  • 1. Data: 2007-10-19 11:17:45
    Temat: Skorzystanie z regresu AC w PZU przy naprawie samochodu a oczyszczenie polisy
    Od: Michal Raczko <U...@p...pl>

    Witam,

    pod koniec sierpnia mialem stluczke nie z mojej winy. Po przyjechaniu
    Policji drugi uczestnik przyznal sie do winy. Sprawca jest z Ukrainy -
    mial zielona karte. Zeby moj samochod byl szybciej naprawiony (oraz zeby
    skorzystac z rozliczenia bezgotowkowego z warsztatem) - idac na porada
    PZU - naprawilem samochod ze swojego AC korzystajac z regresu. Teraz PZU
    ma sobie sciagnac pieniadze. Sek w tym, ze do czasu odzyskania pieniedzy
    przez PZU od towarzystwa ubezpieczeniowego sprawcy stracilem znizke na
    AC. Powiedziano mi, ze znizka bedzie przywrocona po odzyskaniu pieniedzy
    i oczyszczeniu mojej polisy AC. Stluczka miala miejsce w drugiej polowie
    sierpnia. Niedawno zadzwonilem do PZU i pani zajmujaca sie moja sprawa
    powiedziala, ze to jeszcze na pewno potrwa. A tak w ogole to PZU na
    odzyskanie pieniedzy ma - uwaga - 3 lata :\

    Teraz moje pytanie - czy nie da sie nic zrobic zeby to przyspieszyc?
    Powiedzili mi tez, ze poki nie odzyskaja pieniedzy, to coroczne
    ubezpieczenie bede placil bez uwzglednienia zawieszonych znizek. Ale co
    ciekawe - jak odzyskaja pieniadze, to wcale mi nie zwroca roznic
    zwiazanych z nieuwzglednianiem tych znizek. Moze mozna cos z tym zrobic?
    Przeciez sprawca jest okreslony, byla Policja, facet dostal mandat i
    wiadomo, ze naprawa ma byc z jego OC (tutaj zielonej karty). A to ile
    czasu PZU bedzie sobie sciagac pieniadze to juz nie moja sprawa. Niech
    PZU zadba o efektywnosc swojego dzialu windykacji. Czemu ja mam cierpiec?

    Pozdrawiam,

    --
    Michal Raczko

  • 2. Data: 2007-10-19 11:52:04
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Michal Raczko porozsypywal nastepujace haczki:
    > A to ile
    > czasu PZU bedzie sobie sciagac pieniadze to juz nie moja sprawa. Niech
    > PZU zadba o efektywnosc swojego dzialu windykacji. Czemu ja mam cierpiec?

    Niestety, nikt Cie nie zmuszal do napraiania z wlsnego AC. Miales do
    wyboru - nieutracenie znizek AC i czekanie z naprawa az Ty dostaniesz
    kase z jego zielonej karty, ew zrobienie samochodu od razu i utrata
    znizek dopoki PZU tej kasy nie sciagnie.
    Cos za cos:(

    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-10-19 15:18:41
    Od: Michal Raczko <U...@p...pl>

    badzio wrote:
> [...]
    > kase z jego zielonej karty, ew zrobienie samochodu od razu i utrata
    > znizek dopoki PZU tej kasy nie sciagnie.

    Jasne, ze nikt mnie nie zmuszal, ale placac kilka tysiecy zlotych co
    roku za pakiet ubezpieczen powinno byc tak, ze w przypadku szkody
    zglaszam sie do swojego ubezpieczyciela i on zalatwia wszystkie
    formalnosci tzn. jesli szkoda jest nie z mojej winy, to naprawia mi
    samochod, a pozniej sciaga sobie kase z TU sprawcy.

    A moje pytanie dotyczylo bardziej kwestii czy faktycznie PZU ma 3 lata
    na oczyszczenie mojej polisy. Czy nie ma jakiegos przepisu, ktory
    nakazuje im szybciej zakonczyc tego typu sprawe.

    Pozdrawiam,

    --
    Michal Raczko

  • 4. Data: 2007-10-19 19:23:52
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Michal Raczko wrote:

    > Jasne, ze nikt mnie nie zmuszal, ale placac kilka tysiecy zlotych co
    > roku za pakiet ubezpieczen powinno byc tak,

    Zapłaciłeś klika tysięcy i nie przeczytałeś OWU?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 5. Data: 2007-10-20 19:55:12
    Od: Michal Raczko <U...@p...pl>

    Piotr Kubiak wrote:
    > Zapłaciłeś klika tysięcy i nie przeczytałeś OWU?

    Oczywiscie, ze przeczytalem, ale w OWU nie ma nic na temat terminu w
    jakim PZU ma obowiazek zakonczyc takie postepowanie. Ale chyba zbaczamy
    z tematu, bo zaczynam sie czuc jakbym rozmawial z PZU. Liczylem bardziej
    na pomoc w szybszym wywalczeniu z PZU oczyszczenia mojej polisy. Moze mi
    ktos udzielic jakis konstruktywnych rad czy jest w ogole taka mozliwosc?

    Pozdrawiam,

    --
    Michal Raczko