eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSklep przyjmuje zamówienie, a nie realizuje. › Re: Sklep przyjmuje zamówienie, a nie realizuje.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Sklep przyjmuje zamówienie, a nie realizuje.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <piktm9$53i$1@node2.news.atman.pl>
    <5b4e4eee$0$599$65785112@news.neostrada.pl>
    <pj404r$44n$1@node2.news.atman.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Mon, 23 Jul 2018 17:28:18 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:38.0) Gecko/20100101 Thunderbird/38.5.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <pj404r$44n$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 25
    Message-ID: <5b55f414$0$679$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.174.8
    X-Trace: 1532359700 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 679 83.27.174.8:9019
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:773738
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 23-07-18 o 09:32, ń pisze:
    > W sytuacji, gdy sklep miał wywieszoną ofertę, przyjął zamówienie
    > (zwrotny mail potwierdzający), wskazał jak zapłacić (na rachunek
    > bankowy przedsiębiorcy) i przyjął wpłatę, a następnie wycofuje się z
    > realizacji zamówienia ("nie mamy towaru po cenie wystawionej jako
    > lepik na frajerów i co nam Pan zrobisz")? Czy powyższe czynności nie
    > były zawarciem umowy (a następnie art. 471 kc?)?

    Było bez żadnej wątpliwości.

    > Dołożyłbym jeszcze
    > próbę oszustwa (poobracamy sobie Pana pieniążkami przez kilka dni -
    > jak to się ma do słynnego oscylatora?) i jakieś antykonsumenckie nr
    > art. Odszkodowania, czy zadośćuczynienia (np. w wysokości różnicy
    > pomiędzy ceną zaoferowaną na www przez przedsiębiorcę-cwaniaczka, a
    > ceną uzyskaną w innym sklepie)?

    Odszkodowanie, to wyrównanie Ci spowodowanej niewywiązaniem się z umowy
    szkody. Jeśli przykładowo kupowałbyś do dalszej odsprzedaży i musiał
    zapłacić karę umowną, to wydaje mi się, że zwrotne dochodzenie na
    sprzedawcy spokojnie by się powiodło. Pewnie spokojnie da się wymyślić
    kilka innych sytuacji.

    Nie wiem o jaką kwotę się kopiemy, ale jeszcze można by pokombinować ze
    zleceniem innemu podmiotowi wykonania umowy i dochodzeniem różnicy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1