  • 1. Data: 2009-09-27 10:15:34
    Temat: Sąsiad w bloku przebił dziurę do mojej piwnicy
    Od: "Grzegorz" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mieszkam w bloku. Posiadam w nim piwnicę. Sąsiad mieszkający na parterze,
    dokładnie nad moją piwnicą, podczas remontu mieszkania przebił dziurę do mojej
    piwnicy - świadomie, podczas wymiany rur wodociągowych. Narobił przy tym sporo
    szkód i bałaganu - w piwnicy mam warsztat, sporo narzędzi (w tym wiertarka,
    szlifierka), rower itd. Wszystko pokryte jest kurzem i zasypane gruzem.
    Jedyne co mi przychodzi do głowy, to zgłoszenie tego do administracji osiedla.
    Może ktoś z grupowiczów mi jeszcze coś doradzi? W jaki sposób mogę żądać
    naprawienia wyrządzonych szkód?

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2009-09-27 11:31:41
    Temat: Re: Sąsiad w bloku przebił dziurę do mojej piwnicy
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Grzegorz pisze:
> [...]
    > Może ktoś z grupowiczów mi jeszcze coś doradzi? W jaki sposób mogę żądać

    Administracja osiedla szkód ci nie pokryje. Sposobem obrony swoich praw
    w takiej sytuacji jest pozew do sądu cywilnego, poprzedzony próbą
    dogadania się ze sprawcą.

    --
    kuba

  • 3. Data: 2009-09-27 12:17:40
    Od: " " <g...@W...gazeta.pl>

    kuba <p...@o...pl> napisał(a):

    > Administracja osiedla szkód ci nie pokryje. Sposobem obrony swoich praw
    > w takiej sytuacji jest pozew do sądu cywilnego, poprzedzony próbą
    > dogadania się ze sprawcą.

    Wiem, że administracja szkód nie pokryje, ale chodzi mi o zgłoszenie samego
    incydentu (złożenie skargi). Już nawet pomijając same szkody, czy na taką
    "ingerencję" do cudzego lokalu nie jest wymagane zezwolenie (właściciela
    lokalu, administratora budynku?)?

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 4. Data: 2009-09-27 12:21:13
    Od: kuba <p...@o...pl>

    g...@W...gazeta.pl pisze:

> [...]
    > "ingerencję" do cudzego lokalu nie jest wymagane zezwolenie (właściciela

    Jak najbardziej, prawdopodobnie i właściciela, i administratora, bo jest
    to ingerencja zarówno w lokal, jak i w części wspólne budynku. Skargę
    możesz jak najbardziej złożyć, ale jeśli zależy Ci na pokryciu szkód to
    droga jw.

    --
    kuba

  • 5. Data: 2009-09-27 21:09:19
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Grzegorz pisze:
> [...]
    > Może ktoś z grupowiczów mi jeszcze coś doradzi? W jaki sposób mogę żądać

    A pokazywałeś szkody sąsiadowi? Może jak zobaczy to Ci pokryje straty....