eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSklep przyjmuje zamówienie, a nie realizuje. › Re: Sklep przyjmuje zamówienie, a nie realizuje.
  • Data: 2018-07-23 17:28:18
    Temat: Re: Sklep przyjmuje zamówienie, a nie realizuje.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 23-07-18 o 09:32, ń pisze:
    > W sytuacji, gdy sklep miał wywieszoną ofertę, przyjął zamówienie
    > (zwrotny mail potwierdzający), wskazał jak zapłacić (na rachunek
    > bankowy przedsiębiorcy) i przyjął wpłatę, a następnie wycofuje się z
    > realizacji zamówienia ("nie mamy towaru po cenie wystawionej jako
    > lepik na frajerów i co nam Pan zrobisz")? Czy powyższe czynności nie
    > były zawarciem umowy (a następnie art. 471 kc?)?

    Było bez żadnej wątpliwości.

    > Dołożyłbym jeszcze
    > próbę oszustwa (poobracamy sobie Pana pieniążkami przez kilka dni -
    > jak to się ma do słynnego oscylatora?) i jakieś antykonsumenckie nr
    > art. Odszkodowania, czy zadośćuczynienia (np. w wysokości różnicy
    > pomiędzy ceną zaoferowaną na www przez przedsiębiorcę-cwaniaczka, a
    > ceną uzyskaną w innym sklepie)?

    Odszkodowanie, to wyrównanie Ci spowodowanej niewywiązaniem się z umowy
    szkody. Jeśli przykładowo kupowałbyś do dalszej odsprzedaży i musiał
    zapłacić karę umowną, to wydaje mi się, że zwrotne dochodzenie na
    sprzedawcy spokojnie by się powiodło. Pewnie spokojnie da się wymyślić
    kilka innych sytuacji.

    Nie wiem o jaką kwotę się kopiemy, ale jeszcze można by pokombinować ze
    zleceniem innemu podmiotowi wykonania umowy i dochodzeniem różnicy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1