    From: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sex strony - oszustwa
    Date: Mon, 17 Feb 2003 20:18:01 +0100

    Mon, 17 Feb 2003 08:05:13 +0100, Albercik
    <b2q1ld$itu$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał/a:

    > Tutaj to juz pojechales na maksa - mam nadzieje ze sie przbudziles.

    Pozwolę sobie dołączyć tutaj list/post TPSA, przesłany mi przez WP
    Szanowni Państwo

    Z uwagi na notowane w ostatnim czasie przypadki problemów związanych z
    naliczaniem opłat za połączenia z numerami 0-700, chcielibyśmy prosić o
    zachowanie szczególnej ostrożności podczas korzystania z serwisów
    Internetowych z treściami przeznaczonymi dla osób dorosłych.

    Duża część stron poświęconych tematyce erotycznej zawiera na swoich
    stronach programy - tzw. "dialery" - które mogą, przez nieostrożność,
    zostać zainstalowane na Państwa komputerze. "Dialery" mają, z założenia,
    umożliwiać właścicielom takich serwisów pobieranie opłaty za oglądanie
    niektórych treści, które są dostępne tylko przy połączeniu poprzez właściwy
    numer typu 0-700. Niestety, wiele spośród "dialerów" instaluje się w taki
    sposób, że połączenie z numerem 0700 staje się połączeniem domyślnym, co
    powoduje drastyczny wzrost kosztów za dostęp do sieci Internet.

    Podjęliśmy działania mające na celu zwrócenie uwagi operatorom serwisów
    internetowych, którzy wykorzystują taką formę odpłatności za swoje serwisy,
    na konieczność skuteczniejszego komunikowania o pełnej funkcjonalności
    "dialerów", które zamieszczają na swoich stronach. Rozpoczęliśmy także
    działania prawne, które pozwalałyby nam na eliminowanie takich
    niebezpieczeństw w interesie naszych Klientów.

    Jednocześnie chcielibyśmy podkreślić, że zmiana numeru dostępowego jest
    bezpośrednią konsekwencją działań użytkownika w sieci Internet, za co
    Telekomunikacja Polska nie ponosi odpowiedzialności.

    Z poważaniem;

    Yann Gontard
    Dyrektor Pionu Multimediów
    Telekomunikacji Polskiej