  • 1. Data: 2021-06-20 06:18:39
    Temat: Sędzia Morawiec "orzekła": UE ma (prawny) Rumexit! ;-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/819
    3829,sedzia-beata-morawiec-polexit.html
> [...]
    > polexit" - mówiła w sobotę w Krakowie sędzia Beata Morawiec. [...]
    > mówiła s. Morawiec. - Wniosek premiera do Trybunału Konstytucyjnego,
    > który ma rozstrzygnąć prymat konstytucji RP nad prawem unijnym jest
    > delikatnie mówiąc obrazoburczy. Jeżeli TK podejmie się takiej oceny,
    > co nie należy do jego kompetencji, bo prawo unijne nie podlega
    > kontroli TK, i orzeknie - tak jak zrobił to trybunał w Rumunii - że
    > prawo unijne nie może być stosowane, w sytuacji kiedy Trybunał ten
    > stwierdzi, że jest ono sprzeczne z konstytucją lokalną no to mamy

    Pani sędzia musi mieć 200% racji co do Rumexitu ;-)

    Jak dla mnie *WSZYSTKIE* konsekwencje daleko idącego twierdzenia pani
    sędzi są "interesujące".

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-06-20 11:56:23
    Temat: Re: Sędzia Morawiec "orzekła": UE ma (prawny) Rumexit! ;-)
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dlaczego zwolennicy P0 lubią tak być ru_hani przez "europę"?
    Bo dobrze im za to płacą - czy jedynie obiecują dobrze zapłacić, co ostatecznie
    trafia się tylko niektórym?

    -----

  • 3. Data: 2021-06-20 12:14:24
    Temat: Re: Sędzia Morawiec "orzekła": UE ma (prawny) Romexit! ;-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
    > Dlaczego zwolennicy P0 lubią tak być ru_hani przez "europę"?
    > Bo dobrze im za to płacą - czy jedynie obiecują dobrze zapłacić, co
    > ostatecznie trafia się tylko niektórym?

    A jaką kwestię *prawną* masz na myśli? TU jest grupa prawo a nie
    polityka albo pręgierz.

    Jak dla mnie to co powiedziała *sędzia* Morawiec to publiczne
    stwierdzenia że Rumunia już dokonała prawnego Romexitu. *Polityk*
    Morawiec może mieć rację w przypadku *politycznej* różnicy między
    Polską a Rumunią.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-06-20 17:34:20
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Dlaczego zwolennicy P0 lubią tak być ru_hani przez "europę"?

    Bo ich nadszyszkownicy mają z tego frukty.
    https://pbs.twimg.com/media/E4KPL-ZXEAAgwml?format=j
    pg&name=4096x4096

  • 5. Data: 2021-06-21 15:22:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z ust mi to wyjął :-)

    -----

  • 6. Data: 2021-06-21 15:24:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Polityków inaczej nazywa się 'lawmakers'.

    -----

  • 7. Data: 2021-06-21 15:51:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Jun 2021 06:18:39 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
> [...]
    >
    > Pani sędzia musi mieć 200% racji co do Rumexitu ;-)
    >
    > Jak dla mnie *WSZYSTKIE* konsekwencje daleko idącego twierdzenia pani

    Poczekamy, zobaczymy. Zdaje sie, ze niektore kraje juz maja podobne
    orzeczenia za soba.

    Ale ... wiadomo, co konkretnie Morawiecki mial na mysli, tak pytajac?
    Co on chce przeforsowac, co jest niezgodne z prawem UE, czy czego
    europejskiego sie boi, niezgodnego z polska Konstytucja ?

    J.