  • 11. Data: 2005-08-13 22:45:45
    Temat: Re: Ściąganie plików
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sat, 13 Aug 2005 23:24:25 +0200, *Przemek R...*
    <news:ddlodv$ptf$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > no to rozrniznij dziewcze ;legalne od nieleglanego, a nie pisz ze mp3
    > stworzono dla internetu
    > i wszystko mozna sciagac bo internet jest dla ludzi.

    Chłopczyku, może pokaż mi Ty gdzie na jakiejś stronie jest napisane: "Pliki
    Nielegalne - Ściąganie/słuchanie Zabronione"!

    > zdradzisz ile masz lat?

    Pilnuj swoich lat staruchu!! :D

    Nie będziesz mi tu morałów prawił. Ja się na prawie jako tako znam, ale
    chodziło mi o logiczność.

    --
    Kaja

  • 12. Data: 2005-08-13 22:52:10
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sat, 13 Aug 2005 23:25:26 +0200, *Przemek R...*
    <news:ddlog0$q41$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > format ten zostal wymyslony w celu zmniejszenia rozmiaru takiego pliku
    > (porownaj z wav)

    Żeby można było szybciej z internetu ściągnąć ;-) Szczególnie tym co mają
    modemy.

    > bo to jest kradziez. Mozesz zakupic w sklepie plyte i sobie zripowac do mp3

    Dlaczego do mnie się doczepiłeś, ja nie pisałam o sobie tylko ogólnie - o
    ludziach. To nie ja mam problemy, tylko Ty chyba.

    > swiat tez jest dla ludzi ale nie oznacza to ze mozesz wejsc do jakiegos
    > klepu i zaj. co sie nawinie.

    Znowu do mnie pijesz? Mogłeś napisać: "to nie oznacza, że można wejść do
    jakiegoś sklepu..." Kultury troszeczkę!

    > widac nie zrozumialas o co w powyzszym chodzilo..

    Ty cały czas, do tej pory nie zrozumiałeś mojej ironii.

    --
    Kaja

  • 13. Data: 2005-08-13 23:40:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemysław Sobociński wrote:
    > Witam.
    > Czy mam obowiązek sprawdzać, czy plik, który ściągam z Internetu jest
    > legalny? Mam chociażby na myśli mp3.

    Ja to intepretuję tak: jeśli nie jest napisane, że nielegalne, to mogę
    założyć, że udostępniający miał takie prawo. W końcu nie ja jestem od
    sprawdzania, czy ktoś ma jakąś spec-umowę z właścicielem praw autorskich
    do udostępniania gratis w sieci (np. autor Fahrenheit 9/11 zachęcał do
    ściągania osiołkami i innymi p2p).

    Jeśli się okaże, że osoba udostępniająca niemiała prawo udostępniać -
    oczywiście skasuję swoją kopię, ale przecież nie będę jeździł po całym
    świecie sprawdzać wszystkim papiery, czyż nie? ;)

    Chyba poprawnie rozumuję, hmm?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 14. Data: 2005-08-13 23:41:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > nie sadzisz ze ktos musi sie niezle napracowac by powstala muzyka ktory ty
    > sluchasz kradnac plik mp3?
    > Bo zdecydowana wiekszosc jest wbrew woli autora dostepna

    Ale jak po danym pliku to rozpoznasz, hmm?

  • 15. Data: 2005-08-14 08:32:49
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > bo to jest kradziez. Mozesz zakupic w sklepie plyte i sobie zripowac do mp3

    wlasciwie to jak rozpoznac, czy dany plik jest nielegalny? skad mam to
    wiedziec? jest publicznie dostepny, zadnych tajnych hasel, zadnych
    "zaułków internetu". Sciagam go tak ja newsy z onetu. Wiec? Jesli jest
    nielegalny, to co on tam robi - w tym internecie?

    --
    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5
    ________________

  • 16. Data: 2005-08-14 08:35:10
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ale jak po danym pliku to rozpoznasz, hmm?

    czlowiek choc troche bystry zorzumie kiedy sciaga "lewa" muzyke.

    P.

  • 17. Data: 2005-08-14 08:35:47
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Galathea wrote:

    > Im więcej ludzi poznaje świat "emule" i podobnych aplikacji,

    Wlasnie. Czasopisma komputerowe poswiecaja artykuly "jak sciagaz sieci
    p-2-p" -- skloro to jest takie nielegalne, to chyba powinien sie tym
    zajac prokurator, bo podzeganie do przestepstwa, kradziezy, jest tak
    samo karalne jak sama kradziez.

    Dalej, powstaja odtwarzacze DVD pozwalajace na ogladanie DicvX i
    sluchanie Mp3 - no to ja nie rozumiem, skoro to jest takie be,
    nielegalne, to dlaczego istnieja urzadzenia pozwalajace na uzywanie
    tego?

    Dla mnie to jest troche niezrozumiale - koncerny walcza o zabezpieczenia
    DVD, muzyki, filmow itp. A producenci urzadzen pozwalaja bezkarnie
    wykorzystywac mp3 i divx...

  • 18. Data: 2005-08-14 09:33:22
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    wiadomości news:ddm0ep$37n$2@opal.futuro.pl...
    > Ale jak po danym pliku to rozpoznasz, hmm?

    A jak po firmowym, nowym artykule (butach, sprzęcie RTV itp), ktory ktos
    chce Ci sprzedac, nie w salonie firmowym, tylko z polowego łóżka, za 1/10
    ceny (albo oddać za darmo) poznasz, że to nie jest kradzione, hmmm?

    Monika

  • 19. Data: 2005-08-14 09:46:36
    Temat: Re: Sciaganie plików
    Od: fabio <b...@e...pl>

    In article <7lm3g2lu7g5f$.14dsl58oanoqd$.dlg@40tude.net>,
    k...@n...ma.wp.pl says...

    > Nie napisalam przeciez , ze ja sciagam i jestem zwolenniczka, ale jak mi sie
    > "po drodze" napatoczy jakas fajna piosenka, to dlaczego mam nie sciagnac i
    > nie posluchac?

    A jak mi sie po drodze napatoczy jakis sklep z merolem na wystawie, to
    dlaczego mam sobie nie wsiasc i odjechac?

    > Internet jest dla ludzi, prawda?

    Samochody sa dla ludzi, prawda?

    > Sciagac i handlowac tym (szczególnie w internecie) to uwazam , ze jest juz
    > wykroczenie.

    Wyjechac i handlowac tym (szczegolnie w komisie), to uwazam, ze jest juz
    wykroczenie.

    ..:: fabio

  • 20. Data: 2005-08-14 09:50:06
    Od: fabio <b...@e...pl>

    In article <4...@g...pl>, m...@g...pl says...

> [...]
    > p-2-p" -- skloro to jest takie nielegalne, to chyba powinien sie tym
    > zajac prokurator, bo podzeganie do przestepstwa, kradziezy, jest tak

    Nie przesadzajmy. Samo korzystanie z P2P nie jest nielegalne, bo rownie
    dobrze za jego pomoca mozna pobierac legalne oprogramowanie lub utwory,
    ktore autorzy sami umieszczaja do darmowego uzytku w Internecie.

    Idac tym tropem trzeba by oskarzyc o podzeganie do przestepstwa tego,
    kto naklania do kupna komputera. Bo dzieki niemu mozna podlaczyc sie do
    Internetu, uruchomic Emule i sciagac nielegalne pliki.

    ..:: fabio