  • 11. Data: 2006-12-01 21:57:50
    Temat: Re: Sklep internetowy - obowiazek pocztowy
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    AsiaS napisał(a):

    > W praktyce na allegro całkiem sprawnie przy zagubionych przesyłkach
    działa
    > system polegający na tym, że odbiorca zamiast zwrotu pieniedzy woli
    > pobawić się z pocztą i uzyskać odszkodowanie będące kilkukrotnością
    > wartości rzeczywistej przesyłki, a nadawca pechowej przesyłki ma swiety
    > spokoj i nie musi zwracac pieniedzy lub szukac zastepczego towaru.

    Zanim mi coś jeszcze napiszesz to przeczytaj to http://tiny.pl/r3wf

    chairon

  • 12. Data: 2006-12-01 22:00:30
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    AsiaS napisał(a):
> [...]
    > wartości rzeczywistej przesyłki, a nadawca pechowej przesyłki ma swiety
    > spokoj i nie musi zwracac pieniedzy lub szukac zastepczego towaru.

    ???
    Zakladajac ze paczka byla ubezpieczona, w przeciwnym razie te wysokie
    odszkodowanie to okolo 100zł... Chyba ze zakladasz ze na allegro kupuje
    sie tylko waciki :)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 13. Data: 2006-12-01 22:18:53
    Od: "AsiaS" <a...@d...pro.onet.pl>

    Użytkownik "chairon" <
    > Zanim mi coś jeszcze napiszesz to przeczytaj to http://tiny.pl/r3wf

    Czytalam - i potwierdzam. Ani poczta ani prawo nie daja powodow zeby
    twierdzic, ze "_tylko_nadawca moze". Bo zarowno dla poczty jak i dla prawa
    jest to obojetne. Problemem w Twojej sytuacji jest nieuczciwy kontrahent,
    ale rozwiazaniem tej sytuacji z pewnoscia nie jest stawianie falszywych
    tez. Na pocieszenie dodam, ze od ponad roku probuje wyegzekwowac pieniadze
    od pewnej panienki - dzialajacej w ten sam sposob co Twoj allegrowicz.
    Jednoczesnie wiem, jak bardzo prosta jest do zalatwienia sprawa przez
    adresata przesylki wtedy, kiedy jego kontrahent nie jest zlodziejem.
    AsiaS
    *Prawdziwa mądrość nie opuszcza głowy*

  • 14. Data: 2006-12-01 22:20:01
    Od: "AsiaS" <a...@d...pro.onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski"
    > ???
    > Zakladajac ze paczka byla ubezpieczona, w przeciwnym razie te wysokie
    > odszkodowanie to okolo 100zł... Chyba ze zakladasz ze na allegro kupuje
    > sie tylko waciki :)

    No tak, masz racje - na allegro do 100 zl to mozna tylko waciki kupic ;-P
    Pozdrawiam
    Asia, wacikozerca (???)

  • 15. Data: 2006-12-02 04:53:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemyslaw Osmanski napisał(a):

    > Zakladajac ze paczka byla ubezpieczona, w przeciwnym razie te wysokie
    > odszkodowanie to okolo 100zł... Chyba ze zakladasz ze na allegro kupuje
    > sie tylko waciki :)

    No cóż. Jeżeli ktoś decyduje się aby wysłać pocztą, w przesyłce nie
    wartościowej przedmiot o wartości wyższej niż maksymalna kwota
    odszkodowania jaką może wypłacić Poczta Polska to... To oczywiście mu
    wolno lecz moim zdaniem świadczy to o braku rozwagi.

    j.

  • 16. Data: 2006-12-02 04:55:32
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kam napisał(a):

    > Tyle że w przypadku sklepu internetowego miejscem spełnienia świadczenia
    > nie jest raczej siedziba sklepu.

    Potrafisz powyższe w sposób jednoznaczny i bezdyskusyjny udowdnić? ;)

    j.

  • 17. Data: 2006-12-02 07:44:50
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    AsiaS napisał(a):

    > Jednoczesnie wiem, jak bardzo prosta jest do zalatwienia sprawa przez
    > adresata przesylki wtedy, kiedy jego kontrahent nie jest zlodziejem.

    Gość ma tylko po jednym negu i neutralu, a do tego SS. Ciągle dostaje nowe
    pozytywy. A ja do dziś nie znam nawet numeru przesyłki, który i tak by mi
    nic nie dał, więc wejście w posiadanie oryginału (o ile takowy istnieje)
    graniczy z cudem. Rozumiesz co mam na myśli? Uczciwy Sprzedawca weźmie
    sprawę w swoje ręce i doprowadzi do końca, a jak się ma do czynienia z
    nieuczciwym to i tak nie zdobędziesz oryginału dowodu nadania, choćby
    takowy był. Po drugie wysyłanie adresatowi dowodu nadania generuje
    dodatkowe koszty i ryzyko, że ten też zaginie ;)

    chairon

  • 18. Data: 2006-12-02 08:14:04
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    januszek napisał(a):
    > Potrafisz powyższe w sposób jednoznaczny i bezdyskusyjny udowdnić? ;)

    A nie uważasz że wynika to z samej istoty sprzedaży wysyłkowej?

    KG

  • 19. Data: 2006-12-02 08:14:18
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    chairon napisał(a):
    > Po drugie wysyłanie adresatowi dowodu nadania generuje
    > dodatkowe koszty i ryzyko, że ten też zaginie ;)

    To akurat nie problem - wtedy reklamuje się zaginięcie przesyłki z
    dowodem nadania. ;)

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2006-12-02 08:51:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kam napisał(a):

    > A nie uważasz że wynika to z samej istoty sprzedaży wysyłkowej?

    Gdybym tak uważał to nie postawiłbyś tego pytania :) Ot np: Ministerstwo
    Finansów definiuje, że 'miejsce świadczenia to nic innego jak miejsce
    opodatkowania danej czynności' opierając się na Art. 22 Ustawy o VAT:

    "1. Miejscem dostawy towarów jest w przypadku:
    1) towarów wysyłanych lub transportowanych przez dokonującego ich
    dostawy, ich nabywcę lub przez osobę trzecią - miejsce, w którym towary
    znajdują się w momencie rozpoczęcia wysyłki lub transportu do nabywcy;"

    j.