  • 1. Data: 2004-11-06 22:15:31
    Temat: Sklep internetowy - blad w cenie, co dalej?
    Od: "Kubaz" <k...@t...wywal-to.pl>

    Co sie stanie jesli w cenie produktu na stronie sklpu internetowego
    (komputery) ktos omylkowo dal zla cene a ja (bedac swiadomy o tym ze jest to
    pomylka badz nie) to kupie? Firma z pewnoscia bedzie robic problemy ale co
    ja jej moge wtedy powiedziec? Beda zmuszeniu sprzedac mi towar a ta sytuacja
    bedzie dla nich nauczka?

    --
    kubaz

  • 2. Data: 2004-11-07 08:15:32
    Temat: Re: Sklep internetowy - blad w cenie, co dalej?
    Od: #Dan# <d...@p...pl>

    Dnia 2004-11-06 23:15, Użytkownik Kubaz napisał:
> [...]
    > ja jej moge wtedy powiedziec? Beda zmuszeniu sprzedac mi towar a ta sytuacja

    Pewnie gdzies na stronie (regulaminie) bedzie takie oto info:

    1 Informacje na stronach nie sa oferta w rozumieniu Kodeksu
    Cywilnego.
    2 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany ceny o czym
    powiadomi Kupujacego.

  • 3. Data: 2004-11-07 10:51:11
    Od: VB <n...@p...ed>

    Dnia 7-11-2004 o godzinie 9:15, #Dan# napisal(a):

> [...]
    > Cywilnego.
    > 2 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany ceny o czym

    Spotkalem sie jeszcze z zapisem, ze wiazaca cena zostanie podana
    dopiero w mailu potwierdzajacym zamowienie.

    --
    pozdrawiam
    Pawel

  • 4. Data: 2004-11-07 13:21:43
    Od: "Kubaz" <k...@t...wywal-to.pl>

> [...]
    > Cywilnego.
    > 2 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany ceny o czym

    sek w tym, ze nigdzie w sklepie nie znalazlem o tym informacji a przeciez
    powinna byc latwo dostepna (np. potwierdzenie regulaminu przy zakladaniu
    konta)... wiec co, kupie np. komputer za 100 zl i musza sprzedac?:) (tu nie
    chodzi o komputer za 100 zl, to tylko przyklad)

    --
    kubaz

  • 5. Data: 2004-11-07 13:26:23
    Od: "Kubaz" <k...@t...wywal-to.pl>

    Użytkownik "Kubaz" <k...@t...wywal-to.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    nie
    > chodzi o komputer za 100 zl, to tylko przyklad)

    wlasnie znalazlem tekst: "Przedstawiona oferta w sklepie nie stanowi oferty
    w rozumieniu Kodeksu Handlowego, jest jedynie zaproszeniem do rozpoczęcia
    rokowań (zgodnie z art. 71 k.c.). Zastrzegamy sobie prawo do
    niezrealizowania zamówień z ważnych powodów ekonomicznych."

    ale... jest on umieszczony malymi literami na dole strony nazwanej "glowne
    cechy sklepu" wiec ani to regulamin ani nic... wiec kupujac produkt o tym
    nie wiem - czy taki zapis jest w tej sytuacji wazny?

    --
    kubaz

  • 6. Data: 2004-11-07 13:38:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kubaz napisał(a):

> [...]
    > rokowań (zgodnie z art. 71 k.c.). Zastrzegamy sobie prawo do
    > niezrealizowania zamówień z ważnych powodów ekonomicznych."

    Ale to mialoby zastosowanie gdyby wystawili tylko cennik. Natomiast Ty
    mowisz juz o zawarciu umowy sprzedazy za posrednictwem kanalu internetowego.

    j.

  • 7. Data: 2004-11-07 14:46:16
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Ale to mialoby zastosowanie gdyby wystawili tylko cennik. Natomiast Ty
    > mowisz juz o zawarciu umowy sprzedazy za posrednictwem kanalu internetowego.

    Sam spotkalem sie kilka razy z tym ze ktos nieporadnie prowadzil
    sklep internetowy i byla mozliwosc zanabycia np. zestawu
    perkusyjnego lub profesjonalnego sprzetu audio za 9,99 pln.

    Czy w takim razie, korzystajac z oferty takiego sklepu, prowadzonego
    przez niechlujow, mozna cokolwiek wywalczyc?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 8. Data: 2004-11-07 15:53:31
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    rezist.com wrote:
> [...]
    >
    > Czy w takim razie, korzystajac z oferty takiego sklepu, prowadzonego
    > przez niechlujow, mozna cokolwiek wywalczyc?

    Pytanie kto tu składa ofertę...

    KG

  • 9. Data: 2004-11-07 22:55:43
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Pytanie kto tu składa ofertę...

    Firma XYZ dystrybutor instrumentow muzycznych ma sklep.
    W wyniku zaniedbania pewnego dnia odkrylismy ze w jej ofercie
    na stronie internetowej znajduje sie zestaw perkusyjny za kwote
    9,99 pln. Podejrzewam ze nie mieli w ogole wprowadzonej na niego ceny,
    a ta wziela sie z "automatu".

    Co dalej? Sklep internetowy przez nich prowadzony, umozliwia
    dodanie produktu do koszyka oraz zaplacenie karta kredytowa,
    transkacja - autoryzowana przez PolCard.

    Czy nie jest wiec to zawarcie umowy kupna-sprzedazy? Czy w dalszym
    ciagu jest to tylko przedstawienie oferty? :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 10. Data: 2004-11-07 23:28:57
    Od: "Kubaz" <k...@t...wywal-to.pl>

    > Pytanie kto tu składa ofertę...

    chodzi o strone www.komputronik.pl - przy kupowaniu napisali, ze jest to
    umowa i strasza, ze sprawa z niewywiazaniem sie z niej moze nawet trafic do
    sadu...
    napisali mi dzis, ze zakupy zostaly anulowane jak to napisali 'z oczywistych
    wzgledow'!
    Wiec teraz co - oni sie nie wywiazuja z umowy, co ja moge teraz zrobic?
    Naruszenie praw konsumenta czy co?
    Mam zamiar jutro do nich zadzwonic (na meile przychodza mi zwroty, nie moge
    sie skontaktowac... dziwne...) tylko co im powiedziec? Moglibyscie mi
    powiedziec, jakie artykoly prawne moga mi pomoc? Ja sie w tym nie lapie i
    jesli mialbym cos znalezdz to kilka dni bym mial z glowy...:)

    --
    kubaz