  • 1. Data: 2021-06-13 19:58:54
    Temat: Poszukiwanie poszukiwanych
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Czy Policja poszukuje osób, które były świadkami jakiegoś zdarzenia ?
    Np. jest zdarzenie drogowe, jeden uczestnik jest w stanie ciężkim, ale
    żyje i przeżyje.
    Jedna osoba, świadek to widziała. Policja notuje jej dane i puszcza do domu.
    Przychodzi moment, kiedy trzeba wezwać świadka na przesłuchanie, a
    świadka nie ma. Telefon niedostępny, pod adresem z PESEL nie ma tej
    osoby od kilku lat.

    Czy policja szuka tej osoby ? i jak ją znaleźć ?
    Czy jest to wystarczający powód aby wpisać taką osobę do rejestru, aby
    np. straż graniczna zobaczyła to podczas np. przekraczania granicy ?

  • 2. Data: 2021-06-13 20:43:13
    Temat: Re: Poszukiwanie poszukiwanych
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.06.2021 o 19:58, Monika Głowacka pisze:

    > Czy policja szuka tej osoby ? i jak ją znaleźć ?

    Policja szuka takich osób, ale w pierwszej kolejności musisz pojąć, co
    to poszukiwania. Nie zawsze poszukiwania łączą się z publikacją fotek i
    zamykaniem znalezionego w areszcie. W opisanym przez Ciebie wypadku
    bedzie to "poszukiwanie celem ustalenia miejsca pobytu". I jak osoba
    zostanie znaleziona, to wówczas dostanie kartkę i ma napisać, gdzie
    będzie odbierać wezwania. Czy odbierze, to już inna sprawa.

    Czynności prowadzi jednostka właściwa dla miejsca zameldowania, a jeśli
    osoba nie ma zameldowania w Polsce, to dla miejsca jej ostatniego
    znanego pobytu. Nie ograniczają się one do rejestracji osoby. Przeważnie
    sprawdza się rodzinę. Dociera do niej i pyta, czy nie wiedzą gdzie est
    świadek.

    No i przeważnie dość szybko się taką osobę udaje znaleźć, chyba, że jest
    jakiś błąd. Policjant źle spisał osobę. Osoba taka nie chce złożyć z
    jakiegoś powodu zeznań i kombinuje nie odbierając wezwań.

    Kodeks postępowania karnego przewiduje doprowadzenie świadka, ale w
    przyrodzie jest to tak rzadkie, że w zasadzie niestosowane. Wówczas
    można zatrzymać taką osobę i doprowadzić do jednostki. Ale nie można
    takiej osoby tymczasowo aresztować, więc w ciągu 48 godzin musi być
    dostarczona do jednostki, albo przesłuchana w miejscu zatrzymania.

    Gdyby to ode mnie zależało, to w postanowieniu o doprowadzeniu wpisał
    bym "doprowadzić do najbliższej jednostki Policji, a następnie
    przesłuchać na następujące okoliczności", ale nie widziałem takiego
    postanowienia - co nie znaczy, ze go nie ma.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-06-14 02:12:50
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-06-13 o 19:58, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    > Czy jest to wystarczający powód aby wpisać taką osobę do rejestru, aby
    > np. straż graniczna zobaczyła to podczas np. przekraczania granicy ?

    Ja to bym zadzwioniła na komisariat i zapytała o to o co pytasz.

    --
    animka

  • 4. Data: 2021-06-14 06:22:13
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    Problem jest taki, że te czynności są wykonywane nawet kilka miesięcy po
    zdarzeniu.
    Chociaż może policyjne czynności są szybciej, ale rozprawa sądowa, to
    rok, a czasem nawet dwa

  • 5. Data: 2021-06-14 06:52:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.06.2021 o 02:12, Animka pisze:

    > Ja to bym zadzwioniła na komisariat i zapytała o to o co pytasz.

    I myślisz, że dyżurny co coś powie?

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2021-06-14 10:39:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie doprowadzacie świadków, w wyniku powiadomień od których których zostało wszczęte
    postepowanie z urzędu, a później tym świadkom
    ("poszkodowanym/ofiarom") się odechciewa stawiać?

    BTW ostatnio coś policjant na parkingu wręczał w środku nocy, co podniosło tutejszy
    rwetes.

    -----

  • 7. Data: 2021-06-15 00:19:07
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-06-14 o 06:52, Shrek pisze:

    > I myślisz, że dyżurny co coś powie?

    Tak. Jak mam jakieś pytanie czy dylemat to dzwonię do dyżurnego, bo
    dzielnicowy nie odbiera.Dyżurny zawsze powie.

    --
    animka

  • 8. Data: 2021-06-15 06:42:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.06.2021 o 00:19, Animka pisze:

    > Tak. Jak mam jakieś pytanie czy dylemat to dzwonię do dyżurnego, bo
    > dzielnicowy nie odbiera.Dyżurny zawsze powie.

    Dyżurny powie ci że nie udziela informacji bo rodo srodo.

    --
    Shrek