    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Rozwiązanie spółki jawnej
    Date: Sat, 9 Oct 2021 15:56:42 +0200

    W dniu 09.10.2021 o 12:39, Roman Charas pisze:
    > Co dzieje się ze zobowiązaniami dwuosobowej spółki jawnej po jej rozwiązaniu z
    powodu śmierci jednego ze wspólników? Czy przechodzą na pozostałego wspólnika, czy
    także na spadkobierców zmarłego? Chodzi mi o kilka rodzajów zobowiązań:

    > 1. podatkowe
    > 2. inne finansowe
    > 3. zobowiązania z tytułu gwarancji i rękojmi
    > 4. długoterminowe umowy (w tym niektóre zawarte w ramach przetargów publicznych)
    zobowiązujące do dostawy przez pewien czas określonych towarów w określonych cenach.

    Co o tym mówi umowa spółki? Generalnie, to odpowiedzi szukaj w umowie
    oarz art. 58 i następnych Kodeksu Spółek Handlowych. Szczególnej uwadze
    polecam art. 65 ksh.

    --
    Robert Tomasik