  • 1. Data: 2007-06-15 07:21:20
    Temat: Sklep internetowy - wyslano inny (lepszy) towar
    Od: "PePe_M" <s...@n...pl>

    Witam, moja siostrzenica kupila w sklepie internetowym aparat fotograficzny.
    Zaplacila za niego przelewem i otrzymala paczke. Po otwarciu okazalo sie ze
    w srodku znajduje sie inny model o wyzszej wartosci. Sprawa okazala sie
    bardzo zawila poniewaz wymagala wielu telefonow, wyjasnien dlatego dalej
    pisze w skrocie. Pracownik firmy skontaktowal sie z siostrzenica w celu
    wymiany aparatu na zakupiony model. Siostrzenica odeslala aparat przesylka
    kurierska zlecona przez sklep internetowy. Po kilku dniach otrzymala zwrot
    przesylki z dopiskiem ze paczka nie zostala odebrana przez pracownika firmy.
    Zostalo to potwierdzone podpisem konkretnej osoby z tej firmy. Mam zatem
    pytanie czy w tym wypadku firma moze miec jeszcze jakies roszczenia co do
    tego aparatu? Siostrzenica wyjechala w tej chwili do Anglii i nie ma czasu
    zajmowac sie nadal ta sprawa.

    --
    PePe_M

  • 2. Data: 2007-06-15 07:34:39
    Temat: Re: Sklep internetowy - wyslano inny (lepszy) towar
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > tego aparatu? Siostrzenica wyjechala w tej chwili do Anglii i nie ma czasu
    > zajmowac sie nadal ta sprawa.

    uczciwosc nakazuje zwrocic towar i oczekiwac to za co sie zaplacilo

    Icek

  • 3. Data: 2007-06-15 08:00:53
    Od: "PePe_M" <s...@n...pl>

    Witam

    > uczciwosc nakazuje zwrocic towar i oczekiwac to za co sie zaplacilo

    Chyba nie czytales uwaznie, towar zostal zwrocony, ale w firmie go nie
    odebrano.
    Malo tego, roszczeniowy ton rozmowy Pani z firmy w ktorej zaszla pomylka
    nakazywal by moze cos innego...
    Zwroc uwage ze opisalem cala sytuacje w skrocie. Kurier ktory mial byc w
    piatek przyjechal w poniedzialek jak nikogo nie bylo w domu (i pretensje
    pani z firmy...), malo tego po ustaleniach ze bedzie we wtorek do poludnia,
    przyjechal o 15 i znow nikogo nie bylo. Mial przyjechac we wtorek miedzy
    13 - 16 a przyjechal przed 20:00 - zabral paczke po czym po dwoch dniach
    przywiozl z powrotem twierdzac ze w tej firmie stwierzili ze ta przesylka ma
    byc przekazana klientowi.....

    --
    PePe_M

  • 4. Data: 2007-06-15 08:08:38
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Skoro firma olewa cię umawiając sie na jedną godzine a przyjeżdza w innej a
    nawet innego dnia. Później zaś odsyła ci ten sam towar nie chcą go ja bym
    przestał sie tym przejmować. Wysłali (pewnie ta Pani co wydzwania) a teraz
    będzie musiała różnice dopłacić z własnej kiesy nie odebrali jak chceiliście
    zwrócić i mają jeszcze pretensje, hm olać ich.
    Mimo ze uczciwie było by oddać towar - choć to juz próbowałas zrobić a firma
    go nie chciała

  • 5. Data: 2007-06-15 11:41:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail i...@d...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > uczciwosc nakazuje zwrocic towar i oczekiwac to za co sie zaplacilo

    zgadzam sie.
    Dlatego napisałbym do tegoz sklepu iz w zwiazku z tym ze paczka wróciła do
    nadawcy aparat jest do odbioru pod takim i takim adresem i oczekuje na
    wymiane, oczywiscie po uprzednim pokryciu kosztów nieudanej przesyłki przez
    sklep.

  • 6. Data: 2007-06-15 12:26:58
    Od: "JareC" <b...@m...com>

    > w srodku znajduje sie inny model o wyzszej wartosci. Sprawa okazala sie

    dasz namiary na ten sklep ?? ;d;d

  • 7. Data: 2007-06-15 14:14:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 15 Jun 2007 10:08:38 +0200, mz napisał(a):

> [...]
    > odebrali jak chceiliście zwrócić i mają jeszcze pretensje, hm olać ich.
    > Mimo ze uczciwie było by oddać towar - choć to juz próbowałas zrobić a

    Ja bym powiedział że wymiana oczywiście, proszę przyjść z aparatem na
    wymianę do mnie do domu.

    p. m.

  • 8. Data: 2007-06-15 14:38:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2007 14:14:55 +0000, mvoicem napisał(a):

    > Ja bym powiedział że wymiana oczywiście, proszę przyjść z aparatem na
    > wymianę do mnie do domu.

    Proponuje w tej całej historii problem postawić nieco inaczej:
    1. Nabywca nie otrzymał towaru który zamówił.
    2. Nabywca otrzymał towar, którego nie zamówił.

    I teraz pytania:
    1. Czy bez zgody sprzedawcy może korzystać z towaru otrzymanego?
    2. Czy nabywca musi/powinien reklamować nieotrzymanie zamówionego towaru?

    W wyppadku braku reakcj sprzedawcy na żądania wymiany (na jego koszt)
    obowiałbym się sytuacji typu: sądowne żądanie zwrotu/zapłaty za towar
    niezamówiony tuż pred okresem przedawnienia.

  • 9. Data: 2007-06-15 20:44:50
    Od: demicorn <v...@g...pl>

    Masz dowód zakupu tego lepszego aparatu? Jeśli tak to za niego zapłaciłeś i
    tyle, czego oni jeszcze chcą? Jakby co przed sądem pokazujesz paragon i
    koniec.

  • 10. Data: 2007-06-15 20:54:10
    Od: "Rock" <r...@w...pl>

    > dasz namiary na ten sklep ?? ;d;d

    hmm a moze było sie nie przyznawac ze wysłali ci jakis inny sprzęt, a bym
    powiedział ze dostałem to co zamawialem i dziekuje za udana tranzakcje :-)