  • 41. Data: 2013-06-20 22:52:34
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jureq wrote:

    > Cytat z
    >
    > http://www.hrubieszow-gmina.pl/pliki/go/informacjase
    gregowanie.pdf :

    > Do worka wrzucamy; opakowania plastikowe po napojach - typu PET w kolorze
    > niebieskim,
    > zielonym i przeźroczyste , artykułach spożywczych, chemii gospodarczej -
    > pozbawione
    > nakrętek (nakrętki luzem w tym worku) oraz opłukane z zawartości, a także
    > woreczki foliowe,
    > reklamówki - wszystko musi być suche.

    no tak zapomnialem, ze butelki nie moga byc zakrecone.
    punkt dla ciebie.

  • 42. Data: 2013-06-20 23:02:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 czerwca 2013 19:29:54 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > PS. Powtórzę jeszcze raz.
    >
    > Różnica dla tych co przedtem sortowali i teraz będą dalej sortować jest
    >
    > jeszcze jedna i najważniejsza: BĘDZIE DROŻEJ!!!

    U mnie w gminie, w sąsiedniej gminie gdzie mam druga nieruchomość BĘDZIE TANIEJ.
    i WYGODNIEJ

  • 43. Data: 2013-06-20 23:04:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik jureq j...@X...to.z.adresu.Xop.pl ...

    gregowanie.pdf :

    > to jest niestety dowód na to, ze macie tam jakichs debili u władzy.
    > Warto im to uświadomić.

    to jest niestety zarazliwe o czym bardzo szybko sie przekonasz.

    http://www.ekosystem.wroc.pl/sites/default/files/eko
    poradnik.pdf

    strona 3

    POJEMNIK NIEBIESKI
    papier i tektura

    Pamiętaj!
    Przed wrzuceniem odpadów z papieru i tektury do pojemników, należy
    usunąć wszelkie elementy z innych tworzyw, takich jak spinacze biurowe,
    zszywki, płócienne okładki, foliowe okienka z kopert, itp.

    ciesze sie ze kleju z kopert nie trzeba zlizywac

    strona 4

    Zgniataj opakowania przed wrzuceniem do pojemnika.

    strona 5

    Nie tłucz szklanych opakowań przed wrzuceniem do pojemnika.
    Butelki i słoiki wrzucaj do pojemnika opróżnione, bez zakrętek,
    zacisków, gumowych uszczelek.

    strona 8

    Czy muszę myć odpady opakowaniowe (butelki, pojemniki po jogurtach,
    puszki itp.) przed ich wrzuceniem do pojemników?

    Przed wrzuceniem opakowań do pojemników zaleca się dokładne usunięcie
    resztek żywności i napojów z tych opakowań. Zaleca się płukanie opakowań
    przed wyrzuceniem.

    dodatkowo

    http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,14070797,Py
    tania_o_smieci__Dyzur_ekspertow_spolki_Ekosystem.htm

    radze przeczytac w calosci, niezly kabaret

    w szczegolnosci polecam strone druga

    Pytanie: Rodzice mieszkają w domku jednorodzinnym. Obecnie mają dwa
    pojemniki - na papier i na odpady zmieszane. Ile dodatkowych pojemników
    otrzymają, jeśli zdecydują się na segregację śmieci?

    Elżbieta Puchała: W myśl nowych zasad, każdy właściciel nieruchomości
    oprócz pojemnika na odpady zmieszane dostanie też pojemnik lub worek na
    zbiórkę papieru i makulatury (jeden rodzaj pojemnika lub worka); tworzyw
    sztucznych, metali i odpadów wielomateriałowych (jeden rodzaj pojemnika
    lub worka); odpady zielone (tylko worek).

    <UWAGA>
    Natomiast pojemniki na zbiórkę szkła będą rozstawione w miejscach
    ogólnodostępnych na terenie poszczególnych sektorów miasta.
    </UWAGA>

    Czaisz?

    Masz dylac ze smieciami po miescie do specjalnie do tego przeznaczonych
    miejsc.
    W tej chwili miejsc jest sztuk jeden.

  • 44. Data: 2013-06-21 00:15:11
    Od: lukz <l...@v...pl>

    W dniu 2013-06-20 22:51, witek pisze:
> [...]

    Ja tam puste opakowania wyplukuje. Wynika to z wprost z potrzeby. U mnie
    akurat (dom jednorodzinny) smieci zwykle i sortowane odbierane byly co 3
    tygodnie. Wybrazacie sobie np. 3 worki plastikow z metalami (np. puszki
    po rybie, opakowania po nabiale) lezace sobie tak w lecie w piwnicy
    niewyplukane? Poza tym, wode mam swoja, ze studni, stac mnie ;)
    Poza tym, aby ulatwic sortowanie, uwazam ze nalezaloby wymusic na
    producentach stosowanie w miare mozliwosci jednorodnych opakowan.
    Kwestie techniczne sa teraz bez problemu do pokonania. A szlag mnie
    strzela jak musze separowac np. glupi kubek po jogurcie na plastik,
    papier i aluminium.

  • 46. Data: 2013-06-21 03:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > zadeklaruj, ze sortujesz i wrzuc pare puszek nie tam gdzie trzeba. Jak
    > dostaniesz decyzje o podwyzszonej oplacie bo nie sortujesz smieci to
    > dopiero wtedy zrozumiesz.

    Za jedna puszke? Ty naprawde wierzysz tę policje smieciową o której
    dywagowałes post wcześniej?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 45. Data: 2013-06-21 03:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > no tak zapomnialem, ze butelki nie moga byc zakrecone.
    > punkt dla ciebie.

    Matko, to ja sądziłem, ze to jest oczywista oczywistosc juz od wielu lat.
    Ktoś wyrzucał zakrecone butelki???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 47. Data: 2013-06-21 03:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > przypomne ci to za jakis czas.

    Proszę bardzo.
    byleby szum mytych butelek nas nie uspił ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 48. Data: 2013-06-21 03:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > to jest niestety zarazliwe o czym bardzo szybko sie przekonasz.

    Ale dlaczego mam sie przekonac?
    U mnie wszystko jest rosnadne i po podobnych do dotychczasowych cenach.
    Mysle, ze dodatkowo zmiana cen powinna nastapic za rok, jak równeiz firmy
    beda juz umialy lepiej zagospodarowywać smieci i co wazniejsze smieci beda
    coraz bardziej posortowane.
    Tego bede oczekiwał od swoich władz.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 49. Data: 2013-06-21 05:58:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Matko, to ja sądziłem, ze to jest oczywista oczywistosc juz od wielu lat.
    > Ktoś wyrzucał zakrecone butelki???

    to nie jest istotne jak ktos wyrzuca tylko to, ze jest do tego odgornie
    zmuszany.

  • 50. Data: 2013-06-21 06:00:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Za jedna puszke? Ty naprawde wierzysz tę policje smieciową o której
    > dywagowałes post wcześniej?

    ale ona juz istnieje.
    Prawo kontroli twoich smieci maja smieciarze. I jak dojda do wniosku, ze
    nie sortujesz a obiecales to maja prawo podniesc ci stawke.

    A zapytaj kogos mieszkajacego w nowym jorku. To sie dowiesz, ze policja
    ma prawo wlepic ci mandat jak twoje smieci nie sa posortowane, albo
    worek ze smieciami sie rozwiazal.

    U nas bedzie identycznie. Na poczatek zapewne zadanie dostanie straz
    miejska.