  • 1. Data: 2005-09-17 12:44:42
    Temat: Samochod z homologacja ciezarowa - o co chodzi w tym szalenstwie
    Od: "Magdalena" <m...@w...pl>

    Kupilam samochod, ktory jeszcze przed zmiana przepisow byl ciezarowka, teraz
    juz nie jest. Teraz w rozumieniu Ministra Finansow jest samochodem osobowym.
    Kilka dni temu chcialam zdjac ta nieszczesna kratke, ktora zostala po
    popdrzednim wlascicielu i okazalo sie, ze nie moge... poniewaz mam samochod
    ciezarowy!!!! Za samowolne zdjecie kratki moga mi zabrac dowod
    rejestracyjny.
    Ja pytam o co chodzi. Jak moge miec raz samochod osobowy a w innym wypadku
    ciezarowy. Dlaczego skoro mam ciezarowy to nie przysluguja mi takie same
    prawa jak innym posiadaczom samochodow ciezarowych? A jesli mam osobowy to
    dlaczego nie moge samodzielnie dysponowac kratka skoro inni wlasciciele
    osobowek moga?

    Magda

  • 2. Data: 2005-09-17 18:33:35
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Magdalena" <m...@w...pl> napisał:

    >jeszcze przed zmiana przepisow byl ciezarowka, teraz juz nie jest.
    Był i jest ciężarowym i taki wpis widnieje w dowodzie rejestracyjnym.

    >Teraz w rozumieniu Ministra Finansow jest samochodem osobowym.
    Trochę inaczej ;-) Nie jest zaliczony do grupy poj. ciężarowych od
    których można odliczać VAT, co wcale nie oznacza, że jest osobowym.

    >Kilka dni temu chcialam zdjac ta nieszczesna kratke,
    Ależ możesz w specjalistycznym warsztacie i po dodatkowym badaniu
    technicznym zmienić wpis w DR.

    >Za samowolne zdjecie kratki moga mi zabrac dowod rejestracyjny.
    Zgodnie z istniejącym prawem.

    >Dlaczego skoro mam ciezarowy to nie przysluguja mi takie same
    >prawa jak innym posiadaczom samochodow ciezarowych?
    Proste - poj. ciężarowe podzielono na takie, które spełniaja warunki
    odliczenia podatku i na takie, które nie spełniają. I dotyczy to
    wszystkich posiadaczy.

    >dysponowac kratka skoro inni wlasciciele osobowek moga?
    Nie mogą, bo ich nie mają (osobowe):-)

    Artur Golański

  • 3. Data: 2005-09-19 08:51:05
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Artur Golanski wrote:

    > Trochę inaczej ;-) Nie jest zaliczony do grupy poj. ciężarowych od
    > których można odliczać VAT, co wcale nie oznacza, że jest osobowym.

    i dla ciebie to jest normalne? ;)
    bo dla mnie mimo wszystko ze kazdy poszczegolny punkt tego wywodu
    rozumiem, nie jest to normalne, ze panstwo robi z ludzi wala i ich
    samochod traktuje raz tak, a raz inaczej, oczywiscie wiem, ze jest to
    nastepstwem innych walkow na spoleczenstwie, ale nadal jest to paranoja

  • 4. Data: 2005-09-19 14:06:20
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    SzerszeN <s...@t...pl> napisał:

    >i dla ciebie to jest normalne? ;)
    Wybacz, ale dla mnie to NIE jest temat do dyskusji na tej grupie.
    Ja pisze i odpowiadam pytającemu o tym jakie prawo jest, a nie je
    oceniam. A na marginesie stanowią je ludzie, których wkrótce
    wybierzemy (z twoim udziałem lub bez ciebie ;-/)

    >ze panstwo robi z ludzi wala i ich samochod
    Państwo to my, a prawo uchwalają posłowie.

    Artur Golański