  • 31. Data: 2003-02-17 12:08:43
    Temat: Re: Sex strony - oszustwa TPSA smierc frajerom
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

    > Standardowo usuwam takie swinstwa z kompow znajomych. Te programy
    > automatycznie wskakuja Ci na pulpit albo w okolicach zegara.

    Zgadza sie

    > Jesli sa napisy informujace o oplatach...przeciez ludzie nie maja pojecia
    ze
    > cos moze im automatycznie namieszac w ustawieniach polaczenia dial-up.
    > Jest to moim zdaniem totalne nieporuzmienie, oszustwo i absolutnie nie
    wolno
    > placic za to rachunkow telefonicznych, zwlaszcza ze przed komputerem moze
    > siedziec dziecko.

    Moze - ale to Ty tego dziecka nie upilnowałeś - a tym bardziej nie
    zabezpieczyłeś komputera przed tego typu działaniem (zmiana ustawien
    polaczenia Dial-Up).
    Tak jak już odpowiedziałem Elite.pl - dlaczego wobec tego nie podasz do sadu
    Microsoftu? Jeśli to ich program umożliwia (poprzez luki w zabezpieczeniach)
    podmiane jednego numeru dial-up na inny. Ewentualnie zainstaluj sobie
    darmowego Linuxa - problem z glowy.

> [...]
    > uzytkownika o skutkach takiego polaczenia. Wykorzystuje sie nawyk
    szybkiego
    > klikania. Trzeba byc wariatem zeby akceptowac polaczenia netowe za powyzej
    > 3-4 zl na minute. Najlepiej blokowac numery 0700 co powinno byc w opcji
    > standardowej. TPSA tylko na wyrazne zycznie abonenta powinna wlaczac tego
    > typu uslugi. No ale coz, jak to ktos zauwazyl, TPSA zarabia na tym wiec
    > traci "zrozumienie" dla tego typu nergatywnej dzialanosci, choc wszyscy
    > sobie zdaja swietnie sprawe z calej otoczki towarzyszacej takiemu

    Zgadza się.

    > No ale jeszcze z 2-3 lata a ta firemka zacznie sie zwijac troche szybciej.
    > Prawnicy na grupie powinni sie zebrac i wystosowac jakies pismo do Zarzadu
    > TPSA, dla dobra ogolu..Powinien byc zachowany 3 stopniowy, wyrazny tryb
    > wchodzenia w takie uslugi, z duza plansza o oplatach. Info o deinstalacji
    > programu, nie mowiac juz o hasle do uruchamiania takiego programu (ciekawe
    > jak bardzo spadlyby obroty takich firm)

    Tylko jaki związek z napisaniem tego programu ma TP.SA? Wystosuj takie pismo
    do tworcow tego "programu"

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 32. Data: 2003-02-17 12:38:25
    Temat: Re: Sex strony - oszustwa
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Albercik wrote:
    > Myslisz ze wszystko jest za darmo? W takich wypadkach wszyscy by wchodzili
    > na takie strony a potem skladali reklamacje. Raczej kiepskie rozwiazanie
    > problemu.

    Niby dlaczego miałoby tak być? Uważasz, że wszyscy ludzie to oszuści?
    Albo nawet ich większość?
    Ja tak nie uważam i uważam, że gdyby zrobić tak jak pisałem problem
    praktycznie by nie istniał bo nawet dzieciaki wiedziałyby co robią.

    > A to niby dlaczego? Kupujesz sobie numer 0-700 i podlaczasz z drugiej strony
    > co chcesz. Wiec dlaczego masz nie zrobic sobie z tego wyjscia na caly
    > internet?

    Dlatego, że w tej chwili przy przełączeniu na 0-700 ludzie nie zdają sobie
    z tego sprawy bo mogą korzystać z WSZYSTKICH zasobów Internetu, a nie tylko
    wybranych serwisów. To jest jedna z przyczyn takiej skali oszustw.
    A jak ktoś wchodzi na numer za kilka złotych to chyba nie po to by sobie
    ściągać pocztę czy przeglądać eterię?

    > A niby dlaczego ma sie im chciec? To jest raczej Twoj problem.

    Jeśli tak podchodzisz do sprawy to chyba wszystko na temat.
    Tylko po co Ci Państwo, policja, sądy itp.
    Przecież bandyci, napastnicze państwa, oszuści, złodzieje to TWÓJ problem...

    > Tutaj to juz pojechales na maksa - mam nadzieje ze sie przbudziles.

    Nie. Gdyby to było w USA to taka firma musiałaby zapłacić niewyobrażalne
    odszkodowania. W praktyce cały jej majątek przeszedłby w ręce pokrzywdzonych.
    Niestety tu jest Polska i złodziejstwo nie jest tępione :((

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 33. Data: 2003-02-17 13:15:10
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

> [...]
    > Ja tak nie uważam i uważam, że gdyby zrobić tak jak pisałem problem
    > praktycznie by nie istniał bo nawet dzieciaki wiedziałyby co robią.

    Masz ochote poogladac strony erotyczne a nie wiesz jak uzywac komputera to
    wypozycz kasete wideo. Taniej i bezpieczniej.

> [...]
    > wybranych serwisów. To jest jedna z przyczyn takiej skali oszustw.
    > A jak ktoś wchodzi na numer za kilka złotych to chyba nie po to by sobie

    Nie sądzisz że to nie jest wina telekomunikacji? To samo jakby Ci zabronili
    postawić faks, lub ograniczyli faksy tylko do 2 linijek.

    > Jeśli tak podchodzisz do sprawy to chyba wszystko na temat.
    > Tylko po co Ci Państwo, policja, sądy itp.
    > Przecież bandyci, napastnicze państwa, oszuści, złodzieje to TWÓJ
    problem...

    Mowa byla w kontekście TP.SA - to nie jest ich problem. Oni nie robią nic
    nielegalnego.
    Skargę składaj do producenta "programiku" oraz do osoby która wykupiła w
    TP.SA numer. A najlepiej na producenta i firme - wlasciciela numeru 0700 do
    prokuratury.

> [...]
    pokrzywdzonych.
    > Niestety tu jest Polska i złodziejstwo nie jest tępione :((

    Jaka firma? Telekomunikacyjna??? Możesz przytoczyć jakiś przykład? Cos mi
    sie wydaje ze nadal bujasz w oblokach.

    Widzę, że wyciąłeś fragment o innych systemach, ktore nie umozliwaja zmiany
    numeru Dial-Up (np. Linux). Wiec jednak Microsoft tez mozesz podac do sądu
    za to ze wypuszczają badziewne systemy operacyjne, a jakiś koleś z nożem
    zmusił Cię do ich używania.

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 34. Data: 2003-02-17 19:18:01
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Mon, 17 Feb 2003 08:05:13 +0100, Albercik
    <b2q1ld$itu$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał/a:

    > Tutaj to juz pojechales na maksa - mam nadzieje ze sie przbudziles.

    Pozwolę sobie dołączyć tutaj list/post TPSA, przesłany mi przez WP
    Szanowni Państwo

    Z uwagi na notowane w ostatnim czasie przypadki problemów związanych z
    naliczaniem opłat za połączenia z numerami 0-700, chcielibyśmy prosić o
    zachowanie szczególnej ostrożności podczas korzystania z serwisów
    Internetowych z treściami przeznaczonymi dla osób dorosłych.

    Duża część stron poświęconych tematyce erotycznej zawiera na swoich
    stronach programy - tzw. "dialery" - które mogą, przez nieostrożność,
    zostać zainstalowane na Państwa komputerze. "Dialery" mają, z założenia,
    umożliwiać właścicielom takich serwisów pobieranie opłaty za oglądanie
    niektórych treści, które są dostępne tylko przy połączeniu poprzez właściwy
    numer typu 0-700. Niestety, wiele spośród "dialerów" instaluje się w taki
    sposób, że połączenie z numerem 0700 staje się połączeniem domyślnym, co
    powoduje drastyczny wzrost kosztów za dostęp do sieci Internet.

    Podjęliśmy działania mające na celu zwrócenie uwagi operatorom serwisów
    internetowych, którzy wykorzystują taką formę odpłatności za swoje serwisy,
    na konieczność skuteczniejszego komunikowania o pełnej funkcjonalności
    "dialerów", które zamieszczają na swoich stronach. Rozpoczęliśmy także
    działania prawne, które pozwalałyby nam na eliminowanie takich
    niebezpieczeństw w interesie naszych Klientów.

    Jednocześnie chcielibyśmy podkreślić, że zmiana numeru dostępowego jest
    bezpośrednią konsekwencją działań użytkownika w sieci Internet, za co
    Telekomunikacja Polska nie ponosi odpowiedzialności.

    Z poważaniem;

    Yann Gontard
    Dyrektor Pionu Multimediów
    Telekomunikacji Polskiej

    --
    Pozdrawiam;
    Kaja

  • 35. Data: 2003-02-17 20:23:58
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Albercik wrote:
    > Masz ochote poogladac strony erotyczne a nie wiesz jak uzywac komputera to
    > wypozycz kasete wideo. Taniej i bezpieczniej.

    To kaseta wideo umożliwia ogladanie stron erotycznych?
    Pytanie oczywiście retoryczne.

    > Nie sądzisz że to nie jest wina telekomunikacji?

    Właśnie sądzę, że JEST to wina telekomunikacji. Nie tylko nie zabezpiecza
    swoich klientów, lecz wręcz stworzyła idealny system do wyłudzania od nich
    pieniędzy.

    > To samo jakby Ci zabronili postawić faks, lub ograniczyli faksy tylko
    > do 2 linijek.

    Nie. Nie jest to samo.

    > Mowa byla w kontekście TP.SA - to nie jest ich problem.
    > Oni nie robią nic nielegalnego.

    Nie. To ich problem. Oni firmują tą usługę, oni na niej zarabiają i do nich
    należy 100% zabezpieczenie klientów przed oszustami.
    Nie widzę nawet dyskusji w tym temacie bo jest to dla mnie rzecz oczywista.

    > Skargę składaj do producenta "programiku" oraz do osoby która wykupiła w
    > TP.SA numer. A najlepiej na producenta i firme - wlasciciela numeru 0700 do
    > prokuratury.

    TP SA ukrywa nawet przed reklamującymi do kogo poszły pieniądze.
    Ciekawe, prawda ? ;(

    > Jaka firma? Telekomunikacyjna??? Możesz przytoczyć jakiś przykład?
    > Cos mi sie wydaje ze nadal bujasz w oblokach.

    Tak. Firma telekomunikacyjna. Straciłaby wszystko co zarobiła na
    tym procederze i jeszcze musiałaby płacić horrendalne odszkodowania
    za nerwy i straty moralne klientów.
    Jaka firma? Poczytaj o ugodzie rządu federalnego USA z firmą, która
    utrudniła klientom rezygnację ze swoich usług, także erotycznych przez
    sieć. Kosztowało ją to ponad 900 mln dolców.

> [...]
    > za to ze wypuszczają badziewne systemy operacyjne, a jakiś koleś z nożem

    System nie ma żadnego znaczenia w tej kwestii.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 36. Data: 2003-02-17 21:02:23
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Max napisał:
    > Podczas oglądania stron xxx zdążają się przełączenia na numer 0700. Czy to
    > jest zgodne z prawem ? Gdzie można poczytać o takich praktykach i o obronie
    > prawnej w sprawach wytoczonych przez TP SA ?

    Witam,

    Jako osoba, która zna temat niejako "od podszewki" może wyjaśnię kilka
    rzeczy: (cytat z innej grupy dyskusyjnej, kiedyś już o tym pisałem)

    1) Program typu "dialer" nigdy nie instaluje się sam, zawsze wymaga do
    tego zgody użytkownika. Jeszcze raz powtarzam - nie ma możliwości
    zainstalowania i uruchomienia tego programu nieświadomie, poprzez jakieś
    dziury w zabezpieczeniach itp. Zajmuje sie tematem od ponad dwóch lat i
    nigdy nie wydarzył sie taki przypadek. Nawet programy w wersjach ActiveX
    wymagają kliknięcia "TAK". Użytkownik - bardziej lub mniej świadomie -
    SAM instaluje i uruchamia program na komputerze.

    2) Nie ma programów, które "same dzwonią" na 0700. Zawsze wymagana jest
    do tego zgoda użytkownika, który musi kliknąć na przycisk "Połącz" i tym
    samym połączyć sie. Często po kliknięciu na "Połącz" użytkownik jeszcze
    raz musi potwierdzić, że zapoznał sie z regulaminem świadczenia takiej
    usługi.

    3) Regulamin _zawsze_ znajduje się w dialerze. Wystarczy go przewinąć
    suwakiem, bądź kliknąć na okienko z tekstem i przewinąć kursorami do
    dołu. W regulaminie jest _zawsze_ zawarta dokładna cena za minute
    połączenia, numer na który dialer dzwoni i operator tego numeru.

    4) Dialery instalują się w systemie przy pierwszym uruchomieniu i potem
    uruchamiają się przy starcie systemu lądując w system-tray'u, podobnie
    jak np WinAmp Agent czy inna Kazaa. Nie ma dialerów "nieusuwalnych" -
    wystarczy tylko troszke pomyśleć - procedura odinstalowania dialera
    znajduje się w regulaminie (którego jednak większośc nie czyta a dopiero
    potem ma pretensje). Najczęściej jest to kombinacja CTRL+SHIFT+krzyżyk w
    rogu okna, odpowiedni wpis w "Dodaj/Usuń programy" lub tez opcja
    "Odinstaluj" dostępna pod prawym klawiszem myszy w trayu.

    5) Dialery _nigdy_ nie zmieniają numeru dostępowego na numer 0700. Nigdy
    nie zdarzył sie taki przypadek i nikt tak nie robi! Bardzo często jednak
    zdarza sie, że dialer tworzy sobie nowe połączenie Dial-Up, które jednak
    nie staje sie domyślnym połączeniem i zawsze można je bez trudu
    skasowac. Oszustwa o "nabijaniu" minut na 0700 i podłączaniu się do
    linii innych abonentów - _NIE DOTYCZĄ POLSKICH DIALERÓW_!

    6) Jeśli ktoś nie wie, że płaci za połączenie przez dialer, to powinien
    zawdzięczać to tylko i wyłącznie swojej nieuwadze. Świadomie przecież
    klika "tak" instalując dialer, potem klika "połącz" - równiez świadomie,
    a przed kliknięciem "połącz" powinien przeczytać regulamin - jeśli nie
    przeczytał, to nie powinien mieć do nikogo pretensji.

    7) Organy ściagania nic nie mogą zrobić, bo wszystko jest w 100%
    legalne. Nigdzie nie ma tu oszustwa, o wszystkim użytkownik może sie
    dowiedzieć z regulaminu, który stanowi niejako rodzaj umowy między
    użytkownikiem a właścicielem numeru 0700. Nieznajomość prawa szkodzi - w
    tym przypadku również. Jeśli ktoś klika "TAK", potem klika "POŁĄCZ" a
    potem dopiero ma pretensje, to nic tu sie nie da poradzic.

    Na koniec: jeśli bierzesz kredyt z banku, to potem pozywasz do sądu
    bank, bo nie przeczytałeś umowy? Polecam sie zastanowić nad tym co
    napisałem powyżej. Jesli ktoś ma ochote na _merytoryczną_ i rzeczową
    dyskusję, popartą rozsądnymi argumentami, to zapraszam.

    Arnolda Buzdygana prosze o niezabieranie głosu, jako, że żyje on w swoim
    własnym urojonym świecie i interpretuje wszystko wg swoich upodobań :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 37. Data: 2003-02-17 22:23:55
    Temat: Problem tkwi gdzie indziej
    Od: "xxx xxx" <l...@N...gazeta.pl>

    Problem nie jest w dialerach. One spełniaja wszystkie wymagania prawne,
    również 286 kodeksu karnego o którym mówi bodajże Arek. W dzisiejszej
    rzeczywistosci gospodarczej co chwilę napotykamy na podobne pułapki np:
    minuta rozmowy w Erze za 1 grosz (małym druczkiem w regulaminie promocji jest
    napsiana, że tylko po 23:00 i do tego w niedziele itp, oczywiscie jesli
    wyraźnie nie spytamy nikt podczas sprzedaży nas o tym nie poinformuje - bo
    nie ma takiej konieczności). Przykłady moznaby mnozyć.

    Problem polego na tym, ze uzytkownicy polskiego internetu przyzwyczaili się,
    ze dostają wszystko za darmo. Mają nielegalne oprogramowania, gry, ściągają
    nielegalnie mp3 z kazy, szukają darmowej erotyki. Tak się już przyzwyczaili,
    że wszystko maja kradzione, ze nie czytają regulaminów dołaczanych do kazdego
    programu (również dialera). Przyzwyczaili się, że w nielegalnym Windowsie nie
    czytają tego regulaminu, bo po co i tak nikt nic im nie zrobi. Uruchamiajac
    jakikolwiek program powinniśmy zatem przeczytać uważnie regulamin. W
    przeciwnym wypadku stajemy sie odpowiedzialni za zawarte w nim reguły i je
    akceptujemy. Nieznajomość regulaminu w tym wypadku nie zwalnia z
    odpowiedzialnosci za uzytkowanie tegoz programu.
    Nie spotkałem jeszcze dialera bez regulaminu, więc całkowita odpowiedzialnosć
    spada na uzytkownika.
    Tak swoja drogą to zastanawia mnie poziom inteligencji niektórych
    uzytkowników internetu. O ile mogę zrozumieć, ze część z nich mysli, ze
    zdjęcia i filmy są nielegalne (tak jak mp3 do których sie przyzwyczaili) o
    tyle trudno mi zrozumieć co mysli sobie taki jegomość widzący chat na zywo z
    dziewczynami rozbierajacymi sie na jego żądanie. Czy on na prawdę mysli, ze
    dziewczyny siedzą przed kamerami za darmo tylko po to by zaspokoich jego chęć
    zrobienia sobie dobrze przed monitorem?

    Z pewnością NIE!!! Zdjecia i filmy rówież posiadaja licencje i są bardzo
    drogie.

    Czy zatem gdy nagle okaże się, ze na kazie zainstalowano dialery i przyjdą
    rachunki, ów internauta również złoży doniesienie do prokuratury o
    wyłudzenie? Przecież on chciał sobie tylko legalnie ukraść nielegalne mp3 a
    tu go ktoś tak oskubał...

    To się nazywa moralność Kalego

  • 38. Data: 2003-02-17 22:41:07
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    scream wrote:
    > 1) Program typu "dialer" nigdy nie instaluje się sam, zawsze wymaga do
    > tego zgody użytkownika.

    I pewnie przez przypadek zamiast słowa: "instaluj" jest "wchodzę",
    a program wygląda identycznie jak okienko Internet Explorera?

    Bajać to my, ale nie nam.

    > Użytkownik - bardziej lub mniej świadomie - SAM instaluje i uruchamia
    > program na komputerze.

    I właśnie to "mniej świadomie" wyczerpuje w pełni art. 286.

> [...]
    > samym połączyć sie. Często po kliknięciu na "Połącz" użytkownik jeszcze
    > raz musi potwierdzić, że zapoznał sie z regulaminem świadczenia takiej

    Nieprawda. Mam dialery, które "same dzwonią" na 0-700, wcześniej rozłączając
    połączenie po naciśnięciu przycisku: wchodzę lub jemu podobnego.

    Bajać to my, ale nie nam.

> [...]
    > dołu. W regulaminie jest _zawsze_ zawarta dokładna cena za minute
    > połączenia, numer na który dialer dzwoni i operator tego numeru.

    To przeglądnij sobie dobrze dialery, a na pewno znajdziesz takie
    gdzie trzeba niezłej ekwilibrystyki i pomyślunku by... przewinąć suwakiem.

    Bajać to my, ale nie nam.

> [...]
    > rogu okna, odpowiedni wpis w "Dodaj/Usuń programy" lub tez opcja
    > "Odinstaluj" dostępna pod prawym klawiszem myszy w trayu.

    Jasne! Genialne! To takie proste - dyć wszystkie programy się tak
    odinstalowują i zamykają! Nie Alt+F4, nie zwykłym kliknięciem na krzyżyk,
    tylko w prostacki sposób CTRL+SHIFT+krzyżyk

    Bajać to my, ale nie nam.

> [...]
    > skasowac. Oszustwa o "nabijaniu" minut na 0700 i podłączaniu się do
    > linii innych abonentów - _NIE DOTYCZĄ POLSKICH DIALERÓW_!

    Buacha cha cha cha!!!!!!

    > 6) Jeśli ktoś nie wie, że płaci za połączenie przez dialer, to powinien
    > zawdzięczać to tylko i wyłącznie swojej nieuwadze. Świadomie przecież

    Doprawdy? Polecam zapoznanie się z art. 286.

    > 7) Organy ściagania nic nie mogą zrobić, bo wszystko jest w 100% legalne.

    A to się dopiero okaże, jak się wreszcie zrobi koło tego duża zadyma.

    > Jesli ktoś ma ochote na _merytoryczną_ i rzeczową dyskusję,
    > popartą rozsądnymi argumentami, to zapraszam.

    Musiałbyś najpierw podać merytoryczne i rzeczowe argumenty, a nie swoje
    mniemanie o uczciwości: "sam sobie winien".

    > Arnolda B. prosze o niezabieranie głosu, jako, że żyje on w swoim
    > własnym urojonym świecie i interpretuje wszystko wg swoich upodobań :))

    A może Ty nie żyjący w urojonym świecie odsłonisz przyłbicę, zamiast
    być anonimem?

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 39. Data: 2003-02-17 22:44:42
    Od: " Cyngiel" <c...@N...gazeta.pl>

    hm ..ale jajo wiekszosc postow tutaj jakie zostaly tu napisane to bzdura..
    i to totalna..
    a czemu?

    Gwoli scislosci.

    Pokazcie mi polski dialer ktory zainstalowal sie bez zdody uzytkownika
    a osoba ta dostanie odemnie nagrode.
    NIE MA dialerow ktore sie same instaluja bez zgody uzytkownia .
    z reguly to odbywa sie w ten sposob. .. wchodzisz na strone porno .
    tam pisze. .. sex suki pokarza ci to i tamto..
    klikasz..... pokazuje ci sie co zrobic .. uruchomic.. nagrac na dysk ..
    czy olac..
    jezeli sie ktos polaczyl ..to z reguly po pobraniu musial to cos uruchomic..
    jak po uruchomieniu wyglada dialer..???
    ano sa jakies .. opisy ..ze to i tamto .. jest jakies polacz... i jest cos
    gdzie pisze.. warunki i zasady uzytkowania .. tzw licencja..
    ale.. ze ktos kto sciagnal dialer.. jest tak napalony .. ze jedyne co chce..
    to chce zobaczyc gola cipe na ekranie i lizac ekran..to ma gdzies co pisze w
    regulaminie.. a tam pisze.. ze gosciu placicz tyle i tyle . i ze numer jest
    taki to a taki .. i to ze musisz byc pelnoletni/a/ aby sie polaczyc..
    No ale co ? Taki napalony gosc . ma to w dupie co tam pisze...
    Klika polacz.. bo szybciej po kij czytac . .. czeka czeka .. ooooo...
    polaczylo sie.. otwiera sie.. i jest ..rany jest cipka lub wiecej .. to
    zalezy co kto lubi..
    Ogladajac 5 20 100 fotke ... mija mu czas dozwolonego polaczenia na 0700 ..
    jakim teraz jest 30 minut .. kiedys 15.. .i opppsss. rozlaczylo cos..
    Gosciu .. sie wscieka.. o qwa.. co jest ???? Walony internet . rozlaczylo
    sie..
    Szuka goraczkowo programu .... i klika znow Polacz.. ale znow oczywiscie nie
    czyta regulaminu bo po co? on chce przeciez golych cipek..a nie czytac co
    tam pisze.. znow typo oglada fotki . i robi cos z reguly prawa reka .(
    wiadomo co - jak ktos nie wie to niech idzie do lekarza bo cos z nim nie
    tak)
    Jak wykazuja badania .. onanizuje sie okolo 90 % facetow.. i ok 60% kobiet
    ale max 15 %z nich sie do tego przyzna..
    I to sie powtarza.. co dzien .. co dwa dni .. gosciu sobie wieczorem odpala
    dialer .i sie laczy .. na 30 .. 15 ..czy 10 minut.. i nie zwraca uwagi na to
    co pisze w dialerze ze sie placi. No bo po co??
    Az nadchodzi .. czas rachunkow tpsa.. ...i co gosciu widzi???
    1000-5000 pln za polaczenia z 0700 .. rany co powiedza w starzy w domu?
    rodzina..??
    w sumie gosc by to spoko zaplacil ..ale przeciez nie przyzna sie ze dzwonil
    dialerem .. bo go obwolaja zboczencem albo koniowalem ..
    Wiec najlepszym rozwiazaniem jest odwrucenia kota ogonem .. ze nie .. nikt
    sie nie laczyl .. to sie samo cos zainstalowalo i samo sobie to cos dzwonilo .
    bo przeciez w domu to wszyscy katolicy i o cipkach to .. nie absolutnie nie..
    bo to przeciez grzech..
    I wlasnie stad sie biora wszystkie reklamacje jakie sa i caly ten wrzask .
    Bo przeciez nie przyznamy sie do zony czy dziewczyny czy rodzicow ze nasz
    partner jest kijowy i nas nie rusza czy na jego widok zamiast stawac to
    dostajemy wymiotow../czy to ze wolimy ogladac strony porno niz isc na dziwki.-
    zabawic sie z zona czy takie tam - z obawy ze nas wysmieja z jakiegos powodu/

    Wrzask robia te osoby ktore wlasnie chca odwrucic kota ogonem .
    Normalny czlowiek to pujdzie sobie raz na jakis czas na piwo.. wrzuci na
    ekran jakiegos pornola czy podzwoni raz na miesiac dialerem .
    A takie pojebusy to siedza na dialerach po kilka dni i potem pretensje do
    calego swiata ze oni sie sa powaleni..

    Ktos tu napisal o kartach ze .. wydawca kart wie ze gosc nie wykonal
    transakcji..
    A czy wiecie jak sie kupuje cos karta .. to sie robi tak ..
    wpisuje sie imie i nazwisko .. wpisuje sie numer karty .. wpisuje sie date
    waznosci karty / to jest tylko na karcie.. i trzeba ja miec w rekach albo
    pamietac/ i numer weryfikacyjny karty .. /znajduje sie na odwrocie karty za
    numerem wlasciwym . ostanie 3 cyfry ./ te 2 ostaenie rzeczy zna tylko osoba
    ktora ma karte w rece lub pamieta. a jak pamieta to znaczy ze jest
    wlascicielem bo czesto jej uzywa.../

    Caly problem polega znow na tym ze strony porno bazuja na sprzedazy
    abonamentow miesiecznych z odnawaianiem automatycznym abonamentu w
    okreslonych odstepach czasu.. np jeden miesiac..
    albo 3 dni za 20 pln a jak nie skasujesz ze juz nie chcesz co przechodzi to
    automatycznie na abonament co miesieczny..
    Ale to znow Polacy rulez. no bo po jaka cholere czytac regulaminy .. ??
    Czesc osob jest normalna i wie o co chodzi ale czesc to zwykli idioci tak jak
    te 15 % dialerowych idiotow .. ze potem .. o quwa.. zlodzieje itp.oszusci.
    Na poczatek czesc osob powinna sie doksztalcic w tym ze sie czyta co pisze
    a dopiero potem sie mozna czepiac jak nie ma racji.
    Nie wiem czy czesc osob sie orientuje ze skladanie reklamacji na prawidlowa
    transakcje karta. gdzie dostalo sie to co sie chcialo np.. dostep do jakiejs
    strony porno jest przestepstwem? i spoko takiego losia mozna pozwac do sadu i
    odzyskac te marne pare usd i jeszcze gosciu zaplaci wszystkie koszty sadowe
    jakie moga wystapic?

  • 40. Data: 2003-02-17 22:55:58
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Cyngiel wrote: