś pewna, że ta ziemia nie ma charakteru rolnego? Jesli tak to
    sprawa jest jeszcze bardziej pop.... :-) Sama to przechodziłam

    M.