  • 21. Data: 2006-09-09 22:22:27
    Temat: Re: Skradziony projekt graficzny
    Od: Yoghurt <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 9 Sep 2006 21:19:23 +0200, Art wypocil(a):

    > A na przyszlosc to taka rada - odnosnie w ogole robienia serwisow www itp.
    > do czasu uregulowania i sfinalizwania umowy stawiasz projekt na swoim
    > serwerze, a nie dajesz plikow klientowi, do tego jakies znaki wodne w
    > plikach (lub nałozenie napisow z przezroczystoscia np. 90%). Ma to te zalete
    > ze ciezko to znalezc, a jak stoi u ciebie to mozna przetestowac ale
    > skopiowac juz trudniej
    > Pozdr
    > Art

    tam sa 2 tony znakow wodnych... ale co z tego jezeli on bedzie tworzyl
    projekt od zera na wzor mojego... ja mowie o przypadku ze trafimy na
    inteligentnego goscia a nie imbecyla - takie zabezpieczenia sa niestety
    tylko dla takich ;)

    Yogh..

  • 22. Data: 2006-09-09 23:41:51
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Yoghurt wrote:

> [...]
    > projekt od zera na wzor mojego... ja mowie o przypadku ze trafimy na
    > inteligentnego goscia a nie imbecyla - takie zabezpieczenia sa niestety

    pogadaj z biurami nieruchomości jak oni to robią, że pokazują klientowi
    mieszkanie, a klient się potem nie dogaduje bezpośrednio z właścicielem
    mieszkania z pominięciem biura.
    Może cię wóczas oświeci.
    Dalej nie rozumiesz, że umową podpisuje się przed, a nie po.

  • 23. Data: 2006-09-10 06:56:58
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    witek wrote:

    > Dalej nie rozumiesz, że umową podpisuje się przed, a nie po.

    Sa momenty kiedy mozna po ;) Jak masz dobrego zaufanego klienta i
    wspolpraca sie uklada ciagle bardzo dobrze i jestes mu potrzebny - wtedy
    mozna nawet nie podpisywac ...
    ;)

  • 24. Data: 2006-09-10 07:11:26
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Hikikomori San wrote:

    > Sa momenty kiedy mozna po ;)

    Nie ma takich momentów.
    W biznesie nie ma sentymentów. Albo się robi biznes, albo zostanie sie
    wydupconym wcześniej czy później.

    Nie ma umowy nie ma biznesu. Jak klient nie chce podpisać umowy, to
    szkoda po prostu na niego czasu.

  • 25. Data: 2006-09-10 07:40:45
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    witek wrote:

    > W biznesie nie ma sentymentów. Albo się robi biznes, albo zostanie sie
    > wydupconym wcześniej czy później.
    >
    > Nie ma umowy nie ma biznesu. Jak klient nie chce podpisać umowy, to
    > szkoda po prostu na niego czasu.

    Mnie raczej chodzilo o to, ze nie nie chce tylko nie ma czasu albo
    mozliwosci (np. jest na urlopie, ma pomysl, wraca, jest zrobione)...

  • 26. Data: 2006-09-10 13:41:23
    Od: Yoghurt <j...@o...pl>

> [...]
    > wydupconym wcześniej czy później.
    >
    > Nie ma umowy nie ma biznesu. Jak klient nie chce podpisać umowy, to

    ale my sie chyba tu nie rozumiemy... tu chodzi o to ze ktos mi jest w
    stanie ukrasc moje autorstwo jakiegos tworu artystycznego... ukrasc moj
    pomysl! Ty tego widze nie chcesz zrozumiec. Umowy przedwstepne czy jakies,
    znaki wodne, nizsze rozdzielczosci i cos nic nie pomoga w tej sytuacji. No
    chyba ze tak jak pisalem w jednym wczesniejszym poscie koles wezmie
    jelenia, ktory pokroi MOJ PROJEKT jak leci i nie zrobi swojego od zera -
    jak wezmie takiego to ja jestem na wygranej pozycji - i wiem doskonale jak
    obalic jego autorstwo w 2 minuty, ale jako ze powinien byc swiadomy tego na
    co sie porywa zrobi nowy od zera na wzor tamtego, aby mial wszystkie layery
    skladowe.. zdjecia, pliki zrodlowe itd. - tak musze zalozyc.

    Teraz umowa przedwstepna. Nawet jakbym ja mial, to ona w zaden sposob nie
    swiadczy O JAKI (WIZUALNIE) projekt chodzi bo dopiero go robie wiec i tak
    by nie mial problemu mi go zarypac w ten sposob co wczoraj. Poniewaz do
    umowy przedwstepnej nie mozna dolaczyc tego co dopiero na podstawie tej
    umowy ma powstac. Poniewaz np. poprzez wyslanie e-mailem (tak jest
    najczesciej bo jednak czesto trzymaja nas odleglosci ponad 200km). W ten
    sposob klient ma kopie, a sam stwierdza ze projekt jest do dupy i konczymy
    wspolprace bo on nie bedzie placil za takie gowno. Po czym idzie z moim
    projektem do jakiegos "specjalisty", ktory cala grafike i pomysl ma przed
    oczami, robi to samo w 2-3h i stawia na tym strone. Przy ewentualnej
    sprawie w sadzie mowi tylko ze umowa, a i owszem byla, ale zrobilem mu taki
    dupiaty projekt ze ze mnie zrezygnowal i wzial kogo innego - ktory mu
    zrobil TEN. A teraz ja niedosc ze mam szczelnosc wytaczac sprawe to jeszcze
    probuje ukrasc temu komus autorstwo projektu. I sytuacje mamy ta sama o ile
    jeszcze nie gorsza. Coz w tym "biznesie nie ma sentymentów". Mam problem w
    ktorym umowa ma do niego tyle co piernik do wiatraka. W umowie nie da sie
    sprezyzowac wygladu pracy artystycznej, ktora klient zamowi poniewaz
    stworzenie takowej mi dopiero zleca. Podczas tworzenia takiej pracy trzeba
    dobrac do siebie wszystko.. szkice graficzne, stworzyc na ich potrzeby
    odpowiednie fotografie/fotomontaze, kolorystyke, uklad, rozmieszczenie
    tekstu, formaty, naglowki i wiele wiele innych. Musi to wszystko byc
    spojne. Tworzyc konkretna calosc, byc ze soba zgrane i najlepiej bardzo
    dobrze sie prezentowac. To wszystko tworzy pewien pomysl, pewna wizje i nie
    da sie jej sprecyzowac w umowie poniewaz musi dopiero powstac - zwykle trwa
    to ok tygodnia i dopiero po tym tygodniu w umowie dolaczamy projekt
    (odbitka podpisana przez klienta). Dlatego zrezygnowalem z tych wstepnych
    umow - bo to wprowadza tylko zobowiazanie, ktore na klienta dziala
    odstraszajaco bo nie wie za co placi. I automatycznie przez to udogodnienie
    mam 3x wiecej pracy co mnie bardzo cieszy. Kiedy to zrozumiesz? Taka wizja
    powstala... a on ja sobie skopiuje... pomysl stworzylem ja (to trwa
    najwiecej i juz gwarantuje koncowy efekt) - samo rzemieslnictwo czyli
    przedstawienie POMYSŁU za pomoca narzedzi do grafiki komputerowej to jest
    1/20 calego czasu pracy nad danym pomyslem. I nie mowimy tu o kopiowaniu bo
    jak skopiuje to jestem na wygranej pozycji. Tylko na zrezalizowaniu
    projektu od zera ale wg mojego pomyslu (czyli moich 19/20 wlozonej pracy).
    Zakladam ze ten gosc ktorego koles wynajmie nie skopiuje tego jak leci
    tylko zajmie sie tym rzemieslnictwem - czyli poswieci 1/20 calego
    wymaganego czasu na projekt aby stworzyc pliki zrodlowe od zera.

    Teraz po prostu klient bedzie widzial najpierw projekt na odbitce, po czym
    mi podpisze oswiadczenie ze jest to projekt ktory mu JA przygotowalem a do
    owego oswiadczenia bedzie tez zalaczona odbitka, ktora mi podpisze wraz z
    data - a dopiero potem dostanie jakakolwiek wersje elektroniczna - i tyle
    moge z mojego problemu wnioskow wyciagnac.

    Stoje jednak przed problemem juz dokonanym, ktorego by nie wyeliminowala
    umowa przedwstepna - czyli przed jawna kradzieza mojego konceptu na
    grafike. Musze sie po prostu jakos wybronic przed tym procederem.

    pozdrawiam
    Yoghurt

  • 27. Data: 2006-09-10 20:18:11
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > nie wiem od ktorej strony moglbym sie do niego dostac i jak ten moj
    > ustawiony czlowiek moglby do goscia podejsc - wiadomo ze gosc szuka kogos
    > do tej roboty, a nie jest ona klarowna dla wiekszosci normalnych ludzi,
    > poniewaz ten "pracownik"/firma musi jakos gwizdnac mi te prawa autorskie
    > (to nietypowe zlecenie) wiec raczej trudno mu bedzie podstawic kogos komu
    > nie ma podstaw ufac. Mozna mu sprobowac wyslac oferte fikcyjnej firmy
    > ktora
    > zajmuje sie tego typu projektami i ewentualnym "ozywianiem" do postaci www
    > takich projektow. Moze naiwny zadzwoni...

    A dlaczego uważasz, że to może być nietypowe zlecenie?
    Nigdy nie spotkałeś się z sytuacją że ktoś chce mieć stronę na podstawie już
    istniejącego projektu ale jego "pracownik który to zaczął robić wyjechał za
    granicę?"
    Czy to naprawdę jest nietypowe?
    Może ci nie pomogę w powyższy sposób ale ten ktoś może znaleźć szybko całą
    masę twórców www którzy pójdą na taki numer.

    --
    PawełJ

  • 28. Data: 2006-09-10 22:40:51
    Od: Yoghurt <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 10 Sep 2006 22:18:11 +0200, pawelj wypocil(a):

> [...]
    > istniejącego projektu ale jego "pracownik który to zaczął robić wyjechał za
    W sumie masz racje... zdarzylo mi sie ze ktos przyszedl do mnie ze chce
    miec taka i taka strone (wskazujac konkretny adres), ale bylem zmuszony go
    szybko uswiadomic o prawach autorskich, ktore niestety nie pozwalaja sobie
    od tak skopiowania pomyslu. Ewentualnie jak ma jakis projekcik gotowy i
    chce na tym strone postawic podpisuje mi tylko papier w ktorym oswiadcza
    mi, ze posiada wszystkie wymagane prawa do wykorzystania powyzszego (tyczy
    sie to tez fotografii i tekstow, ktore mi dostarcza). Jak gosciu mu da taki
    papier do podpisania to bedzie idealna sprawa - poniewaz z gory mozna
    zalozyc ze nie bedzie robil projektu tylko uzyje mojego. Ale na taki papier
    klient od razu zdezerteruje i bedzie szukal kogos kto sie pod tym podpisze.

    > Może ci nie pomogę w powyższy sposób ale ten ktoś może znaleźć szybko całą
    > masę twórców www którzy pójdą na taki numer.
    No masz racje - pewnie byle student mu to zrobi za pare razy mniejsza
    kwote, bez skrupulow i bez papierow w stylu posiadania przez klienta praw
    itp. Jak gosc mysli to ewentualna wine moze nawet na takiego studenta
    zrzucic. Oprocz spraw, o ktorych juz pisalem w innych postach, zwiazanych z
    potwierdzeniem daty powstania mojego projektu, postaram sie tez mu kogos
    takego "od stron" podrzucic... w formie takiego akwizytora ;)... moze sie
    uda.

    Pozdrawiam
    Yoghurt

  • 29. Data: 2006-09-11 10:24:40
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <a...@4...net>,
    Yoghurt <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > szybko uswiadomic o prawach autorskich, ktore niestety nie pozwalaja sobie

    I tu się właśnie mylisz. Pomysł (w sensie: "po lewej trzy przyciski,
    menu na górze, w prawym dolnym rogu landszaft") nie jest chroniony.
    Witek dobrze Ci radzi - idź do prawnika. I to _zanim_ cokolwiek
    opublikujesz.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 30. Data: 2006-09-11 16:16:38
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > I tu się właśnie mylisz. Pomysł (w sensie: "po lewej trzy przyciski,
    > menu na górze, w prawym dolnym rogu landszaft")

    Nawet nie tyle 3 przyciski itp, bo mozna z cudzego utworu czerpac jak
    najbardziej inspiracje. Czyli np jesli namalujemy swoj obraz, inspirujac
    sie slonecznikami Van Gogha, to praw autorskich w zaden sposob nie lamiemy.

    Jacek