  • 51. Data: 2011-09-10 12:01:14
    Temat: Re: Śmieci do śmietników osiedlowych.
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 10.09.2011 07:39, Maruda wrote:
> [...]
    0628

    > A który z podpunktów tego art. Twoim zdaniem łamie człowiek, który
    > wytworzył odpady komunalne (kuchenne) przebywając poza swoim
    > mieszkaniem, po czym wyrzucił je do osiedlowego śmietnika zgodnie z jego
    > (śmietnika) przeznaczeniem?

    IMHO sytuacja jest płynna w obrębie nieruchomości czy osiedla.
    Ale jeśli ktoś pakuje śmieci na pakę i podrzuca komuś innemu, to jestem
    prawie pewny że jest to nielegalny transport odpadów.

    Przy czym to podpada pod art. 79c, art. 79b mógłby mieć zastosowanie
    gdyby się okazało że np. te śmieci są firmowe a delikwent nie złożył
    informacji o wytwarzanych odpadach. I chodziło mi tutaj o dotarcie do
    takiego delikwenta po nitce do kłębka - bo gdyby IOŚ wpadł do niego z
    planu kontroli, to też by uruchomił art. 79b niezależnie od podrzucania
    śmieci.

    Tomek

  • 52. Data: 2011-09-10 12:04:10
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > A nie przyszło Ci do głowy, że prawdopodobnie dużej części z tych
    > "uprawionych do śmietnika" nie chce się łazić z kluczem, otwierać "bramy
    > do kubła" itp. i po prostu zaczęli wyrzucać śmieci do któregoś z nadal
    > otwartych śmietników?

    Nie, bo w okolicy nie ma otwartych śmietników.
    Na początku ludziom się nie chciało brać lub zapominali (ja na przykład)
    klucza.
    Podrzucane są zwłaszcza worki pod "przelotowym" śmietnikiem. Pod innymi
    nie. Więc można przypuszczać, że to jednak "obcy" podrzucają.

    --
    Krzysztof

  • 53. Data: 2011-09-10 12:13:58
    Od: tomek <t...@o...pl>

    > Znaczy jak ktoś niesie swoje śmieci do śmietnika to popełnia
    > wykroczenie?
    > Przyznam że nie wiedziałem, acz wiem że p.posłowie są zdolni.
    > Jest jeszcze jedna wersja: transport swoich śmieci nie łapie
    > się pod treść o której piszesz.
    > Wziąłeś to pod uwagę?

    I jeszcze jedno - do transportu odpadów niebezpiecznych potrzebujesz
    odpowiednio przystosowanego pojazdu. Dla odpadów komunalnych - które też
    mogą być odpadami niebezpiecznymi jeśli pochodzą od "niefirm"! - nie
    widzę zwolnienia przedmiotowego.
    Więc może się okazać że taki samodzielny transport to strzał w stopę.

    Tomek

  • 54. Data: 2011-09-10 12:25:00
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 10 Sep 2011 07:06:52 +0200, Twat napisał(a):

    > ale to podpada w 100% pod karę 500zł za śmiecenie, zdjęcie numer i będą
    > ukarani, natomiast jak wrzucają do kubłów to już nie jest takie proste...

    Też może być 500zł jeśli w środku będą na przykład baterie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 55. Data: 2011-09-10 12:43:57
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 10.09.2011 14:25, Henry(k) wrote:

    > Też może być 500zł jeśli w środku będą na przykład baterie.

    IMVHO od marca 2010 to raczej 10000zł.

    Tomek

  • 56. Data: 2011-09-10 12:45:50
    Od: to <t...@x...abc>

    begin tomek

> [...]
    > widzę zwolnienia przedmiotowego.
    > Więc może się okazać że taki samodzielny transport to strzał w stopę.

    ROTFL. Przechodzisz sam siebie. A pieszy transport z domu do kubła jest
    legalny czy tez nie? :D

  • 57. Data: 2011-09-10 12:48:25
    Od: to <t...@x...abc>

    begin tomek

    > I chodziło mi tutaj o dotarcie do
    > takiego delikwenta po nitce do kłębka - bo gdyby IOŚ wpadł do niego z
    > planu kontroli, to też by uruchomił art. 79b niezależnie od podrzucania
    > śmieci.

    Na tej zasadzie to możesz zgłosić, że ma pirackiego Windowsa, bo pewnie
    ma. Wyrzucanie śmieci do ogólnodostępnego śmietnika jest całkowicie
    legalne. Nikt nie ma obowiązku sprawdzać, czyj to śmietnik. Jak
    właścicielowi to nie pasuje to niech go zamknie, ew. wywiesi tabliczkę z
    zakazem i pozywa w sprawach cywilnych o poniesione straty w następstwie
    wrzucenia śmiecia do jego śmietnika.

  • 58. Data: 2011-09-10 12:51:35
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Krzysztof Jodłowski

    > Nie, bo w okolicy nie ma otwartych śmietników.

    Wcześniej napisałeś, że:

    "Faktycznie po zamknięciu śmietników na "przelotowych" trasach"

    ...to jak w końcu?

> [...]
    > Podrzucane są zwłaszcza worki pod "przelotowym" śmietnikiem. Pod innymi
    > nie. Więc można przypuszczać, że to jednak "obcy" podrzucają.

    To jest w ogóle jakiś chory pomysł, 10x bardziej wolałbym płacić trochę
    więcej na wywóz śmieci niż łazić jak głupek z kluczem do śmietnika,
    brudzić ręce o usyfione drzwi do śmietnika itp.

  • 59. Data: 2011-09-10 13:06:36
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    W dniu 2011-09-10 14:45, to pisze:
    > begin tomek

    > ROTFL. Przechodzisz sam siebie. A pieszy transport z domu do kubła jest
    > legalny czy tez nie? :D

    To nie on. To nasi (p)osłowie.

    P.S. - odpadami niebezpiecznymi są m.in. te "zawierające związki
    siarki", czyli np. białka... Herr Jesus!...

    Za chwilę okaże się, że nie wolno pierdnąć, bo 10 tys.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 60. Data: 2011-09-10 13:12:29
    Od: to <t...@x...abc>

    begin bzdreg

    > To nie on. To nasi (p)osłowie.

    On raczy nas jakimiś absurdalnymi interpretacjami, zgodnie z którymi,
    właściwie nikt nie może wynieść domowych śmieci.