  • 81. Data: 2007-08-02 11:25:02
    Temat: Re: Separator dziesiętny
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 2 sierpnia 2007 12:03
    (autor Henry (k)
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <rd3ajynvndn1$.z7y47inx77aa.dlg@40tude.net>):

    > Ja tak właśnie przeglądam logi - działa w 100% :-) Na szczęście
    > czasy, gdy logi w mojej firmie były tylko w plikach, dawno temu
    > się skończyły.

    Jak zobaczyłem to ,,na szczęście'' to upadłem. I teraz boli :D Ale
    rozmasowałem i wróciłem do śmiania się...

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 82. Data: 2007-08-02 11:26:17
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 2 sierpnia 2007 12:35
    (autor kf
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8sc44$474$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Nie, jaka jest różnica między sortem a "oskryptowaniem".

    Użycie sorta wymaga użycia sorta. Oskryptowanie wymaga pisania wielu linii
    kodu.

    Poza tym, mój system plików sortuje pliki bez niczego. Mam se pisać
    narzędzia do przetwarzania listy plików?

  • 83. Data: 2007-08-02 11:31:48
    Od: "kf" <m...@b...gg19840.pl>

    >W odpowiedzi na pismo z czwartek, 2 sierpnia 2007 12:11
    > jejku, mogę? Mogę do sygnaturki?

    Śmiało . Wcześniej jednak 'Panie specjalisto' naucz się wycinać cytaty oraz
    poczytaj nieco o sugerowanym rozmiarze "owej'

    eot

    kf

  • 84. Data: 2007-08-02 12:26:44
    Od: "andrew" <c...@g...pl>

    "Wrak Tristana" <n...@s...pl> wrote in message
    >W odpowiedzi na pismo z środa, 1 sierpnia 2007 15:09
    > (autor andrew
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <f8q0j5$gha$1@inews.gazeta.pl>):

    > Taaaaaaaaaa
    >
    > To teraz powiedz skąd np. taki sort ma wiedzieć co jest datą a co nie?
    > Musisz to wcześniej jakoś oskryptować. A tak po prostu sortasz.

    A sort to jest system informatyczny? Jeżeli nawet tak przyjąć, to nie będzie
    to "poprawnie zaprogramowany" system (o którym ja pisałem) w stosunku do
    daty w formacie jakim by nie był.

    Andrew

  • 85. Data: 2007-08-02 12:34:41
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 2 sierpnia 2007 14:26
    (autor andrew
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8sijl$b9u$1@inews.gazeta.pl>):

    > A sort to jest system informatyczny? Jeżeli nawet tak przyjąć, to nie
    > będzie to "poprawnie zaprogramowany" system (o którym ja pisałem) w
    > stosunku do daty w formacie jakim by nie był.

    Że co? Nie rozumiem...

    Czy sugerujesz, że możliwe jest tylko używanie specjalnych systemów
    informatycznych posiadających wbudowane złożone mechanizmy interpretacji
    dat? Nie neguję, że takie istnieją. Mówię tylko, że istnieje multum
    zastosowań, gdzie takie systemy nie są wymagane i ISOwy format daty jest
    idealny. Nie sprawia problemów ani złożonym interpretatorom dat, ani
    prostym systemom sortującym, jak choćby wbudowanym w narzędzia obsługi
    plików.

  • 86. Data: 2007-08-02 13:19:44
    Temat: Re: [OT] Re: Separator dziesiętny
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > Faktycznie, zagalopowałem się. Ale i tak numeryczny porządek jest
    > prostszy od leksykograficznego. :)

    oczywiscie w przypadku gdy mamy dane numeryczne...
    gorzej jak chcesz posortowac plik np csv zawierajacy wiersze gdzie pierwsza
    (choc nie koniecznie, gdyz sa programu ktore potrafia od konkretnej kolumny
    sortowac, np EditPlus) kolumna jest data...

    > Stara pułapka. Można wziąć poprawkę na długość. :)

    ale nie jest to juz stricte sortowanie leksykograficzne... tylko oparte na
    sortowaniu leksykograficznym

    Poza tym w calym zamieszaniu jedyny problem jest w odczytywaniu daty przez
    czlowieka.
    O ilez wygodzniej jest patrzenie na kolejne daty w stylu:
    2004-02-12
    2007-06-29
    1998-11-30

    niz
    12-02-2004
    29-06-2007
    30-11-1998

    w pierwszym przypadku przeczytanie pierwszysch 4 znakow mowi nam ktory
    rocznikowo jest nowszy, do tego samego potrzeba przeczytac 8(+2 separatory)
    znakow w drugim przypadku.
    Czyli od najbardziej ogolnego przypadku przechodzimy do co raz bardziej
    szczegolowego... co ulatwia prace
    Dlatego tez ISO jest wygodniejszy w uzyciu.

    Steel

  • 87. Data: 2007-08-02 13:25:34
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > nierzadko spotykam się z formatem 03/05/06. No i co ty na to?

    to chyba najbardziej wkurzajacy format daty....
    jedni producenci uzywaja roku na poczatku a inni na koncu i przy
    specyficznym ukladzie nic z tego nie wiadomo...
    (Nie mowie tu o jakis ktorko waznych produktach)

    Steel

  • 88. Data: 2007-08-02 13:29:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f8smb2$k58$1@nemesis.news.tpi.pl Steel
    <d...@K...wp.pl> pisze:

    > to chyba najbardziej wkurzajacy format daty....
    > jedni producenci uzywaja roku na poczatku a inni na koncu i przy
    > specyficznym ukladzie nic z tego nie wiadomo...
    Co ty powiesz? Poważnie?
    Ale jaja! ;)))

    --
    Jotte

  • 89. Data: 2007-08-02 13:32:10
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 02 Aug 2007 13:12:14 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > Ciekawe jaki szok przeżyją, jak ktoś im powie, że większość protokołów w
    > Sieci działa na protokołach tekstowych. A jak do tego przeczytają Sztukę
    > Programowania ESRa to chyba zejdą na zawał od razu :D (oni: witki, henryki
    > i inni binaryści)

    Czemu mnie w to mieszasz? Mnie to rybka czy mam bazę binarną czy tekstową
    - klient płaci mi za wynik. Tyle że płaci mi więcej za to że używam SQL'a
    a nie sort'a z konsoli.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 90. Data: 2007-08-02 13:37:51
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 02 Aug 2007 12:28:20 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > A co powiesz np. o moim katalogu z lekcjami angielskiego:

    Strasznie długie nazwy plików.

    > i jego przetwarzaniu poprzez typowe narzędzia do obsługi plików?

    U mnie "dir /od" działa bardzo dobrze - mimo formatu dd.mm.yyyy
    i nie trzymania go w nazwie pliku.

    Pozdrawiam,
    Henry