  • 1. Data: 2004-11-05 21:53:43
    Temat: -- SKAZANY W CUDZEJ SPRAWIE ---
    Od: "Bungo" <p...@o...pl>

    Zwracam sie z prosba o pomoc z nadzwyczaj nietypowym problemem prawnym -
    otoz w prawomocnym juz wyroku Sad Rejonowy w S. wymienil mnie z imienia i
    nazwiska
    (jako osoby ktora miala rzekomo przyjac jakas drobna korzysc majatkowa) w
    tresci wyroku karnego orzeczonego przez ten Sad wobec innej osoby (w czesci
    opisujacej przypisane
    tej osobie przestepstwo) - w sprawie, w ktorej nie bylem strona, ani nawet
    swiadkiem.

    Zostalem wiec niejako "skazany zaocznie" i to bez swojej wiedzy i
    jakiegokolwiek
    udzialu - na dodatek w sprawie dotyczacej nieznanych mi osob. O takiej
    tresci tego wyroku dowiedzialem sie przypadkiem, a Sad obecnie odmawia
    mi nawet wydania odpisu tego wyroku (sic!!) Podnosi, chyba nawet calkiem
    slusznie, iz
    skoro nie jestem strona w sprawie, w ktorej orzeczono ow wyrok - nie mam
    zadnej legitymacji prawnej do dzialania. Absurd do kwadratu!

    CO ROBIC?
    ========
    Nie pytam o zadoscuczynienie, bo z tym sobie raczej poradze.

    W jaki sposob doprowadzic do sprostowania tresci prawomocnego wyroku?
    ===
    Chcialbym, aby krzywdzaca mnie tresc "cudzego" wyroku zastapiono zapisem
    odzwierciedlajacym prawde obiektywna, lub przynajmniej usunieto z tego
    wyroku moje imie i nazwisko. Problem jest powazny - w mysl orzecznictwa NSA
    wyroki sadow sa informacja publiczna i musza byc udostepniane kazdemu
    obywatelowi na zyczenie, az do czasu kiedy skazanie nie ulegnie zatarciu.

    Sprawa jest autentyczna.

    mocno zdziwiony tym wszystkim

    Bungo

  • 2. Data: 2004-11-05 22:14:25
    Temat: Re: -- SKAZANY W CUDZEJ SPRAWIE ---
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik Bungo <p...@o...pl> w poscie
    news:cmgskl$fbv$1@atlantis.news.tpi.pl napisal, co nastepuje:

    > Sprawa jest autentyczna.

    Sprawdzales, czy jest cos w KRK pod Twoim Imieniem, nazwiskiem, data
    urodzenia, imieniem ojca i panienskim nazwiskiem matki ????

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    www.wszechwiedza.pl

  • 3. Data: 2004-11-06 05:50:06
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Bungo napisał(a) w wiadomości

> [...]
    > wyroki sadow sa informacja publiczna i musza byc udostepniane kazdemu
    > obywatelowi na zyczenie, az do czasu kiedy skazanie nie ulegnie zatarciu.

    Wątpię czy to wszystko prawda. Pewnie przypadkowa zbieżność danych osobowych
    między tobą, a oskarżonym w innej sprawie.

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-11-06 11:15:54
    Od: "Bungo" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    > użytkownik Bungo napisał(a) w wiadomości

    ===

    > Wątpię czy to wszystko prawda. Pewnie przypadkowa zbieżność danych
    > osobowych
    > między tobą, a oskarżonym w innej sprawie.

    Niestety prawda. Interweniowal juz Rzecznik Praw Obywatelskich i Minister
    Sprawiedliwosci. Przyznali mi na pismie racje. Tylko ze nadal nie wiadomo,
    jak "sprostowac" wyrok.
    Wiem ze to niewiarygodne, ale to nie moja wina ze trafilem na takiego
    .......... (wpisac wlasciwe slowo) sedziego.

    Bungo

  • 5. Data: 2004-11-06 13:46:15
    Od: "Feanor" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wiem ze to niewiarygodne, ale to nie moja wina ze trafilem na takiego
    > .......... (wpisac wlasciwe slowo) sedziego.
    Jeżeli ten sędzia przynajmniej nie straci pracy to imho warto z tego kraju
    jak najszybciej uciekać , bo nadziei już nie ma ... :(

    Pozdr.

  • 6. Data: 2004-11-06 13:59:23
    Od: "Przemysław Rokicki" <p...@W...gazeta.pl>

    > Wiem ze to niewiarygodne, ale to nie moja wina ze trafilem na takiego

    Rodriga frankensteina ? :-)

    ... (wpisac wlasciwe slowo) sedziego.

    P.

  • 7. Data: 2004-11-06 19:10:47
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

> [...]

    > Wiem ze to niewiarygodne, ale to nie moja wina ze trafilem na takiego
    > .......... (wpisac wlasciwe slowo) sedziego.

    Nadal wątpię, ale gdy to prawda to jest dość proste rozwiązanie:
    - jeśli to tylko błąd pisarski, czyli w rzeczywistości postępowanie toczyło się
    przeciwko innej osobie - to art. 105 kpk.
    - jeśli toczyło się w istocie rzeczy przeciwko Tobie - to art. 540 kpk -
    wznowienie postępowania z aragumatacją nowych faktów i dowodów lub kasacja RPO
    lub ministra sprawiedliwości - art. 521 kpk.

    --
    JOHNSON :)

  • 8. Data: 2004-11-06 19:36:41
    Od: "Bungo" <p...@o...pl>

> [...]
    > - jeśli to tylko błąd pisarski, czyli w rzeczywistości postępowanie
    > toczyło się
    > przeciwko innej osobie - to art. 105 kpk.

    Nie jest to blad pisarski. Postepowanie toczylo sie przeciwko innej osobie,
    ale w opisie przypisanego jej zarzutu prokuratura wstawila moje imie i
    nazwisko i sad to w wyroku powtorzyl... bezmyslnie.

> [...]
    > RPO
    > lub ministra sprawiedliwości - art. 521 kpk.

    RPO odpisal, ze nie ma mozliwosci wniesc kasacji, bowiem:
    - nie jestem strona, nie mam wiec legitymacji do dzialania,
    - poza moim imieniem i nazwiskiem w cudzym wyroku wszystko jest OK.

    chce mi sie wyyyyyyc!

    pozdrawiam

    Bungo

  • 9. Data: 2004-11-06 20:33:48
    Od: "Feanor" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > - nie jestem strona, nie mam wiec legitymacji do dzialania,
    > - poza moim imieniem i nazwiskiem w cudzym wyroku wszystko jest OK.

    Pozostaje Strasburg i nagłośnienie sprawy w mediach.
    Mógłbyś podać nazwisko i imię sędziego który sygnował ten wyrok?

    Pozdr.

  • 10. Data: 2004-11-06 20:51:53
    Od: "Bungo" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Feanor" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pozostaje Strasburg i nagłośnienie sprawy w mediach.
    > Mógłbyś podać nazwisko i imię sędziego który sygnował ten wyrok?
    >
    > Pozdr.

    To Pani sedzia z Sadu Rejonowego w Sosnowcu. Nie pamietam niestety nazwiska,
    ale ustale, jak akta wroca od Rzecznika Praw Obywatelskich.

    Oczywiscie, ze skieruje skarge do Trybunalu w Strasburgu, ale pojawia sie
    inny problem - mozna tam skierowac sprawe przed uplywem 6 miesiecy od daty
    prawomocnego wyroku (oczywiscie po wyczerpaniu krajowej drogi odwolawczej).
    Tutaj sytuacja jest dziwaczna, bo nie mam zadnej drogi odwolawczej - nie
    bedac stronea nie moglem sie od niczego odwolywac. Na dodatek wyrok zapadl
    jakos na poczatku 2002 roku (dowiedzialem sie o nim przypadkiem)... Ale
    chyba masz racje - powinienem siasc do pisania tej skargi.

    RPO powiadomil mnie, ze Minister Sprawiedliwosco wystapil do prezesa Sadu
    Okregowego w Katowicach z pismem, zeby takie przypadki sie nie pojawialy w
    przyszlosci. Ale nadal nie wiadomo, jak sprostowac ten nieszczesny wyrok.

    Informacje do kilku redakcji prasowych wyslalem, ale nie wiem czy cos z tego
    bedzie - sprawa jest tak niewiarygodna, ze to ja wychodze na oszoloma, ktory
    nie rozumie prawa....

    pozdrawiam serdecznie:-))

    Bungo